تاریخ انتشار : جمعه ۲۲ آبان ۱۳۹۴ ساعت ۲۰:۱۷
 

آخرین وضعیت امدادرسانی به ۵۶۰۰ سیل‌زده

Share/Save/Bookmark
رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به فوت ۱۰ هموطن در سیلاب گفت: یک خودروی پژو ۴۰۵ با ۴ نفر از سرنشینان در سیلاب مفقود شد که امدادگران در جستجوی سرنشینان این خودرو هستند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: ناصر چرخ‌ساز در گفت‌وگو با فارس، از وقوع سیلاب در ۱۱ استان کشور از روز ۱۸ آبان‌ماه تا صبح امروز خبر داد.

وی با بیان اینکه سیلاب ۶۲ شهرستان، جزیره کیش و ۱۴۵ شهر، روستا و منطقه عشایر‌نشین را تحت تأثیر قرار داده است، گفت:‌ این مناطق در استان‌های ایلام، بوشهر، خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان، فارس، قزوین، کرمان، کرمانشاه، لرستان، هرمزگان و یزد قرار دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با بیان اینکه تاکنون ۱۰ نفر در سیلاب جان خود را از دست داده‌اند، گفت: ۶ نفر در رودان، یک نفر در برازجان، یک نفر در مهر، یک نفر در منوجان و یک نفر در بردسیر جان خود را از دست داده‌اند.

چرخ‌ساز با اشاره به امدادرسانی امدادگران به ۵۶۰۰ سیل‌زده و اسکان اضطراری ۳۴۰ نفر گفت: متأسفانه سیلاب در رودخانه فصلی باخزر در تایباد یک خودروی ۴۰۵ با ۴ سرنشین خود برد.

وی افزود: بلافاصله جستجو‌ها برای یافتن ۴ سرنشین آغاز شد اما با وجود اینکه روز گذشته خودروی پژو ۴۰۵ کشف شد اما خبری از ۴ سرنشین در دست نداریم و جستجوها همچنان ادامه دارد.

رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر با اشاره به مصدومیت ۳۰ نفر از هموطنان در سیلاب گفت: ۱۴ نفر آنها به مراکز درمانی منتقل و ۱۶ نفر به صورت سرپایی تحت درمان قرار گرفتند ضمن اینکه ۱۲ نفر نیز از داخل سیلاب نجات پیدا کرده و به مناطق امن منتقل شدند.


 
کد مطلب: 309553