تاریخ انتشار : پنجشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۴ ساعت ۱۲:۳۰
 
شریعتمداری در قم:

مهم‌ترین بخش این نفوذ، حمله به نیروهای مومن و متعهد نظام اسلامی است/شورای نگهبان مورد هجمه افراد نفوذگر قرار گرفته است

Share/Save/Bookmark
مهم‌ترین بخش این نفوذ، حمله به نیروهای مومن و متعهد نظام اسلامی است/شورای نگهبان مورد هجمه افراد نفوذگر قرار گرفته است
 
مدیر مسئول روزنامه کیهان گفت: افراد فتنه‌گر و ساکتین فتنه که به دو دسته آگاه که در وطن‌فروشی فتنه‌گران سهیم هستند و افراد ناآگاه که توانایی درک شرایط را ندارند، تقسیم می‌شوند که این افراد در مجلس شورای اسلامی جایی ندارند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حسین شریعتمداری پیش از ظهر امروز در بیست و یکمین همایش کشوری دفتر پژوهش‌های فرهنگی موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی که با عنوان «بررسی شیوه‌های نفوذ دشمن در انقلاب اسلامی و راهکارهای مقابله با آن» در شبستان کربلا مسجد مقدس جمکران برگزار شد، با تاکید بر اینکه عامل درگیری نظام اسلامی با کشورهای استکباری تفاوت در هویت و آرمان‌های دینی است، اظهار کرد: اگر اسلام ناب همانند گذشته در کتاب‌ها و فضای ذهن‌ها می‌ماند اتفاقی رخ نمی‌داد اما اکنون اسلام به عرصه عمل وارد شده است.
وی با اشاره به اینکه سیاست نه شرقی و نه غربی یکی از هویت‌های انقلاب اسلامی است تصریح کرد: پادشاهان دوره طاغوت با عبادت عالمان دینی مشکلی نداشتند اما از ورود آنها به عرصه سیاسی هراس داشتند، به همین علت تفکر جدایی دین از سیاست را حمایت می‌کردند اما این تفکر به معنای خودکشی دین به نفع سیاست است.
نماینده ولی فقیه در موسسه کیهان، ایمان به اشتراک دین و سیاست را رمز موفقیت امام خمینی (ره) برشمرد و خاطرنشان کرد: اسلام ناب محمدی (ص)‌ ظلم‌ستیز است و رهبر انقلاب اسلامی از اسلام بدون این آرمان، به عنوان اسلام آمریکایی یاد می‌کنند.
وی از اسلام به عنوان باوری که در میان انسان‌های مسلمان جایگاه مشخصی دارد یاد کرد و گفت: جریان اسلام نیازمند صدور نیست بلکه هر نقطه‌ای که مسلمان در آن حضور دارد بسترهای انتقال آموزه‌های دینی فراهم می‌شود؛ برای رسیدن تعامل با استکبار یا ما باید از اسلام ناب محمدی کوتاه بیاییم یا دشمن از ظلم‌های خود پرهیز کند.
شریعتمداری با بیان اینکه استکبار نسبت به توانایی‌های نظام اسلامی آگاهی مناسبی دارد، اضافه کرد:‌ با توجه به اینکه کانون قدرت در نقطه‌ای متمرکز نیست و در میان توده‌های مردم وجود دارد، توطئه کودتای دشمن در این نظام تاثیری ندارد و دشمن اکنون به این نتیجه رسیده است.
وی اظهار کرد: جنگ نظامی در هشت سال دفاع مقدس تجربه شده است به همین علت نمی‌تواند نتیجه‌ای برای آنها داشته باشد به همین علت دشمن به دنبال آسیب‌رسانی از درون نظام است.
شریعتمداری هدف نهایی نفوذ را براندازی دانست و عنوان کرد: ماهیت نظام اسلامی با استکبار درگیر است به همین علت دشمن به دنبال موجودیت نظام آمده است.
وی از انواع نفوذ یاد کرد و افزود: عملیات‌های تروریستی نوعی از نفوذ است که عوامل نفوذی تا زمانی که عملیات خود را انجام نداده هیچ نشانی از هویت اصلی خود را آشکار نمی‌سازند به همین علت مقابله با آن نیازمند قدرت دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی است که تاکنون نظام اسلامی در این راستا موفق بوده است.
شریعتمداری نفوذ به ساختار را یکی دیگر انواع نفوذ برشمرد و بیان کرد: ورود عامل نفوذی به کانون‌های تصمیم‌گیری نظام اسلامی و زمینه‌سازی نفوذ فاصله‌دار از شیوه‌های نفوذ به ساختار نظام اسلامی است؛ در نوع نخست عامل نفوذی با راهکارهای قانونی از جمله ورود به مجلس شورای اسلامی حرکت خود را دنبال می‌کند.
وی با تاکید بر اینکه شورای نگهبان مورد هجمه افراد نفوذگر قرار گرفته است مطرح کرد: جنگ جهانی سوم نبردی مخالف تندروی‌های دینی است که می‌خواهند سلطه خود را در جهان تحمیل کنند به همین علت مقابله با این دشمن با ارتش امکان ندارد و برای مقابله باید در مدارس، مساجد و مراکز مختلف نظام اسلامی با استفاده از روحانیون و افراد دینی بسترهای مورد نیاز را ایجاد کنیم.
مدیر مسئول روزنامه کیهان شکار میانجی را یکی دیگر از راهکارهای نفوذ خواند و عنوان کرد:‌ افرادی که در نظام سابقه طولانی مسئولیت داشته و در میان مردم به عنوان شخصیتی مثبت شناخته می‌شوند به مجرد اینکه از نظام فاصله بگیرند توسط دشمن شکار می‌شوند و با تابلو نیروهای خودی که هویت آن تغییر یافته اهداف دشمن را دنبال می‌کنند، این افراد میانجی هستند اما اگر فردی یکی از این دو ویژگی را داشته باشد نمی‌تواند میانجی باشد.
وی با اشاره به طرح‌های جریان نفوذ در دوران امام علی (ع) اظهار کرد: تعویض اصول یکی دیگر از راهکارهای نفوذ است که در آن گسترش دیدگاه‌های نادرست مورد توجه قرار گرفته و از افرادی که اصول را تحریک می‌کنند، سوءاستفاده می‌شود.
شریعتمداری مبانی خط امام خمینی (ره) را یکی از اصول انقلاب اسلامی برشمرد و گفت: افرادی که قرائت‌های متفاوت را با رنگ مبانی مطرح می‌کنند، گروه دیگری از نفوذگران جامعه اسلامی هستند.
وی خاطرنشان کرد:‌ روش نفوذ فاصله‌دار در برداشت‌های افراد تغییر ایجاد می‌کند و افراد با این نفوذ اقداماتی که با مبانی متفاوت است را دنبال می‌کنند؛ در مسئله برجام برخی به دنبال طرح این تفکر در افکار عمومی بودند که مذاکرات فتح‌الفتوح است و علاوه بر عرصه هسته‌ای می‌توان در عرصه‌های دیگر با آمریکا مذاکره کرد اما با عنایت رهبر انقلاب اسلامی این حرکت به نتیجه نرسید.
شریعتمداری با اشاره به سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مورد پرداختن هزینه‌های سنگین برای رسیدن به دستاورد کنونی برجام تصریح کرد: برخی می‌خواستند افراد انقلابی که از توده‌های مردم طی 35 سال گذشته مخالف مذاکره با استکبار بوده را مورد هجمه قرار دهند اما با عنایت رهبری این هدف نیز به نتیجه نرسید.
وی با تاکید بر اینکه راهکار گروهی از نفوذگران جامعه اسلامی نفوذ فاصله‌دار است، عنوان کرد: مهم‌ترین بخش این نفوذ، حمله به نیروهای مومن و متعهد نظام اسلامی است که با متهم کردن آنها به تعابیر افراطی و تندرو دنبال می‌شود در صورتی که اگر این افراد نبودند دشمن همه این افراد را از بین برده بود.
مسئول نمایندگی ولی فقیه در موسسه کیهان با اشاره به اینکه حمله به افراد انقلابی خلأیی برای حضور افراد غیر انقلابی را فراهم می‌سازد، اضافه کرد: اگر تکنوکرات‌ها شهردار مکه بشوند می‌گویند خانه خدا در طرح است و باید خراب شود.
وی با بیان اینکه جریان نفود به دنبال طرح‌های به ظاهر پیشرو اما در باطن ویرانگر است، تصریح کرد: استارت‌آپ یکی از طرح‌هایی است که در آن ایده‌های نخبگان ایرانی گرفته و به مراکز خارجی تحویل داده می‌شود؛ در گذشته مغزهای ایران اسلامی را می‌بردند اما اکنون ایده‌های آنها را به خارج از کشور می‌برند.
شریعتمداری حفظ فضا را یکی از اصلی‌ترین راهکارهای مقابله با نفوذ برشمرد و گفت: بر اساس برخی از روایات صلوات بلند، نفاق را از بین می‌برد چرا که این اقدام پرچم دین را بالا می‌گیرد و اگر این اقدامات انجام نشود افراد دیگر پرچم خود را بالا می‌گیرند.
وی یادآور شد: ایستادن در مقابل تهدید از راهکارهای دیگر مقابله با نفوذ است زیرا با این راهکار دشمن متوجه می‌شود مردم ایران بیدار هستند و مقابل آنها از هیچ اقدامی دریغ نمی‌کنند؛ بر اساس گفته رهبر انقلاب اسلامی فردی که با انقلاب و امام بیعت کند با رسول خدا(ص) بیعت کرده است.
شریعتمداری از وضعیت ناآرام منطقه و جایگاه ایران اسلامی در میان مسئولان اسلامی و غیر اسلامی یاد کرد و افزود: در تمام فتنه‌ها و توطئه‌های استکبار در نظام اسلامی از توان سرمایه‌داران و مخالفان نظام اسلامی استفاده می‌شود.
وی با تاکید بر اینکه افرادی که با استفاده از سرمایه‌های خود به مردم ظلم می‌کنند نمی‌توانند در حکومت نظام اسلامی جایگاهی داشته باشند، عنوان کرد: در دوران حکومت طاغوت سرمایه‌داران جایگاه نخست جامعه را به خود اختصاص می‌دادند اما اکنون در نظام اسلامی مجریان قانون باید برای احیا کردن حقوق مستضعفان تلاش کنند نه اینکه در برخوردهای خود به حمایت از افراد سرمایه‌دار بپردازند.
مدیر مسئول روزنامه کیهان با اشاره به اینکه دشمن با استفاده از چهره‌های مختلف برای تضعیف حقانیت نظام اسلامی اقدامات بسیاری را انجام می‌دهد، اظهار کرد: افراد معتدل نشانه‌های مشخصی دارند، اکنون برخی تابلوهایی را در دست دارند که ارتباطی با تفکر و رفتار آنها ندارد.
وی از تعاریف اعتدال یاد کرد و گفت: آشوب‌گری، قانون‌شکنی و وعده دادن به مردم و عمل نکردن به آن اعتدال نیست، افرادی که کشور را نمی‌فروشند باید به مذاکره با دشمن بپردازند.
شریعتمداری به اقدامات افراد فتنه‌گر در سال 88 اشاره کرد و ادامه داد: رای دادن به افرادی که جریان نفوذ را در جامعه اسلامی دنبال می‌کنند مسئولیت دارد؛ اگر بخشداری مخالف این افراد باشد در رسانه‌های زنجیره‌ای خود به صورت مستمر او را مورد هجمه قرار می‌دهند.
وی با تاکید بر اینکه خانه ملت جای افرادی که صلاحیت ندارند نیست، عنوان کرد: افراد فتنه‌گر و ساکتین فتنه که به دو دسته آگاه که در وطن‌فروشی فتنه‌گران سهیم هستند و افراد ناآگاه که توانایی درک شرایط را ندارند، تقسیم می‌شوند در مجلس شورای اسلامی جایی ندارند.

م
 
کد مطلب: 320755
مرجع : فارس