تاریخ انتشار : شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۶
 
واکنش‌های گسترده به شهادت مظلومانه شهید مدافع حرم

سردار سلیمانی: انتقام شهید حججی را با ریشه‌کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم خواهیم گرفت

Share/Save/Bookmark
 
«محسن حججی» از جهادگران و اعضای فعال موسسه شهید احمد کاظمی که در عملیاتی مستشاری نزدیک مرز سوریه با عراق به اسارت گروه تروریستی داعش درآمده بود، پس از دو روز اسارت به دست تروریست‌های تکفیری در سوریه به فیض شهادت نائل شد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: شهادت مظلومانه شهید مدافع حرم محسن حججی به دست تروریست‌های داعش در سوریه، واکنش‌های گسترده‌ای را در پی داشت.
این جهادگر فرهنگی از فعالین ترویج و تبلیغ کتاب بود و اقدامات جهادی را در اردوهای سازندگی برای خدمت به مناطق محروم انجام داده و از خادمین راهیان نور در مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس بود.
شهید حججی 25 ساله و  اصالتاً اهل نجف‌آباد اصفهان بود که از وی  فرزندی دو ساله به یادگار مانده است.
انتقام این جنایت ددمنشانه را خواهیم گرفت
سردار سرلشکر قاسم سلیمانی در پیامی به مناسبت شهادت محسن حججی، اطمینان داد « فرزندان دلیر ایران انتقام این اقدام ددمنشانه را خواهند گرفت.»
در بخشی از پیام سردار سرلشکر سلیمانی آمده است : پس از شکست‌های پی در پی گروه‌های تکفیری- وهابی وابسته به استکبار جهانی در برابر رزمندگان اسلام در جبهه‌های مختلف، گروه تروریستی داعش مرتکب جنایتی فجیع و غیرانسانی شد که در هیچ قاعده و قانون اسلامی و حتی انسانی نمی‌گنجد.
این پیام می افزاید: مردم دلاور و امت حزب‌الله خصوصا خانواده شهید محسن حججی مطمئن باشند که فرزندان دلیر شما انتقام این اقدام ددمنشانه را با تصمیمی قاطعانه که همانا ریشه‌کن کردن شجره خبیثه وهابیت و تروریسم از جهان اسلام است خواهند گرفت.
در بخش دیگری از این پیام آمده است: این نوع جنایت‌ها که تاکنون هزاران مورد آن به همین شکل در عراق و سوریه بر ضد امت مسلمان اعم از شیعه و سنی به وقوع پیوسته تنها نتیجه‌ای که در برخواهد داشت اتحاد و آگاهی بیشتر عالم اسلامی نسبت به هویت و خباثت این خوارج زمان است و ما را در پاک کردن سرزمین اسلامی از لوث وجود آنان مصمم‌‌تر و قدرتمندتر خواهد نمود.
سردار سلیمانی همچنین در پیام خود اطمینان داده است: به حلقوم بریده این شهید عزیز و تمامی شهیدان راه اباعبدالله‌(ع) سوگند یاد می‌کنیم که از تعقیب این شجره ملعونه و نابودی این غده خطرناک برآمده در پیکر جهان اسلام تا آخرین نفرشان از پای نخواهیم نشست.
سردار سلیمانی در پیام خود تاکید کرده است: ما از ابتدا مصمم و به دور از تردید در این راه گام برداشتیم اما ارتکاب این جنایت‌ها عزم و اراده ما را جزم‌تر و جدی‌تر نمود تا جای جای اراضی اسلامی را از وجود بی‌وجود پلیدشان تطهیر نماییم.
سردار سلیمانی در پایان تاکید کرده است  «ایران اسلامی در راه آزادی و شریعت و برای نجات دین مبین اسلام چنین قربانیان ارزشمندی را تقدیم می‌کند و از خدای سبحان عاجزانه طلب می‌کنیم که حسن عاقبت با مرگی همچون شهید محسن حججی عزیز را برای ما مقرر فرماید.»
اطمینان می‌دهم انتقام خون پاک تو را خواهیم گرفت
سردار محمد پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه به مناسبت شهادت شهید محسن حججی عضو لشکر 8 نجف اشرف در سوریه پیام تسلیتی صادر کرد.
در این پیام آمده است: محسن جان،  به تو اطمینان می‌دهم همرزمانت در لشکر 8 نجف و نیروی زمینی سپاه همانطور که در تمام صحنه‌ها برای ایجاد امنیت مردم عزیزمان و برای دفاع از حریم حرم آل عبا، سر از تن نشناخته و شبانه‌روز در این راه فداکاری و دفاع می‌کنند، برای انتقام از خون سرخ تو نیز چشم نبسته و آن‌ها را به سزای اعمال ننگین خود خواهند رساند.
پیام تسلیت رئیس مجلس
علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی نیز در پستی در صفحه شخصی خود شهادت رزمنده سرافراز مدافع حرم، محسن حججی به‌دست نیروهای تکفیری داعش را تسلیت گفت.
در این پیام آمده است: شهادت رزمنده سرافراز مدافع  حرم محسن حججی به‌دست نیروهای تکفیری داعش بار دیگر خوی وحشی‌گری این ددمنشان را به
تصویر کشید.
همچنین اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور در صفحه توئیتر خود شهادت محسن حججی را تسلیت گفت و نوشت: شهادت مظلومانه شهید سرافراز مدافع حرم محسن حججی تسلیت باد. به امید نابودی تروریست‌های داعشی.
سلام بر شهید عاشق
محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه کشورمان نیز در پی شهادت شهید محسن حججی در صفحه شخصی خود نوشت: درود خدا بر نخل‌های بی‌سر سرزمین شهامت و استقامت که عاشقانه و مظلومانه در راه عزت و شرف ایران و اسلام جان عزیز خود را تقدیم کردند.
وی افزود: سلام بر شهید عاشق محسن حججی و همه شهیدان مدافع حریم اهل بیت(ع) که خود را فدای امنیت و آرامش مسلمانان مظلوم و مبارزه با جنایت و شقاوت تروریست‌های تکفیری و حامیانشان کردند.
قاسمی شهادت مظلومانه شهید حججی را تسلیت گفت
سخنگوی وزارت امور خارجه نیز در پیامی اسارت و شهادت مظلومانه و غریبانه شهید مدافع حرم محسن حججی به دست گروه‌های تروریستی- تکفیری در سوریه را به خانواده آن شهید بزرگوار و مردم آزاده ایران تسلیت گفت.
بهرام قاسمی در پیام خود اظهار داشت: بدون شک رمز و راز مکتوم عشق ورزی جوانان برومند مدافع حرم، برگرفته از غیرت، آزادگی، ایمان، آگاهی و ضمیر پاک این عزیزان می باشد و برکت این ستیز مستمر در مبارزه‌ای بی‌امان با تروریسم تکفیری داعش،  تلاش برای ثبات، امنیت و آرامش در مرزهای ایران زمین و عزت و اقتدار برای مردم مسلمان منطقه و تلاشی برای شکست‌های پی در پی داعش  بوده است.
وی در ادامه تاکید کرد: اینک بر تمامی ماست تا با فریادی رسا و بلند، بار دیگر بر سر این سوداگران مرگ و ترور و مروجین افراط‌گرایی و تروریسم بانگ برداریم و پرده تزویر از چهره ناپاک و ریاکارانه آنان در برابر افکار عمومی جهان برگیریم.
محسن رضایی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام نیز طی پیامی در صفحه شخصی خود تاکید کرد : با سر بریدن انسان‌های آزاده و بزرگ، اندیشه، پيام، نام و اعتبار آنان ازبین نمی‌رود؛ بلکه تأثير آنان بر جامعه بشری بیشتر و قله جلال و جاودانگی‌شان رفيع‌تر می‌شود. محسن حججی، از «سر» گذشت اما سر گذشت پرافتخار او در دل آزادگان جهان حك شد. انتقام او را به زودی خواهیم گرفت.
محمدباقر قالیباف شهردار تهران نیز طی پیامی در صفحه شخصی خود نوشت‌: در غوغای امور روزمره، درست در زمانی که خیلی از ما درگیر کم و زیادِ مال و شهرت و قدرت هستیم، پنجره‌ای از آسمان باز می‌شود و بنده‌ای خاص از بندگان خدا، لباس شهادت می‌پوشد و «سر از تن جدا» به دیدار معبود می‌شتابد.
وی افزود : در آخرین تصاویر زمینی از شهید حججی، «مرد» و‌«نامرد» را در یک قاب می‌بینیم. در نگاه مردانه شهیدمان، ایمان به وعده الهی را می‌شود دید که خوف و حزن را از دلش برده است. شهید محسن حججی، جهادگر فرهنگی، عضو فعالِ اردوهای جهادی، حجتی است بر ما، که قدردان غیرت و مردانگی مدافعان حرم و‌ حریم‌مان باشیم. مردانی که «سر» می‌دهند، اما نستوه و استوار می‌ایستند تا آرمان‌هایمان، میهن‌مان و خانواده‌هایمان در امان باشند.
گفتنی است علاوه بر شخصیت‌های سیاسی، بازیگران سینما و تلویزیون، قهرمانان ورزشی و بازیکنان فوتبال و ... نیز با انتشار تصاویر شهید حججی جنایت داعش را محکوم کرده و یاد او را گرامی داشتند.
همسرم رفت که بگوید امام خامنه‌ای تنها نیست
همسر شهید محسن حججی طی پیامی در پی شهادت شهید حججی به دست نیروهای تکفیری داعش تأکید کرد: همسرم رفت که بگوید امام خامنه‌ای تنها نیست.
در این پیام آمده است: «همسرم رفت که بگه امام خامنه‌ای تنها نیست... رفت که بگه هنوزم مردان خدایی هستند..، اگه کسی خواست اشکی واسه همسرم بریزه به اشکش هدف بده‌.
واسه حضرت زینب(س) و امام حسین(ع) گریه کنه...، همه زیر لب فقط بگید امان از دل زینب... راهشو ادامه بدید... دعا کنید خدا به منم صبر بده...»
گفتنی است شهید محسن حججی پس از اسارات به دست داعش مظلومانه به شهادت رسید.



د
کد مطلب: 384935
مرجع : کیهان