تاریخ انتشار : شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۳۸
 
در مقابله با تفاله‌های داعش

مردم سنگ تمام گذاشتند /نوبت مسئولان است

Share/Save/Bookmark
 
مردم غیور و ولایتمدار ایران اسلامی در دو روز گذشته حماسه‌ای ماندگار و تاریخی را رقم زده و با حضور در خیابان‌های سراسر کشور از شمال تا جنوب و از شرق تا غرب تحرکات آشوبگران که به دنبال سوءاستفاده و موج سواری بر روی مطالبات به حق اقتصادی و معیشتی مردم بودند را محکوم کرده و با ولایت پیمانی دوباره بستند، امروز و پس از سنگ تمام مردم دیگر نوبت مسئولان است که با آشوبگران و تفاله‌های داعش برخورد کنند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: بی شک حماسه روزهای چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه 13 الی 15 دی ماه سال جاری در تاریخ ایران ماندگار خواهد شد، ملتی که اعتراضات به حقی نسبت به برخی مسئولین اقتصادی کشور داشته و دارند زمانی که پای حفظ ارزش‌های اسلام و نظام به میان آمد همه با در دست داشتن پرچم کشورمان به خیابان‌ها آمده و با صدای رسا به دشمنان نهیب زدند که ایران با اسلام و ولایت بوده، هست و خواهد بود و کرکس‌هایی که در آسمان ایران به پرواز درآمده‌اند امیدهای واهی خود را رها کرده و روزی خود را جای دیگری طلب کنند!
پنجشنبه و جمعه هفته گذشته سراسر کشور شور بود و خروش، همه آمده بودند تا یک صدا فریاد بزنند ایران به پرچم سه رنگ خود افتخار می‌کند، به ولایت وفادار هستند و به دشمنان اجازه سوءاستفاده از مطالبات خود که در بستر جمهوری اسلامی و به دست مقاماتی که خود انتخاب کرده‌اند باید حل شود را نمی‌دهند.
امروز و پس از آنکه مردم در حمایت از نظام اسلامی سنگ تمام گذاشتند نوبت مسئولان است تا با آشوبگران و تفاله‌های داعش برخورد کرده و آنان را از فتنه‌گری و دنبال کردن آرزوها و طرح‌های بیگانگان ناامید سازند.
از تهران و اصفهان تا مشهد و کرمان؛ مردم ایران آب پاکی را به دست آشوبگران ریختند
در دو روز گذشته مردم سراسر کشور از تهران و اصفهان گرفته تا مشهد و کرمان به خیابان‌ها آمده و آب پاکی را به دستان آشوبگران و منتظران خارجی ریختند.
مردم تهران، مشهد، سبزوار، قوچان، کرمان، یاسوج، نیشابور، اردبیل، ارومیه، اصفهان، تبریز، بادرود و...در دو روز گذشته و بخصوص پس از اقامه نماز دشمن شکن جمعه به خیابان‌ها آمده و آشوب‌های هفته گذشته را محکوم کردند.
نمازگزاران تهرانی دیروز پس از اقامه نماز جمعه در اعتراض به اقدامات مداخله‌جویانه و سوءاستفاده آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و برخی کشورها از تجمعات اعتراضی اخیر در کشورمان و به اغتشاش کشاندن آن، راهپیمایی کردند.
راهپیمایی پرخروش و گسترده مردم انقلابی مشهد مانند سایر شهرهای ایران که در روزهای گذشته در انزجار از فتنه‌گران انجام شد، روز پنجشنبه از میدان شهدای این شهر تا حرم مطهر برگزار شد.
در این راهپیمایی مردم بصیرت‌مدار مشهد با داشتن تابلو نوشته‌هایی همچون «اینجا کوفه نیست، خوارج علم شوند»، «سلمان نمرده است، اباذر همیشه هست» و سر دادن شعارهایی مانند «هم غزه هم لبنان هم انقلاب هم ایران»  با آرمان‌های نظام و انقلاب تجدیدپیمان و با رهبر معظم انقلاب بیعتی دوباره کرده و مهر باطلی بر فتنه‌گران زدند.
دشمن دغدغه رای و نان مردم را ندارد بلکه دنبال آشوب و تفرقه است
حجت‌الاسلام سید ابراهیم رئیسی در تجمع روز پنجشنبه مردم مشهد در اعلام انزجار از فتنه‌گران و اغتشاش‌گران حوادث اخیر که در حرم مطهر رضوی برگزار شد طی سخنانی اظهار داشت : دوست و دشمن معترفند که صلابت و قدرت این کشور به خاطر رهبری مقتدر عزت‌آفرین و بصیرت‌آفرینی بوده که از مؤلفه‌های قدرت کشور ما است.
رئیسی خاطرنشان کرد: از مؤلفه‌های قدرت و امنیت کشور ما روحیه ظلم‌ستیزی، استکبارستیزی همراه با خطر کردن و مبارزه به ویژه استقامت و مقاومت در راه هدف و دشمن را هیچ انگاشتن است.
تولیت آستان قدس رضوی ادامه داد: مردم و جوانان آماده هستند که با ایستادگی و مقاومت از نظام خود با همه وجود دفاع کنند، چراکه اعتماد مردم به نظام مهم‌ترین پشتوانه کشور بوده و این پشتوانه عظیم هدف دشمن در فتنه‌های مختلف است.
تولیت آستان قدس رضوی با بیان اینکه دشمن هر لحظه دنبال آن است که از هر زمینه‌ای سوءاستفاده کند و یک روز سوار بر رأی مردم و یک روز سوار بر نان مردم می‌شود، اما نه رأی و نه نان و معیشت مردم دغدغه او نیست، بلکه دغدغه او تسلط بر مردم ایران است که آن را به گور خواهد برد، افزود: دشمن به دنبال جدا کردن مردم از نظام و چند قطبی کردن جامعه است، با اختلاف‌افکنی سعی می‌کند، کشور را از پیشرفت باز دارد و رسیدگی به مسائل مردم در حاشیه قرار بگیرد.
رئیسی با تاکید بر اینکه از دستگاه‌های امنیتی و قضایی می‌خواهیم ضمن ریشه‌یابی این ناامنی و آشوب‌ها با دقت ریشه آن را بخشکانند که برای همیشه این اقدامات کودکانه را در کشور پایان دهند، ادامه داد: همه کسانی که مسئول هستند باید با هوشیاری و بیداری و حضور در صحنه و افزایش اعتماد و امیدآفرینی، زمینه هرگونه فتنه دشمن را از بین ببرند.
رئیسی با‌اشاره به اینکه بهترین راه مبارزه با استکبار تلاش برای رفع مشکلات مردم است، تصریح کرد: هرکسی در هرکجا برای افزایش اعتماد و امید عمومی قدمی بردارد، بداند کار او در راستای مبارزه با آمریکا و تثبیت نظام جمهوری اسلامی بوده و هرکس که خواسته یا ناخواسته امید و اعتماد مردم را کاهش دهد، اقدام او در راستای مبارزه با نظام جمهوری اسلامی است.
حضور گسترده در تشییع شهید آشوب‌ها در اصفهان
خبر دیگر اینکه مراسم وداع با پیکر مطهر شهید سرافراز سجاد شاهسنایی با حضور گسترده اقشار مختلف مردم که از اولین ساعات روز پنجشنبه در میدان امام حسین(ع) اصفهان و خیابان‌های اطراف اجتماع کرده بودند، برگزار و پیکر مطهر شهید تا میدان انقلاب تشییع شد.
در این مراسم آیت‌الله سید ابوالحسن مهدوی امام جمعه موقت اصفهان بر پیکر شهید شاهسنایی نماز اقامه کرد.
سپس پیکر مطهر این شهید پس از سخنرانی حجت‌الاسلام علی شیرازی نماینده ولی‌فقیه در سپاه قدس از میدان انقلاب تا میدان فیض و سپس تا گلستان شهدای اصفهان، تشییع و در قطعه شهدای مدافع حرم به خاک سپرده شد.
همچنین روز چهارشنبه مردم غیور نجف‌آباد با حضور یکپارچه خود در میدان امام این شهر ضمن محکومیت اغتشاشات اخیر در این شهر، پیکر مطهر شهید سجاد شاهسنایی را تشییع کرده بودند.
حضور با صلابت و چند ده هزار نفری مردم نجف‌آباد به شکلی بود که تمام خیابان‌های منتهی به این میدان مملو از جمعیت بود و یکصدا برای دفاع از حریم امنیت کشور شعار دادند و یاد و خاطره رشادت شهید شاهسنایی را گرامی داشتند.
نجف‌آبادی‌ها در این راهپیمایی ضمن تجدید میثاق با آرمان‌های امام و انقلاب هرگونه اغتشاش و اخلال در نظم عمومی در پوشش بیان معضلات اقتصادی را مردود و مصداق فتنه‌انگیزی دانستند.
به گزارش فارس، شهید سجاد شاهسنایی همرزم شهید محسن حججی بوده که در آشوب‌های خیابانی نجف‌آباد و با شلیک مستقیم گلوله از طرف اغتشاشگران به شهادت رسید؛ از این شهید مدافع امنیت دو فرزند 5 ساله و 3 ساله به یادگار مانده است.
تبریز آب پاکی را روی دست دشمنان نظام ریخت
مردم تبریز نیز بعد از اقامه نماز جمعه با حضور خودجوش و گسترده در خیابان‌های شهر، آشوبگری و تخریب اموال عمومی توسط اغتشاشگران را محکوم کردند که این راهپیمایی با حضور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همراه بود.
به گزارش فارس مردم تبریز با سر دادن شعار «ما همه با هم هستیم، پشت ولایت هستیم»، «هم ایران هم قرآن، جانم فدای اسلام»، «مرگ بر آمریکا» و «خونی که در رگ ماست، هدیه به رهبر ماست»، طومار آشوبگران را در هم پیچیدند و آرامش را به شهر برگرداندند.
اقشار مختلف مردم به ویژه جوانان با در دست داشتن عکس‌ها و پلاکاردهایی ضمن پشتیبانی و حفاظت از ارزش‌های اسلامی و انقلابی، انزجار و خشم خود را نسبت به اغتشاشگران اعلام کردند.
خیل عظیم مردم تبریز ضمن محکومیت اقدام برخی افراد در آتش زدن اماکن عمومی و تخریب شهر، حمایت همه‌جانبه خود را از نظام اسلامی و ولایت فقیه اعلام کردند.
همچنین به گزارش خبرنگار کیهان از درچه مردم این شهر شهیدپرور نیز پس از نماز جمعه در اعتراض به آشوبگرانی که در روزهای گذشته با آتش زدن اموال و اماکن عمومی در این شهر نیات شومی در سر داشتند را محکوم کرده و با ولایت و نظام اسلامی پیمانی دوباره بستند.
در سه روز گذشته مردم سراسر کشور از جمله بیرجند، سبزوار، کاشمر،قوچان، بردسکن، اصفهان، نیشابور، شهرهای کهگیلویه و بویراحمد، چالوس، نکا، قائم‌شهر، بابل، اردبیل، شهرهای استان خوزستان، شیراز و...به خیابان‌ها آمده و آشوبگران وابسته به دشمنان ملت ایران را محکوم کردند.



د
کد مطلب: 394550
مرجع : کیهان