تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۹
 
آخرین تحولات میدانی از جنوب استان ادلب

نیروهای مقاومت در آستانه ورود به شاهراه ارتباطی جنوب ادلب؛ جبهه النصره فرمان تخلیه انبارهای سلاح را در جنوب امارت خودخوانده اعلام کرد

Share/Save/Bookmark
 
پس از ساعت ها درگیری سنگین، شهرک های «حوا، شیخ البرکه» ام مویلات جنوبی» و ارتفاع «عماره» در حومه شهرک راهبردی «سنجار» از اشغال عناصر تروریستی خارج شدند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: آخرین تحولات میدانی از جنوب استان ادلب حاکیست، شکست دومینوار عناصر تروریستی جبهه النصره در محورهای مختلف همچنان ادامه دارد و نیروهای جبهه مقاومت با پاکسازی چند شهرک مهم به پیروزی های مهمی دست یافتند.
یک منبع میدانی آزادسازی شهرک «سنجار» را هدف اصلی نیروهای جبهه مقاومت دانست و گفت: سنجار پس از آزادسازی شهرک «ابودالی» مهم ترین پایگاه عناصر تروریستی جبهه النصره در منطقه به شمار می آید.
وی افزود: پس از ساعت ها درگیری سنگین، شهرک های «حوا، شیخ البرکه» ام مویلات جنوبی» و ارتفاع «عماره» در حومه شهرک راهبردی «سنجار» از اشغال عناصر تروریستی خارج شدند و به کنترل نیروهای مقاومت درآمدند.
این منبع میدانی با بیان این که در جریان پاکسازی این مناطق حدود ۴۰ تن از عناصر تروریستی کشته و زخمی شدند، گفت: با آزادسازی این مناطق، نیروهای جبهه مقاومت توانستند خود را به دروازه جنوبی شهرک سنجار برسانند.

**برای مشاهده بهتر جزییات روی نقشه کلیک کنید**
وی با بیان این که عناصر تروریستی جبهه النصره پس از پاکسازی شهرک «ابودالی»، اتاق عملیات خود را به شهرک سنجار منتقل کرده اند، افزود: اگر چه هدف میان مدت نیروهای جبهه مقاومت رسیدن به فرودگاه «ابو الظهور» است اما در مقطع فعلی آزادسازی شهرک سنجار به عنوان یک شاهراه ارتباطی در جنوب استان ادلب در دستور کار قرار دارد.
نیمه شب گذشته هم نیروهای جبهه مقاومت در یک عملیات غافلگیرانه توانستند شهرک های «لوبیده، ناصریه» و ارتفاع «الکافی» را در درگیری های دو ساعته از اشغال عناصر تروریستی خارج کنند.   این  مناطق در حومه شرقی شهرک «ابودالی» واقع شده اند.
در جریان پاکسازی این مناطق ۳۰ تن از تروریست ها کشته و زخمی شدند و شماری دیگر هم توسط نیروهای جبهه مقاومت بازداشت شدند. در این عملیات همچنین تجهیزات نظامی قابل توجهی به غنیمت نیروهای مقاومت درآمد.
با ادامه شکست های پی درپی تروریست ها در جنوب استان ادلب، سرکرده های میدانی گروه تروریستی جبهه النصره به نیروهای خود دستور تخلیه انبارهای تسلیحات و تجهیزات سنگین نظامی را از شهرک های «معره نعمان، خان الشیخون و مورک» صادر کرده اند.
منابع میدانی شکست تروریست های جبهه النصره را در تمامی مناطق جنوبی استان ادلب حتمی دانستند و اعلام کردند:  سرکرده های میدانی تروریست ها درصدد هستند همه تسلیحات و تجهیزات نظامی را به مرکز استان ادلب منتقل کنند.



د
کد مطلب: 394656
مرجع : مشرق