تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۵
 

آقای ظریف! به دلیل بیانیه بی‌ادبانه وزارت خارجه از مردم عذرخواهی کنید

Share/Save/Bookmark
 
اگرچه اهانت به منتقد در دولت یازدهم و دوازدهم به امری مرسوم تبدیل شده است ، در عین حال انتظار می‌رود که رئیس وزارت خانه‌ای که ادعای دیپلماسی دارد، به واسطه بیانیه بی‌ادبانه‌اش از مردم عذرخواهی کند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: امروز وزارت خارجه، به دلیل پخش مناظره‌ای درباره برجام در برنامه ثریا، بیانیه ای بی‌ادبانه در توهین به منتقدین منتشر کرد.
در این مناظره که میان "سید یاسر جبرائیلی" روزنامه‌نگار و کارشناس سیاسی و "مهدی رحمانیان" مدیرمسئول روزنامه شرق برگزار شد، رحمانیان هیچ حرف و استدلالی برای دفاع از برجام و فواید این توافق نداشت و عملاً مناظره را سه بر هیچ، واگذار کرد و از برنامه خارج شد. (فیلم کامل مناظره را از اینجا مشاهده کنید)
از سوی دیگر، وزارت خارجه برای آرام کردن قسمتی از آلام این مناظره، بیانیه‌ای سراسر توهین به منتقدین برجام را منتشر کرده است به‌نحوی‌که مخاطب تصور نمی‌کند این بیانیه توسط دیپلمات‌ها مکتوب شده باشد.

**بیانیه سراسر توهین وزارت خارجه را با کلیک بر روی تصویر، مطالعه کنید**
دولتی که رئیس کابینه‌اش ادعا می‌کند همه مسؤولین جمهوری اسلامی و حتی ائمه معصومین هم قابل نقد هستند، وزارت خارجه‌اش تاب یک برنامه مناظره را ندارد و برای کم‌رنگ کردن و کم اثر کردن باخت مدافع برجام، توهین‌هایی همچون «عقده‌گشا»، «تازه از راه رسیده»، «دروغ‌گو»، «سخیف»، «متوهم»، «کم‌اطلاع» و... را به منتقد برجام نثار کرده است.
البته این طریقه پاسخ به منتقدین در دولت یازدهم و دوازدهم دور از انتظار نیست چون رئیس دولت نیز در این سال‌ها منتقدین را با الفاظی همچون: کم‌سواد، بی‌دین، بی‌عقل، ترسو، افراطی، حسود، کاسب تحریم، بی شناسنامه، دنیا ندیده، جیب‌بر، مستضعف فکری، دین نشناس، متوهم، بزدل، عقب‌مانده، تازه به دوران رسیده و... مورد خطاب قرار داده است.(اینجا)
از مسوولان دستگاه دیپلماسی انتظار می‌رود  به دلیل این بیانیه بی‌ادبانه از عموم مردم عذرخواهی کند و برای این عذرخواهی، شخص آقای ظریف مناسب‌ترین فرد برای این اقدام است چون وزارت خانه تحت امر ایشان چنین حرکت غیرحرفه‌ای، خلاف اخلاق و بی‌ادبانه‌ای را انجام داده است.



د


 
کد مطلب: 395173
مرجع : مشرق