تاریخ انتشار : يکشنبه ۱ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۹
 
آخرین تحولات سوریه

کودکانی که ۳ سال است با مرگ دست و پنجه نرم می‌کنند

Share/Save/Bookmark
 
اهالی شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا اعلام کردند در ماه های گذشته فشار تروریست ها چندین برابر شده و تعدادی زیادی از کودکان به دلیل نبود تجهیزات درمانی، دارو در یک قدمی مرگ قرار دارند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: ظهر روز جمعه شماری از شهروندان محاصره شده شهرک های الفوعه و کفریا پس از پایان نماز جمعه در مقابل مسجد جامع کبیر تجمع و سکوت مجامع مدعی حقوق بشر را درخصوص جنایت تروریست ها در این شهرک ها را محکوم کردند.
**آخرین اخبار و تحولات سوریه را از صفحه ویژه «تحولات منطقه» مشرق دنبال کنید**
در این تجمع، شماری از کودکان با در دست داشتن پلاکاردهایی خواستار پایان محاصره سه ساله شهرک های الفوعه و کفریا شدند و نسبت به نبود مواد غذایی، بهداشتی و درمانی در این شهرک‌ها و در معرض خطر قرار گرفتن جان هزاران تن هشدار دادند.

شهروندان محاصره شده از رئیس جمهور سوریه و رزمندگان جبهه مقاومت درخواست کردند عملیات را در استان ادلب تا شکست حصر شهرک های الفوعه و کفریا ادامه دهند و آنان را از مشکلات به وجود آمده نجات دهند.
مردم شهرک های محاصره شده امیدوار هستند عملیات نیروهای جبهه مقاومت و ارتش سوریه به شکست محاصره شهرک های الفوعه و کفریا ختم شود؛ همزمان نیروهای مردمی برای مقابله احتمالی با تروریست هایی که در هفته های گذشته متحمل شکست های سنگین شده اند در حالت آماده باش قرار دارند.
اهالی شهرک های محاصره شده الفوعه و کفریا اعلام کردند در ماه های گذشته فشار تروریست ها چندین برابر شده و تعدادی زیادی از کودکان به دلیل نبود تجهیزات درمانی، دارو  در یک قدمی مرگ قرار دارند.

** شیعیان فوعه و کفریا 3 سال است اینگونه خود را زنده نگه داشته‌اند**
یک از شهروندان محاصره کفریا در گفت وگو با مشرق اعلام کرد: بیماری تعداد زیادی از شهروندان (به ویژه کودکان و زنان) به دلیل نبود امکانات درمانی تشدید شده و از سازمان هایی که مدعی حقوق بشر هستند می خواهیم راهی را برای خروج بیمارن از شهرک های محاصره شده باز کنند چرا که توان فشار بر حامیان تروریست ها را دارند.
وی افزود: مراکز درمانی شهرک های محاصره شده حتی دستگاه اکسیژن هم ندارند و از ابتدایی ترین امکانات پزشکی محروم هستند و بیماران با مرگ دست و پنجه نرم می کنند و از نبود تجهیزان رنج می برند.

** شیعیان فوعه و کفریا 3 سال است اینگونه خود را زنده نگه داشته‌اند**
منابع میدانی مشرق در شهرک های الفوعه و کفریا از نبود مواد غذایی کافی در شهرک خبر دادند و اعلام کردند: صدها تن از کودکان و زنان به سوء تغذیه شدید مبتلا شده اند و هیچ راهی برای نجات آنان وجود ندارد.
براساس اطلاعات به دست آمده، نبود سوخت شهروندان محاصره شده الفوعه و کفریا را در فصل زمستان با مشکلات زیادی مواجه کرده و تک تیراندازهای تروریست ها هم در حومه شهرک ها اجازه جمع آوری هیزم را به مردم نمی دهند.
 
استان ادلب در سال ۹۴ به اشغال عناصر تروریستی درآمد و شهروندان شهرک های الفوعه و کفریا در محاصره قرار گرفتند؛ در ۳ سال گذشته به جزء معدود توافق هایی که به صورت ناقص اجرایی شد هیچ کمکی دیگر از مسیرهای زمینی به اهالی شهرک های محاصره شده نرسید و جبهه مقاومت از طریق هوا برای مردم کمک ارسال می کند.



د
کد مطلب: 395177
مرجع : مشرق