تاریخ انتشار : دوشنبه ۲ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۰۹
 

آغاز رزمایش محمد رسول الله (ص) ارتش

Share/Save/Bookmark
‌رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: رزمایش مشترک محمد رسول الله ارتش از امروز دوشنبه به مدت دو روز در آب‌ها و سواحل جنوب کشور به برگزار می‌شود.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: رییس ستاد و معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی گفت: رزمایش مشترک محمد رسول الله ارتش از امروز دوشنبه به مدت دو روز در آب‌ها و سواحل جنوب کشور به برگزار می‌شود.

امیر دریادار سیاری در این رابطه افزود: این رزمایش با حضور نیروهای دریایی، زمینی، پدافندهوایی، و نیروی هوایی ارتش در سواحل مکران و دریای عمان تا مدار ۱۵ درجه شمالی برگزار می‌شود.

معاون هماهنگ کننده ارتش جمهوری اسلامی در ادامه گفت: این رزمایش بزرگ با هدف ارتقاء توانمندی‌ها برای ارزیابی تاکتیک‌های آموزش داده شده، قدرت تحرک مشترک، و هماهنگی برای طرحهای نوین و عملیاتی مشترک در هر مقطع زمانی به اجرا در می‌آید.

وی با اشاره به اینکه بخشی از این رزمایش درآب‌های بین المللی به اجرا درمی آید، افزود: پیام این رزمایش صلح و دوستی برای کشورهای منطقه و نشان دادن توان جمهوری اسلامی ایران برای تامین امنیت آب‌ها و خطوط انتقال انرژی درمنطقه است.

سیاری با بیان اینکه بخش‌هایی از توانمندی‌های بسیار ارزشمند ارتش در این رزمایش مورد ارزیابی قرار می‌گیرد، افزود: رزمایش مشترک محمد رسول الله (ص) ۵ در ادامه رزمایش‌های برنامه ریزی شده سالیانه ارتش برگزار می‌شود چراکه نیروهای تابعه ارتش برابر برنامه سالیانه خود آموزش‌هایی را به مرحله اجرا در می‌آورند که برای ارزیابی این آموزش‌ها و اثرات آن در ارتقای توان رزم، در پایان سال نیاز به برگزاری رزمایش بزرگ و مشترکی در ارزیابی آموزش‌های سالیانه خود داریم.

وی تصریح کرد: مرحله اجرای آموزش‌های انفرادی و یگانی و هماهنگی‌ها، آمادگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم برای اجرای این رزمایش مشترک به عمل آمده و ان شاء الله از فردا یک عملیات بسیار منظم و توانمند در منطقه عمومی رزمایش به مرحله اجرا گذاشته خواهد شد.

سیاری پیام رزمایش محمد رسول الله (ص) ۵ را ارتقای توانمندی رزمی ارتش جمهوری اسلامی ایران برای انجام ماموریت‌های محوله و پیام صلح و دوستی برای کشورهای منطقه ذکر کرد و افزود: جمهوری اسلامی ایران می‌تواند امنیت کامل آب‌های تحت حاکمیت خود و فراتر از آن را تامین نماید و هرگونه تردد بویژه انتقال خطوط انرژی را تحت نظر داشته و امنیت پایدار منطقه را به طور کامل حفظ و برقرار سازد.


د
کد مطلب: 395207
مرجع : ایسنا