تاریخ انتشار : سه شنبه ۳ بهمن ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۳۴
 

نامه هنیه به رهبر ایران یعنی فلسطین هیچ‌کشوری به جز ایران را در کنار خود نمی‌بیند

Share/Save/Bookmark
نامه هنیه به رهبر ایران یعنی فلسطین هیچ‌کشوری به جز ایران را در کنار خود نمی‌بیند
 
نماینده سابق حزب‌الله در پارلمان لبنان در مصاحبه‌ای تاکید کرد که نامه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس به رهبر ایران تاکید دارد که فلسطین هیچ‌کشوری به جز ایران را در کنار خود نمی‌بیند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در نامه‌ای به حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی با اشاره به ابعاد توطئه بزرگ استکبار علیه قدس و ملت فلسطین با هدف سرنگون‌کردن غزه به‌عنوان قلعه مقاومت و پایان دادن به مبارزه علیه رژیم اشغالگر و عادی‌سازی روابط حکام وابسته منطقه با آن، از حمایت‌های ملت ایران و هدایت‌های رهبر انقلاب اسلامی از جنبش مقاومت قدردانی و تأکید کرد: ما با شروع انتفاضه خروشان مردمی در داخل کرانه باختری و قدس، به‌اذن خداوند توطئه طاغوتِ عصر (ترامپ) و حاکمان نفاق در پایتخت‌های دور و نزدیک را در پایان دادن به مسئله فلسطین، خنثی خواهیم کرد.
"نزیه منصور" نماینده سابق حزب‌الله در پارلمان لبنان درباره نامه اخیر "اسماعیل هنیه" رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین "حماس" به رهبر معظم انقلاب اسلامی گفت‌وگو کرد.
نامه هنیه به رهبر ایران تاکید دارد که فلسطین هیچ‌کشوری به جز ایران را در کنار خود نمی‌بیند
وی در این مصاحبه گفت: کاملا طبیعی است که حماس به دامان کشوری بازگردد که پس از پیروز شدن انقلابش سفارت اسرائیل را تعطیل کرده و سفارت فلسطین را به جای آن قرار داد. پس از آنکه کشورهایی نظیر قطر و دیگر کشورهای عربی حامی تروریست‌ها حمایت از حماس را متوقف یا کاهش دادند و از سوی دیگر فشارها بر گروه‌های فلسطینی برای تسلیم شدن در برابر رژیم صهیونیستی و سر تعظیم فرود آوردن در برابر سلطه آمریکا افزایش یافت، این گروه‌ها به جز جمهوری اسلامی ایران هیچ کشور دیگری را در کنار و همراه خود نمی‌بینند به همین دلیل شاهد آن هستیم که "اسماعیل هنیه" به این آغوش گرم پناه برده است.
4 دهه است که مواضع ایران در قبال فلسطین تغییری نکرده است
این نماینده سابق پارلمان لبنان گفت: ایران همواره از موضوع فلسطین در تمامی محافل بین‌المللی و در تمامی سطوح سیاسی، نظامی و مالی حمایت کرده است. مواضع ایران در قبال فلسطین از ابتدای انقلاب تا کنون که حدود 4 دهه می‌شود، همواره ثابت بوده و هیچگونه تغییری نکرده است. امیدوار هستیم که جنبش حماس و دیگر گروه‌های فلسطینی نیز در مواضع خود ثابت قدم باشند. حمایت ایران از حماس بر اساس تعالیم الهی و اسلام بوده و ایران معتقد است که اسلام تنها مرجع اقداماتش برای آزادسازی فلسطین از دست صهیونیست‌هاست.
باید به موضوع فلسطین از بحر تا نهر پرداخته شود
منصور در پاسخ به سوال دیگری درباره اقداماتی که کشورهای اسلامی باید در قبال تصمیم اخیر ترامپ درباره قدس اتخاذ کنند، گفت: ما باید به موضوع فلسطین از بحر تا نهر بپردازیم و درباره تمام فلسطین حتی آن بخشی که در سال 1948 اشغال شده صحبت کنیم. فلسطین باید دغدغه نخست امت عربی و اسلامی باشد و برای آزادسازی فلسطین نمی‌توان به کشورهایی که خود را به قدرت‌های بزرگ نظیر آمریکا فروختند تکیه کرد.
وی تاکید کرد: برای آزادسازی فلسطین باید یک نقشه راهی ترسیم شود که بر اساس معیارهای اسلامی و قرانی باشد که در این صورت آزادسازی فلسطین بسیار ساده خواهد شد. تکیه کرده به فلان امیر و فلان پادشاه هرگز موضوع فلسطین را به ساحل آرامش نخواهد رساند. هم اکنون باید از تمام گذشته که ما را به شرایط کنونی رسانده استفاده کنیم. کشورهای عربی به قبایل و گروه‌های تشکیل شده‌اند که با یکدیگر درگیری دارند و جهان اسلام  نیز درگیر نزاع میان مذاهب و قومیت‌های مختلف شده و آمریکا نیز در این بین هر از چندگاهی سازمان‌هایی نظیر القاعده و داعش را در میان کشورهای اسلامی ایجاد می‌کند.


م
 
کد مطلب: 395237
مرجع : فارس