فیروزآبادی:

به عدالت سیاسی نمره ۲۰ و به عدالت اقتصادی نمره ۱۳ میدهم

ایلنا , 23 بهمن 1396 ساعت 10:55

سرلشکر فیروزآبادی گفت: در زمینه عدالت اقتصادی نمره‌مان ۱۳ است اما پس از ۴۰ سال به عدالت سیاسی نمره ۲۰ می‌دهم.


پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: سرلشکر فیروزآبادی، مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا در پاسخ به این سوال که پس از چهل سال از وقوع انقلاب اسلامی چقدر توانستیم به اهداف امام در راستای رسیدن به عدالت اقتصادی نزدیک شویم و چه نمره‌ای به مسئولان می‌دهید، گفت: آن روزی که ما جوان بودیم و به دنبال آن بودیم و امام را پیدا کردیم و عاشقانه در خدمتش بودیم تصورمان این بود که اگر شاه را بیرون کنیم و دست آمریکا را قطع کنیم همه چیز اسلامی و عادلانه می‌شود. با همین نگاه هم پس از پیروزی وارد انقلاب شدیم.

رئیس ستاد کل نیروهای مسلح در دوران جنگ ایران و عراق ادامه داد: به وجود آمدن نهادهایی مثل کمیته امداد، جهاد سازندگی و جاهایی که به دنبال محرومین رفتند همه در راستای ایجاد عدالت اقتصادی بود. آنها رفتند تا وضعیت غیرعادلانه‌ای که در روستاها و مناطق محروم ایجاد شده بود را برطرف کنند در آ‌ن شرایط همه جوانان دانشجو بسیج شدند و نوجوانان هم به کمک آنها آمدند.

سرلشگر فیروزآبادی با اشاره به هشت سال جنگ تحمیلی افزود: پس از آنکه آمریکا دید نمی‌تواند با مشکلات داخلی و اقداماتی همچون کودتا و اقدامات وسیع تبلیغاتی انقلاب را متوقف کند به وحشت افتاد و تصور کرد این انقلاب به سرعت به سرتاسر قاره آسیا منتشر شد بنابراین از فرصت طلبی و قدرت‌طلبی صدام سوءاستفاده کردند و او را برای جنگ تحریک کردند.

وی ادامه داد: همه کسانی که عاشق انقلاب و امام بودند و همه کار می‌کردند تا اهداف انقلاب و عدالت تحقق پیدا کند به جبهه رفتند تا انقلاب و امام را نگه دارند اما متاسفانه بیش از هشت سال در جنگ درگیر باقی ماندیم و همه استعدادهای ما صرف جنگ شد.

مشاور عالی نظامی فرمانده کل قوا با بیان اینکه استعدادهایی که در جنگ صرف شد برکات زیادی در زمینه فناوری و ساخت و ساز و عمران در کشور به همراه داشت، گفت: پس از جنگ حرکت ما به سمت عدالت اقتصادی معطوف شد و برگشتن به سمت عدالت نیازهای فراوانی دارد و اولین چیزی که نیاز داشتیم انقلاب فرهنگی بود انقلاب فرهنگی را دانشجویان آغاز کردند ولی متوقف شد و جریان به سمت شرایط اولیه بازگشت. پس از پیروزی در جنگ نیز جریانات سیاسی در کشور دو نظر در خصوص عدالت پیدا کردند.

وی در تشریح دو نظریه‌ای که در خصوص عدالت اقتصادی پس از جنگ در ایران به وجود آمد گفت: یک عده فکر کردند با پیوستن به جریان اقتصاد جهانی و سرمایه‌گذاری و ایجاد صنعت و افزایش تولید می‌توانند بین مردم عدالت برقرار کنند و می‌گفتند برای رفع محرومیت نیاز به پول داریم و از این مسیر سرمایه‌داری به دست می‌آید اما یک جریان دیگر گفتند انقلاب اسلامی آمد تا همه پایه‌ها را بر اساس اسلام استوار کند و مسیر عدالت علوی را پیش ببرد به هر حال کشاکشی میان این دو جریان در کشور به وجود آمده است و به سمت تکامل می‌رود.

سردار فیروزآبادی با اشاره به گذشت چهل از وقوع انقلاب اسلامی گفت: قاعدتا بعد از چهل سال از انقلاب نباید انتظار داشته باشیم در همه امور موفق باشیم. به خاطر اینکه انقلاب متکی به اندیشه‌های مردم، اندیشه‌های نخبگان و رای مردم است. ما آزادی را جزء اصول انقلاب می‌دانیم باید در چالش بین افکار مختلف به عدالت در کشورمان برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که چه نمره‌ای به عدالت اقتصادی می‌دهد، گفت: من از نظر خودم به عدالت اقتصادی بیش از نمره ۱۳ نمی‌دهم اما ما در عدالت سیاسی نمره‌مان ۲۰ است. در عدالت فرهنگی نمره‌مان ۱۵ است.



د


کد مطلب: 396287

آدرس مطلب: http://www.hamandishi.ir/news/396287/

هم اندیشی
  http://www.hamandishi.ir