تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۸
 

جولان نیروهای تجزیه‌طلب در شمال عراق/ ادامه تعقیب و گریز تروریست‌های داعش در کرکوک

Share/Save/Bookmark
 
آخرین خبرها حاکیست، عناصر تروریستی داعش در جدیدترین حمله غافلگیرانه علیه نیروهای عراقی در جنوب غرب استان کرکوک چند تن از نیروهای پلیس فدرال را کشته و زخمی کردند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: در روزهای گذشته، مناطق مختلف استان کرکوک با دخالت و تحرکات نیروهای تجزیه طلب به سمت نا آرامی پیش رفته و نیروهای بسیج مردمی در چندین مرحله برای برقراری امنیت با هسته های خاموش گروه تروریستی داعش درگیر شدند.
آخرین خبرها حاکیست، عناصر تروریستی داعش در جدیدترین حمله غافلگیرانه علیه نیروهای عراقی در جنوب غرب استان کرکوک چند تن از نیروهای پلیس فدرال را کشته و زخمی کردند.
نقشه میدانی عراق
نقشه میدانی عراق
همزمان گروهی از نیروهای تیپ 56 بسیج مردمی به سرعت خود را به محل درگیری رساندند و توانستند تروریست ها را در منطقه «وادی ارحمه» در شمال منطقه «الزاب» شناسایی کنند.
نیروهای بسیج مردمی با حملات غافلگیرانه موفق شدند 9 تن از عناصر تروریستی را در جریان درگیری ها به هلاکت برسانند؛ در جریان این عملیات 4 تن از نیروهای بسیج مردمی عراق هم زخمی شدند.
نقشه میدانی کرکوک در عراق
نقشه میدانی کرکوک در عراق
گزارش دیگری از مشرق را بخوانید:
چند درصد مساحت اشغالی غوطه شرقی دمشق آزاد شده است؟ / 600 متر تا محاصره تروریست ها در حومه شرقی دمشق + نقشه میدانی و تصاویر
نیروهای بسیج مردمی و پلیس فدرال عراق از صبح امروز هم عملیات وسیع و گسترده ای را در منطقه «الریاض» در جنوب غرب استان کرکوک علیه هسته های خاموش گروه تروریستی داعش آغاز کردند.

یک منبع میدانی از تحرکات تروریست ها در این محور خبر داد و گفت: هسته های خاموش داعش در منطقه « الریاض» درصدد بودند عملیاتی را در روزهای آینده علیه نیروهای عراقی در شهر کرکوک و مناطق حومه انجام دهند.
همزمان با آغاز عملیات نیروهای بسیج مردمی، جنگنده های عراقی با دریافت اطلاعات دقیق، مواضع عناصر تروریستی داعش را منطقه «مجمع شیرین» در جنوب غرب استان کرکوک هدف قرار دادند.

از منطقه «مجمع الشهید» هم در این محور خبر می رسد، نیروهای بسیج مردمی موفق شدند مقادیر زیادی از تجهیزات نظامی تروریست ها را کشف و ضبط کنند و چند تونل را هم منهدم کنند.
گزارشی از آخرین تحولات سوریه را بخوانید:
تحولات میدانی سوریه در سالی که گذشت/ چند درصد از خاک سوریه در اشغال گروه‌های تروریستی است؟ + آخرین نقشه میدانی

نیروهای بسیج مردمی در حومه شهر بیجی در یک عملیات دقیق موفق شدند مقادیر قابل توجه ای از تسلیحات نظامی و مواد منفجره متعلق به گروه تروریستی داعش را کشف و ضبط کنند.

از شمال غرب استان نینوا هم خبر می رسد، یگان موشکی تیپ 29 بسیج مردمی پس از دریافت اطلاعات دقیق از نیروهای ویژه نفوذی در مناطق اشغالی شرق دیرالزور سوریه، یکی از پایگاه های داعش را هدف قرار داد و منهدم کرد؛ در جریان این عملیات 35 تروریست کشته و زخمی شدند و خسارت های سنگینی به خودروهای نظامی و انبارهای سلاح تروریست وارد آمد.

گروهی دیگر از نیروهای بسیج مردمی در حومه مناطق سنجار و گذرگاه تل صفوک در شمال غرب استان نینوا مستقر شده اند تا از حمله مجدد تروریست ها به این محور جلوگیری کنند؛ پیشتر تلاش تروریست ها برای اشغال حومه سنجار ناکام مانده بود.

د
کد مطلب: 398045
مرجع : مشرق