تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۵:۰۶
 

شکست عملیات «الغضب للغوطه» علیه ارتش سوریه در شمال «حماه»

Share/Save/Bookmark
 
شماری از گروه‌های تروریستی برای کم کردن از فشار ارتش سوریه بر هم‌قطارانشان در غوطه دمشق، عملیاتی در شمال استان حماه آغاز کردند، اما ناکام ماندند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: ارتش سوریه و نیروهای مقاومت موفق شدند حملات تروریست‌ها به ریف حماه را که از روز گذشته آغاز شد، دفع کنند.

چهارشنبه گروه‌های «جیش العزة، جیش الأحرار، الجیش الثانی، جیش النخبة، جبهة الأنقاذ، الفوج 111، الفرقة الأولى مشاة، جبهة تحریر سوریا» (که شامل گروههای تروریستی نور الدین الزنکی و أحرار الشام است) این عملیات را علیه ارتش سوریه آغاز کردند.

تروریست‌ها در آغاز این عملیات، به شهرک‌های «کرناز و حمیمیات» حمله کردند و توانستند در ساعات آغازین عملیات خود، این شهرک‌ها را به اشغال خود درآورند.

ارتش سوریه اما چند ساعت بعد، دست به پاتک گسترده زد و موفق شد تروریست‌ها را از این منطقه به بیرون براند.

 تروریستها نام این عملیات را  «الغضب للغوطة» (خشم به خاطر غوطه) گذاشته بودند و اعلام کردند که هدفشان از آغاز این عملیات کمک به تروریست‌های محاصره شده در منطقه غوطه شرقی است.

روزنامه الوطن سوریه گزارش داد که درگیری میان ارتش سوریه و تروریستها در ایست و بازرسیهای«بریدیج، المغیر و تل الصخر» شدید بوده است.
در جریان پاتک ارتش سوریه، دستکم 18 تروریست کشته و به شدت زخمی شدند.

در همین راستا، جنگنده های روسیه و سوریه در ریف شمال غربی حماه، سه موضع تروریستها را هدف قرار دادند که چندین تروریست کشته شدند.
توپخانه ارتش سوریه هم تحرکات تروریستها را در «قلعة المضیق، شهر کفرزیتا و شهرکهای اللطامنة، الزکاة، الجیسات، الأربعین و الصخر» هدف قرار داد.

در استان حمص، ارتش سوریه در حال تجهیز مواضع خود است و در سمت ارتفاعات «المحسة و الباردة» و محور شرقی شهر «القریتین» در صحرای جنوب شرقی استان حمص مواضع خود را تقویت می‌کند تا مانع از هر گونه حمله احتمالی داعش شوند.

ارتش سوریه قصد دارد از این منطقه به عنوان نقطه آغاز عملیات خود برای آزادسازی مناطقی استفاده کند که همچنان در اشغال داعش است و تا منطقه گذرگاه مرزی «التنف» امتداد دارد.

انتهای پیام/



د
کد مطلب: 398322
مرجع : فارس