تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۰:۵۵
 

جنایت جنگی اردوغان در شمال استان حلب/ شهر عفرین غرق در خون

Share/Save/Bookmark
 
از حومه شمالی و جنوبی عفرین هم خبرها حاکیست، پیشروی نیروهای اشغالگر کند است و نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها با تغییر راهبرد میدانی، درصدد دور زدن شهر عفرین هستند تا شهر به طور کامل محاصره شود.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: آخرین تحولات میدانی از شمال استان حلب سوریه حاکیست، پیشروی های ارتش ترکیه و عناصر تروریستی موسوم به سپر فرات با پشتیبانی جنگنده ها و آتش توپخانه همچنان ادامه دارد.
از حومه شمال غرب منطقه « شران» در شمال غرب عفرین خبر می رسد، روستاهای « میدانکی و المحببه» از کنترل شبه نظامیان کُرد خارج شدند به اشغال نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها در آمدند.

نقشه میدانی از عفرین
در محور جنوبی منطقه « بلبل» هم نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها، روستاهای « جولاقی، قورزلی، برکشلی، قوطان، الزرق، الرععی و ارتفاعات 860، 880 و 900» را به اشغال خود درآوردند.
 
کشتار غیر نظامیان در عفرین توسط ارتش ترکیه و تروریست‌ها
آخرین خبرها از محور شمال شرق منطقه « شیخ حدید» حاکیست، روستاهای « خازیان تحتانی، خازیان فوقانی، المعصره، جومازانلی، البرکه و حمو راجو» از کنترل نیروهای شبه نظامی کُرد خارج شد.

تروریست‌ها عکس «اوجالان» را پایین کشیدند
از حومه شمالی منطقه « جندیرس» هم خبر می رسد، نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها با پشتیبانی آتش توپخانه و جنگنده ها توانستند روستاهای « مسکه فوقانی و مسکه تحتانی» را به اشغال خود در بیاورند.

نقشه میدانی از شمال غرب سوریه
در مقابل شبه نظامیان کُرد و نیروهای دفاع مردمی سوریه هم در ساعات گذشته در چند کمین مختلف توانستند 31 تن از نظامیان ارتش ترکیه و تروریست ها را در حومه مناطق « بلبل و شران» به هلاکت برسانند.
از حومه شمالی و جنوبی عفرین هم خبرها حاکیست، پیشروی نیروهای اشغالگر کند است و نیروهای ارتش ترکیه و تروریست ها با تغییر راهبرد میدانی، درصدد دور زدن شهر عفرین از محور جنوب شهر هستند تا شهر به طور کامل محاصره شود.
بمباران مناطق مسکونی در عفرین
در 72 ساعت گذشته، جنگنده های ارتش ترکیه دهها مرتبه شهر عفرین را هدف قرار دادند و خسارت های سنگینی را به مردم جنگ زده وارد کردند؛ در این حملات دهها تن ( کودکان و زنان) جان باختند و تعداد زیادی هم مجروح شدند.

جولان تروریست ها در عفرین
یک منبع میدانی در شهر عفرین حجم حملات هوایی ارتش ترکیه را بی سابقه توصیف کرد و گفت: جنگنده های ارتش ترکیه با حملات کور غیرنظامیان را هدف قرا می دهند و در حال ارتکاب جنایت جنگی هستند.
 صبح امروز در حملات هوایی جنگنده های ارتش ترکیه به شهر عفرین، 13 غیر نظامی جان باختند و دهها تن دیگر زخمی شدند؛ آمار جان باختگان در شهر عفرین به 243 تن افزایش یافته  و 545 تن دیگر هم زخمی شده اند.

سلفی تروریست‌ها در عفرین
براساس اطلاعات به دست آمده، تلفات ارتش ترکیه با کمین های دقیق شبه نظامیان کُرد به 78 تن رسیده و از سویی دیگر 235 تن از تروریست ها هم در جریان درگیری ها به هلاکت رسیدند.



د
کد مطلب: 398331
مرجع : مشرق