تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۸:۵۹
 
ویروس X در کمین مردم شام؟

اقدام احتمالی غرب در شیوع بیماری همه‌گیر برای کشتار ملت سوریه

Share/Save/Bookmark
 
بیماری ناشناخته جدید که به علت ناشناخته بودن نام « X» بر روی آن گذاشته شده است، گفته می‌شود تحت تاثیر درگیری‌های متعدد در سوریه به وجود آمده و سوریه خطرناک‌ترین منطقه برای گسترش سریع این بیماری است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: آکادمی بیماری‌های کشنده از شناسایی نوعی بیماری کشنده جدید خبر داده که این یافته می‌تواند نظریه‌ها در خصوص پشت پرده شیوع بیماری‌های واگیردار در جهان از سوی شرکت‌های بزرگ پزشکی و داروسازی در دنیا را تایید کند.
بعد از آن که طرح‌های مداخله‌جویانه غربی برای کشتار ملت سوریه و به فرسایش کشاندن منابع و توانایی‌های این کشور ناموفق بود،  سازمان بهداشت جهانی از شناسایی یک ویروس کشنده در سوریه خبر داد که می‌تواند جان میلیون‌ها نفر را در سوریه و دنیا تهدید کند.   این در حالی است که از سال ۲۰۱۷ تاکنون ۳ ویروس کشنده با قابلیت سرایت و ایجاد تلفات حداکثری در دنیا شناسایی شده که شامل ویروس‌های ابولا، سارس و زیکا هستند. بیماری ناشناخته جدید که به علت ناشناخته بودن نام « X»  بر روی آن گذاشته شده است،  گفته می‌شود تحت تاثیر درگیری‌های متعدد در سوریه به وجود آمده و سوریه خطرناک‌ترین منطقه برای گسترش سریع این بیماری است.
 اطلاعات بسیار اندکی در خصوص این بیماری وجود دارد. «جان آرن روتینگن»  پزشک نروژی که به عنوان مشاور سازمان بهداشت جهانی فعالیت می‌کند، پیش بینی کرد که گسترش این بیماری به حجمی خواهد رسید که در گذشته شبیه آن را ندیده ایم. وی  این اظهارات را در گفتگو با روزنامه دیلی تلگراف انگلیس مطرح کرد و در آن  به ذکر جزئیات دیگری به نقل از دانشمندان سازمان بهداشت جهانی وابسته به سازمان ملل متحد در خصوص بیماری کشنده ایکس پرداخته است.  

جنگ بیولوژیک در سوریه
عاملی که باعث بروز بیماری ایکس می‌شود یا نحوه  مداوای مبتلایان به این بیماری ناشناخته است،  اما این بیماری با یک بیماری عادی در فردی آغاز می شود که هیچ مشکلی از قبل نداشته است.
بیانیه سازمان بهداشت جهانی با اشاره به این موضوع اعلام کرد که این بیماری می‌تواند خطرناک ترین بیماری در صورت گسترش و انتشار در جامعه انسانی باشد.  
در این بیانیه آمده است که ویروس بیماری X  می‌تواند ساخته دست انسان یا در نتیجه آلودگی ناشی از انسان‌ها باشد. درست مانند آنفولانزای موسوم به اسپانیایی که در سال ۱۹۱۸  میلادی ۵۰۰ میلیون نفر را در تمامی قاره‌های دنیا مبتلا کرد و گفته می‌شود ۲۰ تا ۱۰۰ میلیون نفر در نتیجه این بیماری جان خود را از دست دادند.


د
کد مطلب: 398422
مرجع : مشرق