تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۷ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۰۹:۱۲
۱
 
برجام به داد کارگردان ایرانی نرسید؛

اینجا به هواپیمای هیچ ایرانی سوخت نمی‌دهند؛ چه ظریف و چه بیمار در حال فوت!

Share/Save/Bookmark
 
ماجرایی نظیر اتفاقی که چند هفته پیش در آلمان برای ظریف افتاد برای یک کارگردان ایرانی رخ داد که این بار به علت وضعیت وخیم جسمی وی، این هنرمند جان خود را از دست داد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: چندی پیش بود که در حاشیه برگزاری «کنفرانس امنیتی مونیخ» خبری در رسانه‌های خارجی پیچید که باعث تعجب بسیاری شد. فرودگاه آلمانی به هواپیمای «محمد جواد ظریف»  بنزین نداد و دست اندرکاران کنفراس مجبور شدند که از نیروی هوایی این کشور برای سوخت‌رسانی به هواپیمای وزیر خارجه کشورمان کمک بگیرند.[1]
«ولفگانگ ایشینگر» رئیس کنفرانس امنیتی مونیخ در مورد این موضوع به رسانه‌ها گفته که با دشواری موفق شده که این مسئله را حل کند و برای سوخت‌رسانی به هواپیمای ظریف از وزارت دفاع و وزارت خارجه کمک گرفته است.
در همین رابطه متاسفانه موضوع تلخی برای یکی از ایرانیان به‌وجود آمد که دست آخر زمینه‌ساز فوت وی شد. «همایون شهنواز»، کارگردان سریال «دلیران تنگستان»، در حالی به دلیل سوختگی شدید در بیمارستان بستری بود، بدرود حیات گفت که وقتی فرشته مرگ در خانه او را می‌زد، آلمان برای انتقال بدن کارگردان ایرانی به هواپیمای اورژانس بنزین نداد و بدین ترتیب کارگردان ایرانی که با وضعیت وخیمی مواجه بود و نیاز به درمان‌های فوق پیشرفته داشت، در فاصله‌ای اندک از این رفتار بی‌رحمانه شرکت‌های هواپیمایی آلمان، جان باخت.[2]
بیشتر بخوانید:
آلمانی‌ها به هواپیمای «ظریف» هم سوخت ندادند!
عکس/ باک خالی هواپیمای ظریف در پسا برجام
وزیر دولت اصلاحات: با برجام امیدوار شدیم که ۲۵۰ هواپیمای جدید به کشور وارد شود

این رشته از اتفاقات ناگوار در آلمان در حالی رخ می‌دهد که قرار بود با برجام بسیاری از مشکلات اینچنینی تمام شود.
در این رابطه، «فرهاد پرورش»، مدیرعامل سابق ایران‌ایر در مراسم خداحافظی با هما درباره خاطرات روزهای تحریم صنعت هوایی ایران ‌گفت:
«هیچ کشوری حاضر نبود به ایران سوخت بدهد. ما مجبور بودیم به جای مسافر با خودمان سوخت ببریم که وسط راه در نمانیم. گاهی در یک پرواز ٣٠ صندلی را خالی می‌گذاشتیم تا به جای آن سوخت حمل کنیم و مسافران وقتی وارد هواپیما می‌شدند و می‌دیدند صندلی‌های خالی فروخته نشده است به میهمانداران بد و بیراه  و فحش می‌دادند. همان‌ها بعد از اجرای برجام در هواپیما زنده‌باد ظریف می‌گفتند. نامه‌های محرمانه‌ای موجود است که وزیر خارجه آمریکا کشورهای دیگر را تهدید می‌کرد که با صنعت هوایی ایران کوچکترین مدارایی نکنند.»[3]

وی با نشان دادن نامه مذکور می‌گوید:‌ «حالا که تحریم تمام شده است، بگذارید همه مردم بدانند چه بر سر ما آمد؟ به قول حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در انگلیس، ما گاهی یادمان می‌رود چه اتفاقی برایمان افتاد؟!»
پرورش ادامه می‌دهد:‌
«برجام وضع ایران را عوض کرد و هما را از مرگ حتمی نجات داد. با اجرای برجام حتی یک روز هم تعلل نکردیم. تمام روزهای آغازین برجام مدیران صنعت هوایی ایران بدون حتی یک‌ روز تعطیلی کار کردند.»

اما ظاهرا اتفاقات پیش آمده در آلمان این موضوع را مورد تاکید قرار می‌دهد که برجام بر خلاف گفته این افراد نه تنها مشکلات را حل نکرده بلکه این مشکلات تا به حدی پیش رفته تا وزیر خارجه کشورمان که خود مسئول انعقاد برجام است نیز بدان دچار شود.
جالب اینجاست که در اوائل دولت دوازدهم با توجه به روی کار آمدن «دونالد ترامپ»‌ رئیس جمهور منتقد برجام دولتمردان و روزنامه‌های اصلاح‌طلب اعلام می‌کردند که اروپایی‌ها حامی و پشتیبان برجام هستند اما حالا دیده می‌شود در قلب قاره سبز یعنی آلمان علیه برجام زیر پا گذاشته می‌شود. 
 
[1] https://www.mashreghnews.ir/news/835638
[2] http://www.tabnak.ir/fa/news/780686
[3] http://shahrvand-newspaper.ir/News:NoMobile/Main/106117


د
کد مطلب: 398425
مرجع : مشرق
 
حمید
Germany
۱۳۹۶-۱۲-۲۷ ۰۹:۲۳:۲۲
با سلام دشمنان قسم خورده اسلام و انقلاب هرگز دست از دشمنی خود بر نمی دارند چون اساسا با اسلام ناب محمدی(ص) مشکل دارند.ما باید حواسمان باشد.