تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۶ ساعت ۱۳:۵۳
 

ازسرگیری پرواز ATR های زمین‌گیر آسمان

Share/Save/Bookmark
حدود سه هفته پس از توقف پرواز هواپیما‌های ATR آسمان و زمینگیر شدن آن‌ها پس از سانحه مرگبار پرواز تهران-یاسوج، سازمان هواپیمایی کشوری مجوز پرواز دوباره این نوع هواپیما را چند روز پس از اظهارات مدیرعامل آسمان صادر کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: ۲۹ بهمن ماه امسال یک فروند هواپیمای ATR آسمان در مسیر پروازی تهران-یاسوج از مدار محو و سقوط کرد. در این سانحه تمام ۶۶ مسافر و کرو جان خود را از دست دادند.

۵ روز پس از این سقوط، سازمان هواپیمایی کشوری پرواز هواپیما‌های ATR آسمان را تا اطلاع ثانوی ممنوع کرد. حال چند روز پس از اظهارات مدیرعامل هواپیمایی آسمان مبنی بر زیان میلیاردی بابت عدم پرواز این نوع هواپیما، سازمان هواپیمایی کشوری یک روز مانده تا آغاز سال نو پرواز ATR‌های آسمان را بلامانع اعلام کرد.

جعفرزاده مدیر روابط عمومی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: ادامه فعالیت پرواز هواپیما‌های ATR مدل ۲۰۰ و ۵۰۰ شرکت هواپیمایی آسمان که در جریان سانحه ۲۹ بهمن ماه جهت بررسی‌های همه جانبه علل بروز سانحه و اطمینان از ایمنی پرواز‌های این نوع هواپیما از سوی سازمان هواپیمایی کشوری به طور موقت و تا اطلاع ثانوی متوقف شد پس از بررسی‌های صورت گرفته و گزارش مقدماتی دفتر بررسی سانحه سازمان هواپیمایی کشوری پرواز هواپیما‌های مذکور بلامانع اعلام شد.

منبع: تسنیم


د
کد مطلب: 398582