تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۷
 
ابومهدی المهندس در مراسم سالگرد شهید نصیری:

اگر شهید نصیری و همرزمانش نبودند بغداد و دمشق ساقط شده بود

Share/Save/Bookmark
 
فرمانده نیروهای حشدالشعبی با اشاره به شهادت شهید نصیری در موصل گفت: اگر او و همرزمانش نبودند، بغداد و دمشق ساقط شده بود. فرض کنید در این حال الان وضعیت تهران چه بود.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: مراسم اولین سالگرد شهادت مدافع حرم سردار شهید شعبان نصیری عصر امروز با حضور سردار محمدرضا نقدی معاون فرمانده سپاه، ابومهدی المهندس فرمانده نیروهای حشد الشعبی عراق، سعید قاسمی و برخی همرزمان و خانواده شهدا در محل حوزه هنری تهران برگزار شد.
ابومهدی المهندس در این مراسم طی سخنانی اظهار داشت: ما در سال ٦٤ در گردانهای شهید صدر در عملیات بدر با این شهید بزرگوار بودیم و از نزدیک می‌دیدیم که او و شهید بزرگوار دقایقی چه نقش موثری در سازمان دهی رزمندگان عراقی داشتند.
عکس/ مراسم اولین سالگرد شهادت سردار شعبان نصیری
وی گفت: شهید نصیری تا آخر جنگ فرمانده بود. او مجاهد و قاطع و مصمم بود و پس از شهید دقایقی توانست مجاهدین را در کل جنگ فرماندهی و همراهی کند.
المهندس افزود: او بچه های بدر را مصمم تر کرد و بعد از جنگ نیز اگرچه در مسئولیت دیگری بود اما همچنان همدیگر را می‌دیدیم.

فرمانده نیروهای حشد الشعبی با بیان اینکه ما خودمان را شاگرد نصیری می‌دانیم، گفت: درست است که ما مقلد امام بودیم اما سربازان امام هم روی ما تاثیر می‌گذاشتند.
وی ادامه داد: وقتی شهرهایی مثل نجف و کربلا در معرض تهدید قرار گرفتند و برخی شهرها سقوط کردند، امریکایی ها بغداد را ترک کردند و کل فرماندهان ارتش برکنار شدند و ارتش هم قدرتی نداشت. ما از بچه های بدر و مقاومت خواستیم که کمک کنند و از سال ٢٠٠٣ با کمک سردار سلیمانی این گروه را تشکیل دادیم.
المهندس خاطرنشان کرد: من از نزدیک می‌دیدم که همه چیز در حال سقوط است. در آن مقطع بود که حاج قاسم گفت ما از عتبات حفاظت می‌کنیم و آیت الله سیستانی هم نامه دادند و جوانان برای دفاع آمدند.
فرمانده نیروهای حشدالشعبی اظهار داشت: حاج قاسم ما را سازماندهی کرد و بسیج مردمی که به مرجع شان لبیک گفتند، در ابتدا ١٠ هزار بودند اما الان تعداد آنها به ١٥٠ هزار نفر رسیده است.
وی اضافه کرد: سربازان ولایت به ما کمک کردند و هدایت کردند و ما توانستیم در عملیات ها موفق شویم. شعبان نصیری هم از جمله کسانی بود که به ما کمک زیادی کرد.

المهندس تصریح کرد: این شهید بزرگوار در طول عملیات زیر آتش بود و اینطور نبود که از اتاق عملیات، نبرد را مدیریت کند.
فرمانده نیروهای حشدالشعبی با اشاره به شهادت شهید نصیری در موصل گفت: اگر او و همرزمانش نبودند، بغداد و دمشق ساقط شده بود. فرض کنید در این حال الان وضعیت تهران چه بود.
وی ادامه داد: صدور انقلاب ایران، دفاع از مردم مستضعف است و امام هم فرمود راه قدس از کربلا می‌گذرد و این شعار در حال تحقق است.
المهندس با اشاره به روند تشکیل حشد الشعبی در عراق خاطرنشان کرد: اگر مجاهدین نبودند، حشد تشکیل نمی‌شد. ما توانستیم نیرویی موازی ارتش و برای کمک به ارتش تشکیل دهیم.
وی تاکید کرد: امروز همه ارگان های نظامی عراق زیر چتر مرجعیت و ولایت توانستند عراق را به صورت مستقل حفظ کنند.
منبع: فارس


د
کد مطلب: 400569