تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۴۹
 
نتایج تحقیق یک اندیشکده آمریکایی نشان می‌دهد؛

آمریکا ۲.۸ تریلیون دلار به نام «مبارزه با تروریسم» هزینه کرده است+سند

Share/Save/Bookmark
 
تحقیقی که نتایج آن روز چهارشنبه منتشر شده نشان می‌دهد آمریکا در سال‌های بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، نزدیک به ۲.۸ تریلیون دلار به نام «مبارزه با تروریسم» هزینه کرده است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: یک اندیشکده مستقر در واشنگتن روز چهارشنبه گزارش داده آمریکا طی بیش از ۱۵ سال بعد از حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، حدود ۲.۸ تریلیون دلار به بهانه ادعایی «مقابله با تروریسم» هزینه کرده است. 

اندیشکده «استیمسون» در این تحقیق هزینه‌های برنامه‌هایی که در دستگاه‌های مختلف دولت فدرال آمریکا اعم از وزارت خارجه، وزارت دفاع، وزارت امنیت داخلی و سایر سازمان‌ها و وزارتخانه‌های آمریکا به نام «مقابله با تروریسم» فعالیت کرده‌اند را برآورد کرده است. 

دولت آمریکا بعد از وقوع حملات ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱، تروریسم را بزرگترین تهدید علیه مردم آمریکا و جهان معرفی کرد و به بهانه مبارزه با آن به افغانستان و عراق حمله کرد. بسیاری از تحلیلگران مستقل بین‌المللی معقتدند این دو جنگ نتایج معکوس به بار آورد و خود به یکی از عوامل گسترش تروریسم در دنیا تبدیل شد.  

تحقیق اندیشکده «استیمسون» علاوه بر هزینه‌های مستقیم نظامی آمریکا - اعم از جنگ‌های عراق و افغانستان- هزینه‌های برنامه‌هایی که با ادعای مقابله با تروریسم در داخل آمریکا راه‌اندازی شده و فعالیت کرده‌اند را نیز ارزیابی کرده است.

دولت آمریکا بعد از حوادث ۱۱ سپتامبر فعالیت‌های نظامی خود در سراسر جهان به ویژه در منطقه غرب آسیا را به شدت گسترش داد. این حادثه، همچنین از جمله عوامل رشد اسلام‌هراسی در دنیا و تصویب برخی قوانین تبعیض‌آمیز علیه مسلمانان در برخی کشورهای غربی بود. 



انتهای پیام/



د
کد مطلب: 400689
مرجع : فارس