تاریخ انتشار : يکشنبه ۳۰ ارديبهشت ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۹
 

خط و نشان جدید برای تلگرام

Share/Save/Bookmark
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: معاون دادستان کل کشور امروز در حالی از ادامه روند فیلتر تلگرام خبر داد که ادبیات به کار رفته توسط وی به شکل جدید و معنی داری متفاوت بود. خرم آبادی امروز از "فیلتر تدریجی فیلتر شکن ها" خبر داد. این ادبیات از این حیث مهم است که تاکنون این طور تصور می شد پروژه فیلتر کردن فیلتر شکن ها با مشکل روبرو بوده یا توان فنی برای انجام آن وجود ندارد اما خرم ابادی اعلام کرد که کار طبق برنامه پیش می‌رود.
قدری تامل در مورد خروجی کنونی پیام رسان های داخلی نشان می دهد این پیام رسان ها توانایی تحمل حجم زیاد مخاطب را ندارند و بهتر است که کاربران به تدریج و با شیبی ملایم وارد آن ها شوند تا آنها فرصت توسعه زیرساخت ها را داشته باشند. به نظر می رسد مجموعه قضائی به عنوان نهاد دستور دهنده در پروژه فیلترینگ تلگرام تلاش دارد برای جلوگیری از ورود ناگهانی کاربران به شبکه های اجتماعی داخلی همچنان راه های فراری را برای کاربران تعبیه نماید و روند مسدود سازی این راه های فرار به تدریج محدود تر شود تا کاربران نیز به تدریج به این پیان رسان ها بپیوندند.

عبدالصمد خرم آبادی معاون دادستان کل کشور در کانال خود در پیام رسان سروش نوشت:

«مسدود سازی تلگرام به طور موفقیت آمیز طبق برنامه پیش می رود. فیلتر و مسدود سازی قسمتی از تلگرام در ایران باعث سقوط فاحش رتبه تلگرام در ایران و جهان شده است. آنچه در نمودار فوق (عکس دوم خبر) مشاهده می کنید منحی سقوط ناگهانی و آبشاری رتبه تلگرام است که سایت الکسا آن را ترسیم کرده است. ظرف چند روز رتبه telegram.me یکصد پله در ایران و دهها پله در جهان سقوط کرد.
با وجودی که به منظور انتقال آرام مردم به پیام رسان های داخلی هنوز برخی از نسخه های فارسی تلگرام مسدود نشده اند و علیرغم اینکه هنوز مبارزه جدی با فیلترشکن ها انجام نشده، در مرحله اول مسدود سازی, عدم بازدید بسیاری از کاربران از تلگرام موجبات سقوط فاحش رتبه این پایگاه اینترنتی را در ایران و جهان رقم زده است. مسدود سازی تدریجی فیلترشکن ها طبق برنامه از پیش تعیین شده است. نظام جمهوری اسلامی هر زمان اراده کند فیلترشکن ها را به طور کامل مسدود خواهد کرد. توانایی فنی نخبگان سایبری نیروهای امنیتی و انتظامی جمهوری اسلامی فوق تصور است. هنوز از توانایی این نیروها برای مبارزه با فیلترشکن ها استفاده نشده است.»



د
کد مطلب: 400799
مرجع : آخرین خبر