تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۲
 
نوبخت مطرح کرد:

هیچ‌ کالایی نباید با ارز غیر از ۴۲۰۰ تومانی معامله شود/ مدیران دولتی دوتابعیتی نیستند

Share/Save/Bookmark
 
سخنگوی دولت درباره وضعیت بازار ارز به گزارش بانک مرکزی و وزارت صنعت اشاره کرد و افزود: هیچ کالایی نباید با ارز غیر از ۴.۲۰۰ معامله شود. اگر چنین باشد بدون شک‌ قاچاق است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: محمدباقر نوبخت سخنگوی دولت در نشست هفتگی خود با خبرنگاران در پاسخ به سوالی درباره اظهارات ضدایرانی پامپئو وزیر امورخارجه آمریکا اظهار داشت: موضع رسمی ایران در برابر این اظهارات توسط رئیس‌جمهور بیان شده است و وزارت خارجه پاسخ‌های لازم را خواهند داد.
بیشتر بخوانید:
وقتی «نوبخت» از «پالرمو» اطلاعات کافی ندارد
وی با یادآوری توطئه‌های آمریکا علیه ایران در ۴۰ سال اخیر گفت: آمریکا  از سال ۹۰ تحریم‌های فلج کننده‌ای را علیه ایران  اعمال کردند و با این حال آیا اراده آمریکا در صنعت هسته‌ای تحمیل شده است؟ آیا آنها توانستند اقتصاد ایران را فلج کنند؟ آزموده را آزمودن خطاست. آنها به توانایی‌های ملت ایران وقوف ندارند. اقای بولتون فکر می‌کند می‌تواند قبل از جشن ۴۰ سالگی انقلاب به تهران بیایند. آنها ظاهرا به توان منافقین تکیه کردند که با چه خفتی از کشور فرار کردند.
** هیچ‌ کالایی نباید با ارز غیر از ۴.۲۰۰ معامله شود
سخنگوی دولت درباره وضعیت بازار ارز به گزارش بانک مرکزی و وزارت صنعت اشاره کرد و افزود: هیچ کالایی نباید با ارز غیر از ۴.۲۰۰ معامله شود. اگر چنین باشد بدون شک‌ قاچاق است. طی ۲ ماه گذشته برای ۱۰۰ هزار ۱۹۸ قلم کالا ۱۴ میلیارد و ۳۳۴ میلیون دلار ثبت سفارش صورت گرفته است.
وی در خصوص بی‌انگیزگی برخی وزرا و مدیران که مورد اشاره رئیس‌جمهور بود نیز گفت: هشدار و تشویق عالی‌ترین مقام رسمی پس از رهبری به مدیران لازم است. تردید ندارم اگر ظرفیت ایرانی‌ها بدون تقسیم‌بندی اصلاح‌طلبی، اصولگرا و اعتدال کنار هم قرار گیرد، کشور با انگیزه بیشتر اداره خواهد شد.
**آمریکایی‌ها شایستگی نشستن پای میز مذاکره با نمایندگان ایرانی را ندارند
 سخنگوی دولت درباره احتمال مذاکره مجدد با آمریکا یادآور شد:  ترامپ از قبل مایل به مذاکره با ما بود. اما با کی مذاکره کنیم؟ با کسانی که زیر توافق‌های رسمی مورد تایید شورای امنیت می‌زنند، مذاکره کنیم؟ خیر؛ آمریکایی‌ها شایستگی نشستن پای میز مذاکره با نمایندگان ایرانی را ندارند.
نوبخت درباره گزارش اخیر مجلس و تایید آن گزارش درباره حضور مدیران دوتابعیتی نیز گفت: مدیران دولتی دوتابعیتی نیستند. گزارش‌ اخیر هم نشان نمی‌دهد که مدیر دوتابعیتی در راس کار است. اینکه فرزند کسی در خارج تحصیل می‌کند و پاسپورت آنجا را داشته باشد، بحث دیگری است. وزارت اطلاعات آن ۲۱۰ نفر را تایید نکرده و تکلیف ۳۷ نفر را هم روشن کرده است.
وی درباره ضرورت گفت‌وگوی ملی تاکید کرد: ما  این مسئله را رد نمی‌کنیم. اگر شرایط آماده باشد دولت نقش خود را ایفا می‌کند. مخصوصا که ترامپ و آمریکایی‌ها روحیه شش لول ‌بندی دارند و انتظار دارند ملت ایران دست بسته خود را تسلیم کنند، با این تیپ افراد روبرو هستیم لذا گفت‌وگوی ملی می‌تواند ضروری باشد.
**واکنش نوبخت به طرح سوال از رئیس‌جمهور
سخنگوی دولت درباره طرح سوال از رئیس‌جمهور و ضرورت حضور وی در مجلس گفت: ما همواره به سوال نمایندگان مجلس پاسخ داده و می‌دهیم. اینکه آقای رئیس‌جمهور با این همه مشغله بلند شوند و بروند به یک سوال پاسخ دهند آن هم سوالی که همکاران ایشان ده‌ها بار به آن پاسخ دادند، نشان می‌دهد که ما دنبال پاسخ نیستیم و دنبال بحث دیگری هستیم. یادم می‌آید که چقدر زور زدن تا رئیس دولت نهم (محمود احمدی‌نژاد) را به مجلس ببرند و چه اتفاقای رخ داد. ما به قانون احترام می‌گذاریم و با تواضع و احترام به سوال‌ها پاسخ می‌دهیم. دکتر روحانی، دکتر جهانگیری و بنده حقیر همگی فرزندان مجلس هستیم و به تعامل معتقدیم.
نوبخت در پاسخ به سوالی در خصوص مذاکره محرمانه دولت با "پاول دورف" موسس تلگرام و محتوای مذاکرات اضافه کرد: از این موضوع بی‌خبر هستم و بی‌تقصیر.
 
منبع: تسنیم


د
کد مطلب: 400858