تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۵۲
 

واکنش ظریف به طرح مصوب مجلس کانادا علیه ایران

Share/Save/Bookmark
واکنش ظریف به طرح مصوب مجلس کانادا علیه ایران
 
ظریف در واکنش به طرح مصوب مجلس کانادا علیه ایران اظهار داشت: متاسفانه در کانادا تصورات غلط و توهماتی نسبت به جمهوری اسلامی ایران وجود داشته و هنوز هم دارد؛
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: علیرغم اینکه دولت این کشور عوض شده و این دولت با یک دیدگاه دیگری وارد عرصه شده است، فشارهای سیاسی از سوی تندروها ادامه دارد. این سیاست‌ها به ضرر کانادا خواهد بود و در جهت حفظ صلح و امنیت بین‌المللی نخواهد بود. 

وی اضافه کرد: متحدان منطقه ای آنها اشتباهاتی انجام داده و جنایاتی را انجام داده‌اند ولی آنها نسبت به این جنایات چشم‌پوشی کرده و سکوت می‌کنند و جمهوری اسلامی را بی‌جهت متهم به جنایاتی می‌کنند که متحدان خودشان مرتکب آن شده‌اند. 

وزیر امور خارجه در پایان با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران همواره در خط مقدم مبارزه با تروریسم بوده است، خاطرنشان کرد: اگر تلاش‌ها و حمایت‌های دولت جمهوری اسلامی ایران نبود، شرایط دیگری در منطقه ما حاکم بود، ما امیدواریم کشورهای غربی کمتر تحت تاثیر این گونه جوسازی‌ها قرار بگیرند و خودشان هم وارد این جوسازی‌ها نشوند و با سیاست مستقلی نسبت به جمهوری اسلامی تصمیم بگیرند، باعث تاسف است که دولت کانادا نسبت به سیاست‌های خود اینگونه عمل می‌کند. 
کد مطلب: 401838
مرجع : جهان نیوز