تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۱
 
در نشست "اقتصاد مقاومتی ،حمایت از تولید کالای ایرانی"مطرح شد ؛

معضلات باز فروش محصولات ایرانی /نقش جنگ روانی دشمن در تاثیر گذاری تحریم ها/

Share/Save/Bookmark
معضلات باز فروش محصولات ایرانی /نقش جنگ روانی دشمن در تاثیر گذاری تحریم ها/
 
به همت ستاد فرهنگی فجر انقلاب اسلامی نشست "اقتصاد مقاومتی ،حمایت از تولید کالای ایرانی" با حضور مهندس ابدالی عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی و با حضور جمعی از طلاب و دانشجویان برگزار شد
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:در این نشست که در ادامه سلسله نشست های تخصصی اقتصاد مقاومتی  برگزار شد مهندس ابدالی با اشاره به افزایش شدید قیمت ارز و سکه در بازار و نقش تحریم های اخیر در این خصوص اظهار داشت :حضرت اقا چندین سال قبل به استفاده دشمن از ابزار نفت برای مواجهه با جمهوری اسلامی هشدار داده بود که متاسفانه مورد غفلت مسئولین قرار گرفت
وی با اشاره به اینکه جنگ اقتصادی ناملموس است و از نوع جنگ نرم محسوب میشود اظهار داشت  ابزارهای جنگ اقتصادی خطرناکتر از جنگ سخت است
نویسنده کتاب "اقتصاد مقاومتی ،تفسیر جهاد کبیر" به عدم امضاء برجام توسط ترامپ ,و عملکرد اروپا در این خصوص اشاره کرد و افزود اروپا ایران را در سیبل تحریم های امریکا قرار داده است و مسئولین دولتی هیچ اقدامی در این خصوص حتی در چارچوب برجام انجام نمی دهند
وی در ادامه  با اشاره به تحقیقی که توسط موسسه پترسون در خصوص تاثیری گذاری تحریم ها انجام شده است اظهار داشت :بر اساس این تحقیق میدانی تاثیر گذاری تحریم ها در تاثیرگذارترین حالت 30 درصد است و دشمن با انجام عملیات روانی در جامعه تاثیرگذاری تحریم ها را تا 100 درصد افزایش میدهد
وی در این خصوص به عملکرد مثبت رئیس جمهور روسیه و نمایندگان مجلس این کشور بعد از تحریم غرب اشاره کرد و گفت پوتین با مدیریت صحیح عملیات روانی دشمن ، حربه تحریم را علیه این کشور ناکارامد کرد و حتی اخیرا پیشنهاد ترامپ برای بازگشت روسیه به گروه جی 8 را نپذیرفته است
عضو انجمن مدرسان اقتصاد مقاومتی در ادامه به موضوع FATF    که در آن  جمهوری اسلامی ملزم میشود  تمامی نقل و انتقالات مالی خود را در اختیار دشمنان قرار دهد اشاره کرد و افزود دشمن با این قرار داد به دنبال تحریم "نقطه زن" است
ابدالی در بخش دیگری از سخنان خود  با استناد به فرمایشات مقام معظم رهبری در خصوص اقتصاد مقاومتی اظهار داشت :بازار فروش از مهمترین اولویت های ایشان در خصوص اقتصاد مقاومتی است
وی در تکمیل این بخش از سخنان خود گفت: با بررسی میدانی که از واحدهای تولیدی انجام شده است تولید کننده ها بزرگترین معضل خود را مشکل در فروش تولیدات خود عنوان کرده اند
ابدالی با تقسیم بازار فروش به بازار فروش داخلی و بازار فروش خارجی به ضعف دیپلماسی اقتصادی دولت در خصوص صادرات وبازاریابی خارجی  اشاره کرد و افزود از بازار 887 میلیاد دلاری منطقه چیزی کمتر از 22 ملیارد دلار به ایران تعلق گرفته و این در حالی است که تولید کننده های لوازم خانگی با ظرفیت 30 در صد مشغول کار هستند
 وی در خصوص بازار داخلی گفت : بر اساس نظرسنجی ها بیش از 70 درصد مردم به تولیدات داخلی اقبالی ندارند
وی  دلایل اقبال اندک  مصرف کنندگان ،به تولیدات داخلی را به دلایل ساختاری و دلایل فرهنگی تقسیم و در تبیین دلایل فرهنگی به نبود تعصب خرید کالای ایرانی ،دلبستگی به غرب ،نبود فرهنگ جهادی ،شبهات فراوان در مورد تولیدات داخلی و عدم همراهی اصناف اشاره کرد
وی  دلایل ساختاری عدم اقبال به تولید ات داخلی را  قیمت تمام شده بالا ،قوانین و مقررات مزاحم ،عدم همراهی سازمانها ،عدم ارتباط صنعت و دانشگاه ،واردات بی رویه ، قاچاق و ضعف در بازاریابی و تبلیغات عنوان داشت
 
در ادامه طلاب و دانشجویان حاضر در جلسه به ارائه نقطه نظرات خود پرداخته و نقدهایی که به کتاب "اقتصاد مقاومتی تبیین جهاد اکبر " داشتند را بیان کردند و مهندس ابدالی به انها پاسخ داد 

ب
کد مطلب: 401854