تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸
 
تعرفه‌های گمرکی جدید برای چین

تهدید ۲۰۰ میلیارد دلاری ترامپ بر علیه چین

Share/Save/Bookmark
تهدید ۲۰۰ میلیارد دلاری ترامپ بر علیه چین
 
رئیس‌جمهور آمریکا چین را تهدید کرد که ۲۰۰میلیارد دلار تعرفه‌های گمرکی جدید بر کالاهای این کشور اعمال خواهد کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:
رئیس‌جمهور آمریکا چین را تهدید کرد که ۲۰۰میلیارد دلار تعرفه‌های گمرکی جدید بر کالاهای این کشور اعمال خواهد کرد.
به نقل از راشاتودی، "دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا چین را تهدید کرد که 200 میلیارد دلار تعرفه‌های گمرکی جدید بر کالاهای این کشور اعمال خواهد کرد.
بر اساس این گزارش، دونالد ترامپ "رابرت لایتیزر" نماینده تجاری آمریکا را مأمور کرده که 200 میلیارد دلار دیگر از کالاهای چینی را مشخص کند که تحت تعرفه 10درصدی گمرک قرار بگیرند.
ترامپ روز دوشنبه به خبرنگاران گفت که تعرفه‌های جدید در صورتی که چین رویکرد خود را تغییر ندهد و همچنان به اعمال تعرفه‌های جدیدی که چند روز پیش بر کالاهای آمریکایی اعلام کرده ادامه دهد، اعمال خواهد شد.
جمعه گذشته چین در واکنش به وضع تعرفه‌های 25درصدی آمریکا بر حدود 50 میلیارد دلار از کالاهای وارداتی از این کشور، تصمیم به اقدام متقابل گرفت.
مطابق مصوبه دولت ایالات متحده، این کشور تعرفه‌های وارداتی جدیدی بر محصولات صنعتی چین از جمله هوافضا، رباتیک و تولیدات صنایع خودروسازی اعمال خواهد کرد. دستور دونالد ترامپ برای آغاز رسمی جنگ تجاری و اعمال قوانین ضد دامپینگ در حالی صورت گرفت که صداهای مختلفی از داخل کابینه وی شنیده می‌شود چنان‌که استیون مانوچین، وزیر خزانه‌داری آمریکا مخالف این جنگ تجاری است.
در همین راستا دولت چین نیز اعلام کرد در برابر وضع تعرفه‌های جدید آمریکا بر 1100 کالای صادراتی این کشور به ایالات متحده، به اقدامی متقابل دست خواهد زد. به‌گفته مقامات اقتصادی چین، تعرفه‌های آنها علیه کالاهای وارداتی آمریکایی در دو مرحله اعمال خواهد شد.
ر

 
کد مطلب: 401982
مرجع : تسنیم