تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۰
 

ظریف همچنان منتظر اقدامات عملی اروپا

Share/Save/Bookmark
وزیر امور خارجه ایران گفت که تهران منتظر اجرای اقدامات عملی اتحادیه اروپا در خصوص برجام است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:محمد جواد ظریف امروز صبح در حاشیه مراسم رونمایی از نمایشگاه اسناد "نقش وزارت امور خارجه در دوران دفاع مقدس" گفت: اتحادیه اروپا تعهداتی را اعلام کرده است و ما منتظر اجرایی شدن اقدامات عملی اتحادیه اروپا [در خصوص برجام] هستیم.
وزیر خارجه در ادامه گفت که روز یکشنبه یکم مهر ماه برای شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل به نیویورک سفر خواهد کرد.
ظریف در خصوص لوایح باقیمانده اف‌ای‌تی‌اف گفت: سه لایحه‌ای که باقی مانده برای منافع کشور و شفاف سازی و مقابله با ایران هراسی‌های دروغین در دنیا انجام شده. مفید می‌دانیم این لوایح در تمامی سطوح از جمله دبیرخانه شورای امنیت ملی به طور ریز بررسی شود. منافع آن برای ایران قابل توجه است و  یکی از مهمترین بهانه‌های دشمنان ایران را برای مقابله با ما در عملیات بانکی و همکاری ها خواهد گرفت.
وی افزود: اینکه فکر کنیم با تصویب این لوایح همه مشکلات ما حل می شود تصور اشتباهی است. بدخواهی‌هایی که علیه ایران از سوی سلطه طلب‌ها است، ادامه خواهد داشت اما یکی از بهانه‌های مهم از آنها گرفته می شود ضمن اینکه منافع کشور حفظ می شود و از دید دبیرخانه شورای عالی امنیت ملی که مسئول این کار است منافع کشور تقویت می‌شود.
وزیر امور خارجه ادامه داد: مقام معظم رهبری هم این موضوع را به مجلس واگذار کردند و امیدواریم در این فاصله مجلس با این اقدام مهم و اساسی یک بهانه بی دلیل را از آمریکا و کشورهایی که خودشان بزرگترین حامیان تروریسم هستند بگیرد.
ظریف درباره اظهارات جان کری مبنی بر دیدار با وزیر خارجه ایران گفت: دیدارهای من با آقای کری علنی بوده و اعلام نشده نبوده، زمانی که من به نیویورک می‌روم از صدر تا ذیل می‌آیند دیدار می‌کنند. از آقای کسینجر تا کری و نمایندگان دیدار می‌کنند و این یک واقعیت عادی است و نشان دهنده میزان تاثیرگذاری جمهوری اسلامی است. یک دعوای زرگری در آنجا درست شده  که بیشتر اهداف انتخاباتی را دنبال می کنند.
وی ادامه داد: هفته آینده جلسه مجدد 1+4 را هم خواهیم داشت که انشالله در آن جلسه مجموعه اقداماتی که تا آن زمان انجام شده را بررسی و نتیجه جلسه را به هیات نظارت در تهران گزارش خواهیم داد و براساس آن مقامات عالی تصمیم گیری می‌کنند.
کد مطلب: 403454