تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۱۷
 

سومین دیدار روسای جمهور دو کره با استقبال گرم پیونگ یانگیها

Share/Save/Bookmark
رئیس جمهور کره جنوبی برای دیدار با رهبر کره شمالی اواخر روز دوشنبه وارد پیونگ یانگ شده است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:مون جائه این رئیس جمهور کره جنوبی اواخر روز دوشنبه وارد پیونگ یانگ شد و با استقبال گرم کیم جونگ اون رهبر کره شمالی روبرو شده است.
بر اساس این گزارش، رئیس جمهور کره جنوبی قرار است در جریان سفر 3 روزه خود به پیونگ یانگ، با رهبر کره شمالی درباره تلاش های مربوط به خلع سلاح هسته‌ای شبه جزیره کره رایزنی کند.
رهبران دو کشور با یکدیگر دست دادند و صدها نفر از مردم کره شمالی با در دست داشتن گل از رئیس جمهور کره جنوبی استقبال کردند. این سومین دیدار رهبران دو کره طی ماه های اخیر به شمار می رود.
خبرگزاری آسوشیتدپرس گزارش داده است که رهبران دو کره قرار است امروز سه شنبه و فردا چهارشنبه با یکدیگر دیدار کنند. دو دیدار قبلی رهبران کره شمالی و کره جنوبی در روستای پانمون جون برگزار شده بود. این مذاکرات نشانگر پیشرفت چشمگیر در روابط دو کشور چس از سال ها تنش بوده است.
یک مقام ارشد کره جنوبی شانس دستیابی به پیشرفت درباره خلع سلاح هسته‌ای کره شمالی را در نشست هفته جاری مقام های ارشد دو کشور پایین ارزیابی کرده است.
ایم جونگ سئوک رئیس دفتر رئیس جمهور کره جنوبی در جمع خبرنگاران گفت: این سخت و دشوار است که یک چشم انداز مثبت و امیدوار کننده نسبت به پیشرفت درباره خلع سلاح در جریان این مذاکرات داشته باشیم. پیشرفت بستگی به این خواهد داشت که مذاکرات تا چه حد جدی باشد. به نظر من این نشست موجب دستیابی به توافقات معنادار و مفیدی درباره راهکارهایی خواهد شد تا تقابل نظامی دیرینه بین دو کشور متوقف شود.
سفر رئیس جمهور کره جنوبی در شرایطی انجام می شود که تلاش های دیپلماتیک جهانی برای خلاص شدن از شر برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی با بن بست روبرو شده و سئوالات زیادی درباره عزم و جدیت رهبر کره شمالی برای خلع سلاح اتمی مطرح شده است.
کره شمالی طی ماه های اخیر اقداماتی را انجام داده است مثل برچیدن سایت های آزمایش موشکی و هسته ای. ولی مقام های آمریکایی گفته‌اند که کره شمالی باید اقدامات جدی تری را برای خلع سلاح هسته‌ای و موشکی انجام دهد.
انتهای پیام/
کد مطلب: 403457