تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۸ شهريور ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۳۲
 

سندی دیگر از مشارکت دولت ترامپ در کشتار غیرنظامیان یمنی

Share/Save/Bookmark
سندی دیگر از مشارکت دولت ترامپ در کشتار غیرنظامیان یمنی
 
یک سازمان مدافع حقوق بشر در یمن، طی تحقیقاتی میدانی از مناطق بمباران‌شده توسط جنگنده‌های ائتلاف سعودی در این کشور، قطعاتی از بمب‌های ساخت آمریکا را مستندسازی کرده است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به گزارش القدس العربی، شواهد جدیدی دال بر مشارکت غیرمستقیم دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری آمریکا در کشتار ده‌ها غیرنظامی یمنی طی چند سال اخیر وجود دارد.
سازمان دفاع از حقوق بشر موسوم به «موتانا»، که مقر آن در یمن است، اسنادی را منتشر کرده است که قطعات بمب‌های ساختِ آمریکایی را در برخی اماکن مورد حمله ائتلاف سعودی در یمن در سال 2015 نشان می‌دهد.
محققان میدانی سازمان موتانا موارد نقض حقوق بشر، از سوی تمامی طرف‌های درگیر در جنگ یمن، را مستندسازی کرده‌اند و از سوی دیگر کارشناسان تسلیحاتی باقیمانده بمب‌ها را در محل هدف قرار گرفته به تصویر کشیده و با استفاده از سریال‌های درج‌شده روی تسلیحات، منبع و هویت این جنگ‌افزارها را شناسایی کرده‌اند.
«آری خانا» سناتور دموکرات از ایالت کالیفرنیا می‌گوید این اسناد باید پیامی هشدار دهنده به تمامی آمریکایی‌ها باشد. او در بیانیه‌ای تصریح کرد، بمب‌های آمریکایی بر روی غیرنظامیان بی‌گناه در یمن فرود آمده است؛ ایالات متحده به هواپیماهایی که این بمب‌ها را شلیک می‌کنند، سوخت‌رسانی می‌کند.
آمریکا از اقدامات نظامی عربستان سعودی در جنگ یمن، از طریق سوخت‌رسانی به جنگنده‌های آن و ارائه اطلاعات درباره اهداف مورد نظر و نیز قراردادهای تسلیحاتی میلیاردها دلاری، حمایت می‌کند.

م
کد مطلب: 403469
مرجع : فارس