تاریخ انتشار : شنبه ۱۹ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۲۱:۲۴
 

ساخت 2500 واحد مسکونی فقط در یک سال

Share/Save/Bookmark
پرویز فتاح در مراسم افتتاح 2 هزار واحد مسکونی مددجویان کمیته امداد، گفت: در زلزله بم 200 خانوار تحت پوشش این نهاد آسیب دیدند که بازسازی منازل آنها دو سال طول کشید، اما امروز کمیته امداد در یک سال از وقوع زلزله کرمانشاه توانست 2500 واحد را به بهره برداری برساند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) در آیین افتتاح 2 هزار واحد مسکونی مددجویان زلزله‌زده در دهستان «گور سفید گیلانغرب»، اظهار داشت: تمام تعهدات کمیته امداد امام خمینی(ره) در بازسازی واحدهای مسکونی مددجویان 2500 واحد بوده است که خرداد ماه 500 واحد تحویل داده شد و امروز 2 هزار واحد افتتاح و تحویل خانواده های زلزله زده می شود.
فتاح با تقدیر از همکاری مردم و دولتمردان در بحث بازسازی واحدهای مددجویی افزود: کمیته امداد به هر خانوار زلزله‌زده 12 میلیون تومان کمک بلاعوض کرده است و اگر کمک‌های مردمی نبود بی‌شک کار بازسازی با این پیشرفت انجام نمی شد.
فتاح در خصوص بازسازی واحدهای تخریب شده در زلزله شهرستان بم گفت: در زلزله بم 200  خانوار تحت پوشش کمیته امداد آسیب دیدند که کار بازسازی منازل آنها دو سال طول کشید، اما امروز کمیته امداد در مدت یک سال از وقوع زلزله در استان کرمانشاه توانست 2500 واحد را تکمیل و به بهره برداری برساند و 2500 خانوار تحت حمایت را ساماندهی کند.
رئیس کمیته امداد امام خمینی درادامه گفت: 2 هزار کامیون کالای ضروری از سراسر کشور به ارزش 80 میلیارد تومان به مناطق زلزله‌زده  ارسال شد که با نظم بین خانوار تقسیم شد و 60 میلیارد تومان هم کمک نقدی مردمی را به دست زلزله‌زدگان رسانده‌ایم.
فتاح تاکیدکرد: تعهدات کمیته امداد امام خمینی در مناطق زلزله زده به پایان رسیده، اما با تبدیل تهدید زلزله به فرصت برای نوسازی خانه‌های مددجویان 2700  واحد دیگر را در دست بازسازی قرار داده ایم و 600 واحد دامی در مناطق زلزله‌زده تا امروزبازسازی شده، 630 واحد شهری هم داریم که به مرحله سقف رسیده و تا خرداد ماه سال آینده تکمیل و به بهره برداری می رسد.
رئیس کمیته امداد امام خمینی حد متوسط واحدهای مسکونی مددجویان 70،80 و 95 متر عنوان کرد و افزود: برای هر متر مربع 700 هزار تومان هزینه شده با اجرای نقشه مناسب و مصالح تامین شده در پایین ترین قیمت ساخته شده‌اند.
فتاح در خاتمه سخنانش گفت: اولین مرحله تکمیل واحدها اول تیر ماه بوده، امروز دومین مرحله تعهدمان انجام شده و در آینده واحدهایی که در دستور کاراست برای باز سازی 2700  واحد را به بهره برداری خواهیم رساند.
کد مطلب: 404206