تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۰۹
 

متحدان آمریکا ایران را در برابر برنامه‌های براندازی کاخ سفید آسیب‌پذیر نمی‌بینند

Share/Save/Bookmark
متحدان آمریکا ایران را در برابر برنامه‌های براندازی کاخ سفید آسیب‌پذیر نمی‌بینند
 
متحدان آمریکا و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور به‌خلاف مقامات کاخ سفید، ایران را در برابر برنامه‌های دولت آمریکا برای براندازی آسیب‌پذیر نمی‌بینند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: در حالی که برخی مقام‌های ارشد در کاخ سفید «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا معتقدند حکومت ایران در برابر فروپاشی به‌دلیل فشارهای آمریکا آسیب‌پذیر است، متحدان و دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور با این ارزیابی موافق نیستند.
دیپلمات‌ها و مقام‌های سابق آمریکایی در گفت‌وگو با شبکه خبری ان‌بی‌سی‌نیوز ارزیابی‌های موجود در کاخ سفید درباره ایران را «تفکر آرزومندانه» دانسته‌اند.
دیپلمات‌ها علی‌رغم اذعان به مشکلات سیاسی و اقتصادی پیشِ‌روی حکومت ایران گفته‌اند دولت‌های اروپایی معتقدند حکومت ایران کاملاً مستحکم است و هر گونه اقدام برای سرنگون کردن این حکومت می‌تواند نتایج وخیم‌تر به‌بار بیاورد.
9 دیپلمات خارجی گفته‌اند «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا، «جان بولتون»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید و سایر مقام‌های آمریکایی در دیدار با همتایان خارجی خود گفته‌اند حکومت ایران شکننده است و قادر به مدیریت اقتصاد این کشور نیست.
علی‌رغم این، نهادهای اطلاعاتی آمریکا هم نشانه‌هایی از اینکه حکومت ایران در آستانه سقوط باشد، مشاهده نکرده‌اند. مقام‌های اطلاعاتی آمریکا گفته‌اند از نظر آنها حکومت درست به‌اندازه سال‌های گذشته کنترل اوضاع را مستحکم در دست دارد.

م
کد مطلب: 404218
مرجع : تسنیم