تاریخ انتشار : پنجشنبه ۲۴ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۹
 
گزارشی از سیلی سخت دست مقتدر مقاومت؛

بعد از لیبرمن، «سوفا لندور» هم استعفا می‌دهد؟/ حمله به غزه پیشنهاد «بن سلمان» بود!/ نابودی اسرائیل چند موشک لازم دارد؟

Share/Save/Bookmark
پس لرزه های شکست عملیات اطلاعاتی، امنیتی و نظامی رژیم صهیونیستی همچنان ادامه دارد و ابعاد گسترده تری نیز به خود خواهد گرفت.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:ماجرا از اين قرار است که چند روز پيش رژیم صهيونيستي با نفوذ دادن تعدادی از نیروهای امنیتی و اطلاعاتی خود به داخل غزه می خواست به ربایش چند نفر از اعضای ارشد حماس دست بزند و بعد از اجرای عملیات، از آن هم به عنوان نشانه ای از توانمندی اطلاعاتی و امنیتی خود تبلیغ کند و از این طریق بر تضعیف قدرت نظامی خود سرپوش بگذارد و هم اینکه با تخلیه اطلاعاتی از کم و کیف توان نظامی دقیق حماس مطلع شود و در نهایت آنها را به محملی برای مبادله دو نظامی اسیر خود و تحویل اجساد دو نظامی دیگرقرار دهد و از آن در انتخابات پیش رو به نفع راستگرایان حاکم استفاده کند.

اما نه تنها هیچکدام از اهداف پیش بینی شده برای این عملیات نفوذی محرمانه تامین نشد بلکه به یک رسوایی اطلاعاتی- امنیتی، نظامی، سیاسی و تبلیغاتی برای این رژیم تبدیل شد. شکست این عملیات اطلاعاتی و امنیتی به یک درگیری نظامی تبدیل شد که نتایج این درگیری موازنه را به نفع حماس و گروههای مقاومت تغییر داد.

در جریان این درگیری ها حماس نزدیک به 400 موشک شلیک کرد که سامانه گنبد آهنین توانست تنها یک چهارم آنها را منهدم کند. علاوه بر این، حماس برای اولین بار از موشک نقطه زن کورنت روسیه استفاده کرد که تغییر کیفی در توان دفاعی حماس و مقاومت ایجاد کرده است.

حزب الله با این موشک ها بنت جبیل را در جریان جنگ 33 روزه به گورستان تانک های میرکاوای اسرائیل تبدیل کرد و همین سناریو می تواند در غزه نیز برای این رژیم تکرار شود و به نظر می رسد یکی از عوامل برخورد محتاطانه رژیم صهیونيستی به همین مسئله مربوط می شود.


استعفای کلیدی ترین وزیر کابینه همراه با یک درخواست
به لحاظ سیاسی نیز شکست عملیات نفوذی اخیر می تواند موقعیت نتانیاهو را در انتخابات تضعیف کند که اکنون با خروج لیبرمن از ائتلاف شکل زودرس به خود گرفته است. در واقع لیبرمن با این استعفا می خواهد خود را از عواقب این شکست دور نگه دارد و پیامدهای شکست را متوجه نتانیاهو و دیگر اعضای کابینه کند.

آویگدور لیبرمن در بیانیه استعفای خود آورده است: "آنچه که مرا وادار کرد تا استفعا دهم، انتقال اموال به حماس و آتش بس در غزه است. آتش بس نوعی تسلیم در برابر "تروریسم" است. از کسی پنهان نیست که اختلافاتی میان من و نخست وزیر درباره سوخت قطری و دیگر مسائل وجود دارد".

وی در یک نشست مطبوعاتی که استعفای خود را اعلام کرد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگامشد؛ اما نخست وزیر رژیم صهیونیستی از این درخواست استقبالی نکرد. چنانکه دفتر نخست وزیر در بیانیه ای تاکید کرد که "شرایط و زمان مناسب برای اسراییل و امنیت شهروندانش را اعلام خواهیم کرد".

به لحاظ تبلیغاتی نیز حماس ابتکار عمل را در این ماجرا کاملا در دست داشت به گونه ای که به محض هدف قرار دادن اتوبوس نظامیان صهیونیستی از آن فیلم گرفت و سریع در رسانه ها پخش و از این طریق ضربه روحی دیگری به رژیم صهیونیستی وارد کرد. مجموعه این عوامل موجب شد این رژیم از روی ناچار به آتش بس تن بدهد تا بلکه بتواند آثار و تبعات این شکست را به حداقل برساند اما با توجه به فضای انتخاباتی بعید به نظر می رسد در این زمینه موفق شود لذا به نظر می رسد پس لرزه های شکست عملیات اطلاعاتی، امنیتی و نظامی این رژیم همچنان ادامه یابد و ابعاد گسترده تری نیز به خود بگیرد.
 
ائتلاف کابینه رژیم اشغالگر به ریاست بنیامین نتانیاهو رییس حزب لیکود متشکل از 67 کرسی از مجموع 120 کرسی در کنیست است که 6 کرسی از آن در اختیار لیبرمن به عنوان وزیرجنگ بود؛ بدین معنا که استعفای حزب لیبرمن از کابینه به معنای آن است که نتنیاهو همچنان 61 کرسی در اختیار دارد و کابینه می تواند تا زمان برگزاری انتخابات در سال 2019 به کار خود ادامه دهد. 

 
هنیه: با استعفای لیبرمن، به پیروزی سیاسی دست یافتیم
اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس چهارشنبه ‌شب ساعاتی پس از استعفای «آویگدور لیبرمن» از ریاست وزارت جنگ رژیم صهیونیستی گفت که این استعفا یک دست‌آورد و پیروزی سیاسی گروه‌های مقاومت فلسطین محسوب می‌شود.

هنیه گفت که اعلام استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی به معنای اعلام شکست این رژیم غاصب در برابر مقاومت فلسطین است.

وی در ادامه به پیروزی اطلاعاتی‌امنیتی مقاومت فلسطین در خان‌یونس اشاره کرد و گفت: این پیروزی فلسطینیان با شکست عملیات امنیتی اخیر رژیم در شرق خان‌یونس واقع در جنوب غزه محقق شده است.
اسماعیل هنیه گفت که مقاومت این پیروزی نظامی علیه رژیم اشغالگر را در کمتر از یک هفته به دست آورده است.

او با بیان اینکه مقاومت معادله را تغییر داده و جهت قطب‌نمای ملت فلسطین را مشخص کرده است، اظهار داشت: مقاومت راهی به سوی قدس و همه اراضی فلسطین است.


 وضعیت کابینه و زمان احتمالی انتخابات 
سمت وزارت جنگ که پیشتر به عهده اویگدور لیبرمن بود به صورت خودکار به بنیامین نتانیاهو نخست وزیر منتقل می شود تا بدین ترتیب نخست وزیر سه وزارتخانه امور خارجه و بهداشت و جنگ را در اختیار بگیرد و این علاوه بر سمتش به عنوان نخست وزیر است.

در مورد زمان برگزاری انتخابات و اینکه نتانیاهو انتخاباتی زودهنگام برگزار خواهد کرد و یا انتخابات در موعد اصلی خود برگزار خواهد شد، به نظر می رسد که نتانیاهو زمانی را انتخاب خواهد کرد که بتواند طی آن پایگاه مردمی خود و حزبش را گسترش دهد تا بتواند پیروزی قاطعی محقق کند. اما در خصوص لیبرمن به نظرمی رسد که او نیز از این استفعا سود برده است؛ زیرا برخی نظرسنجی ها پیشتر حاکی از شکست حزبش بوده است اما اینک ممکن است موقعیتش بهبود یابد؛ زیرا توانست از موج اعتراضات شهرک نشینان بهره برداری کند و به آنها بپیوندد.

استعفای وزیر با 400 موشک، نابودی اسرائیل با چند موشک؟
در حالی که اختلافات دامنه دار لیبرمن و نتانیاهو سابقه ای طولانی دارد اما مقابله به مثل مقاومت طی روزهای گذشته و ناکامی اسرائیل در مواجهه با آن و بلاخره تسلیم اسرائیل در مقابل مجاهدین باعث شد اختلافات گذشته بیش از پیش علنی شود و امروز بشکلی رسمی با استعفای وزیر جنگ اسرائیل رسانهای شود.

لیبرمن درحالی پذیرش آتش‌بس و همچنین موافقت اسرائیل با ورود پول های قطر از مرز اسرائیل به غزه را اساسی‌ترین عامل استعفای خود معرفی کرد که ناکامی او و گنبد آهنینش در مقابل حملات مبارزان فلسطین در روزهای گذشته بیش از هرچیز هم سوء مدیریت لیبرمن و هم شکنندگی امنیت اسرائیل رانشان داد؛ اهمیت این مساله در آنجاست که وفق گفته "گرینبلاط" نماینده ویژه ترامپ در مساله سازش، بنا بود در آینده ای نزدیک از طرح موسوم به "معامله ترامپ" پرده برداری شود.

با استعفای وزیر جنگ اسرائیل در برابر حماسه مقاومت اینک شیوخ عرب بایستی در مقابل افکار عمومی جهان اسلام پاسخگوی این مساله باشند که چرا در شرایط کنونی - و در حالی که اسرائیل از شمال و جنوب بشدت با ناامنی مواجه است - می‌کوشند تا در مسابقه عادی سازی روابط با اسرائیل از یکدیگر سبقت بگیرند.

حتی وبگاه انگلیسی «میدل ایست آی» در گزارشی مدعی شد که «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی تلاش کرده است تا رژیم صهیونیستی را برای حمله به غزه قانع کند و این یکی از سناریوهای وی برای انحراف توجه آمریکا از قضیه قتل «جمال خاشقچی»، خبرنگار عربستانی کشته شده در کنسولگری ریاض در استانبول است.

«میدل ایست آی» به نقل از منابعی نوشت، ولی‌عهد سعودی برای اینکه توجه‌‌ها را از قضیه قتل خاشقچی منحرف کند، «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی را برای حملات اخیر به غزه قانع کرده است.

باید گفت 400 موشک فلسطینی به استعفای کلیدی ترین وزیر کابینه صهیونیستی منجر شد حال سوال این است که برای نابود سازی کامل این رژیم افزون بر اراده مبارزه فلسطینیان نیازمند چه مقدار حمایت از سوی جهان اسلام هستند؟ این روزها هم افسانه امنیت اسرائیل رنگ باخته است و هم اختلافات و چند دستگی‌های داخلی صهیونیست‌ها در شدید ترین اشکال خودنمایی می‌کند. خروج لیبرمن از کابینه یعنی شکست ائتلاف و شکست ائتلاف یعنی اینکه شاید تا رفتن نتانیاهو و سقوط دولتش زیاد زمانی باقی نمانده باشد.

 
گزارش‌های تأییدنشده از استعفای دومین وزیر صهیونیست
برخی منابع خبری روز چهارشنبه ادعا کرده‌اند پس از استعفای وزیر جنگ رژیم صهیونیستی یک وزیر دیگر کابینه این رژیم هم استعفای خود را تقدیم کرده است. 

خبرگزاری روسی اسپوتنیک در خبری اختصاصی به نقل از یک سخنگوی حزب دست‌راستی «اسرائیل بیتنا» ادعا کرد «سوفا لَندوِر» که از 9 سال پیش وزیر مهاجران رژیم صهیونیستی است استعفای خود را تقدیم نخست‌وزیر این رژیم کرده است. 

«لایدمیلا لاگوش»، سخنگوی «اسرائیل بیتنا» گفته که این حزب از تصمیم «آویگدور لیبرمن»، وزیر جنگ اسرائیل برای خروج از کابینه حمایت می‌کند و به همین دلل لندور هم استعفایش را تقدیم کرده است. 

وبگاه خبری «النشره» هم شامگاه چهارشنبه مدعی شد که وزیر امور مهاجران رژیم صهیونیستی به دلیل حوادث دیروز غزه از سمت خود استعفا داده است.

النشره مدعی شده «سوفا لَندوِر» به نشانه اعتراض به توافق آتش‌بس این رژیم با گروه‌های مقاومت در نوار غزه درخواست استعفای خود را به کابینه «بنیامین نتانیاهو»، نخست وزیر رژیم صهیونیستی تحویل داده است.

سلامی به پایان!
نتانیاهو چند روز پیش در سخنانی در کنفرانس صلح پاریس برای اولین بار اعلام کرد که دیگر به دنبال ادامه جنگ در غزه نیست چون این جنگ جز ویرانی و کشتار نتیجه ای نداشته است؛ وی که پیشتر معتقد بود که این رژیم با تکیه بر برتری هوایی خود می تواند بدون اینکه این رژیم آسیبی ببیند، هر کشور عربی را ویران کند، اکنون دم از صلح می زند و می گوید جز صلح چیزی نمی خواهد.

این تغییر موضع و دست برداشتن از اسطوره دروغین برتری نظامی حاصل شکست های پیاپی این رژیم از جبهه مقاومت است.
کد مطلب: 404261