تاریخ انتشار : شنبه ۲۶ آبان ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۲۷
 
آیت‌الله مکارم شیرازی:

فیلم های منتشر شده نشان داد نمی توانید حضور زنان در ورزشگاه را کنترل کنید

Share/Save/Bookmark
فیلم های منتشر شده نشان داد نمی توانید حضور زنان در ورزشگاه را کنترل کنید
 
یکی از مراجع تقلید با انتقاد از وضعیت این نوع حضور زنان در ورزشگاه گفت: صحنه‌ها و فیلم‌هایی در این مورد منعکس شده که رسوایی‌هایی را به دنبال داشته است، این نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید حضور زنان در ورزشگاه را کنترل کنید.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: آیت‌الله ناصر مکارم شیرازی جمعه شب در مراسم گرامیداشت سی و هفتمین سالگرد ارتحال علامه طباطبایی که در دارالقرآن علامه طباطبایی برگزار شد، اظهار کرد: علامه طباطبایی فرزندی نداشت که مسیر او را ادامه دهد اما خداوند خیرانی را قرار داد تا در خانه ایشان آمده و همچنان چراغ این خانه را روشن نگه دارند.

وی با اشاره به اینکه عنوان تبلیغ در قرآن کریم فراوان ذکر شده است، اضافه کرد: بلاغ و تبلیغ هر دو مصدر هستند و یک معنا دارد، در آیه 35 سوره نحل می‌خوانیم «بلاغ‌المبین» به این معنا که بلاغ باید مبین باشد تا بتواند فضای جامعه را روشن کند، در آیه 54 سوره نور و آیه 12 سوره تعاون نیز با این واژه روبرو می‌شویم.

این مرجع تقلید با بیان اینکه همگان باید بلاغ مبین را دنبال کنیم، گفت: حضرت علی(ع) نیز طی پنج سال در خطبه‌های خود به بلاغ مبین پرداختند درحالی‌که اگر 25 سال ایشان در رأس بودند اکنون دریایی از علم امام در اختیار ما بود و این نشان می‌دهد که ظلم بزرگی بر امت و جمعیت مسلمانان شده است که علی(ع) را 25 سال خانه‌نشین و خطبه‌ها و سخنان ایشان را محدود کردند.

وی خاطرنشان کرد: ائمه اطهار(ع) از هر فرصتی برای تبلیغ دین استفاده می‌کردند هر چند امکان دارد اکنون نیز ما از برخی فرصت‌های موجود غافل باشیم و به درستی از آن‌ها استفاده نکنیم.

آیت‌الله مکارم شیرازی با اشاره به اینکه می‌توان از هر محفل و مجلسی استفاده تبلیغی داشته باشیم، گفت: اگر سیر زندگی ائمه اطهار(ع) و تجربه‌های این بزرگواران را بررسی کنیم متوجه می‌شویم که باید از هر فرصتی استفاده کنیم.

وی با بیان اینکه مفاهیم عمیقی در نهج‌البلاغه وجود دارد، عنوان کرد: این منبع بزرگ علمی باید در محافل مختلف مورد استفاده قرار گیرد و طلاب و مبلغان نباید از این منبع غافل شوند.

این استاد برجسته حوزه با تأکید بر اینکه تبلیغ دین نباید محدود به مسجد شود، گفت: طلاب باید بر فضای مجازی غلبه کنند و از این فضا به عنوان یک فرصت استفاده کنند تا بتوانیم از تهدیدهای آن در امان بمانیم؛ استفاده از کتاب‌های درسی و گنجاندن آموزه‌های دینی در این کتاب‌ها نیز باید مورد توجه مبلغان و طلاب قرار گیرد

وی با اشاره به اینکه از صدا و سیما، روزنامه‌ها، رسانه و ورزشگاه‌ هم می‌توان استفاده تبلیغی داشته باشیم، مطرح کرد: در گذشته در مکانی که ورزش‌های سنتی دنبال می‌شد به صورت مستمر ذکر فضائل حضرت علی(ع) شنیده می‌شد به همین علت ورزشکاران آن دوران همیشه حامی مظلومان بودند.

آیت‌الله مکارم شیرازی در ادامه با اشاره به مطلب یکی از روزنامه ها در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه که نوشته بود ما حاضریم انگ تحجر را بر ما بزنند اما این نوع حضور زنان در ورزشگاه را شاهد نباشیم تاکید کرد: صحنه‌ها و فیلم‌هایی در این مورد منعکس شده است که رسوایی‌هایی را به دنبال داشته است، این نشان می‌دهد که شما نمی‌توانید حضور زنان در ورزشگاه را کنترل کنید.

وی با تاکید بر اینکه نهج‌البلاغه هم همانند حضرت علی(ع) مظلوم مانده است، گفت: برای قرآن بیش از هزار تفسیر نوشته شده است اما برای نهج‌البلاغه تفسیرها انگشت شمار است، اکنون چرا در حوزه‌های علمیه درس نهج‌البلاغه به یک درس رسمی تبدیل نمی‌شود؟

م
کد مطلب: 404287
مرجع : جهان