تاریخ انتشار : جمعه ۱۶ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۲۰:۵۹
 
آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه های نماز جمعه مشهد مقدس:

فکر تجدیدنظر در رابطه با آمریکا شیطانی است/ مردم مشکلات اولیه زندگی را نمی‌توانند حل کنند و شما به اروپا چسبیده‌اید

Share/Save/Bookmark
 
امام‌جمعه مشهد‌ مقدس گفت: روز به روز معیشت تنگ‌تر شده و گرانی بیشتر شده؛ یخچال ۲ میلیونی، ۱۵ میلیون شده و مردم مشکلات اولیه زندگی را نمی‌توانند حل کنند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در جوار بارگاه منور رضوی و در جمع زائران و مجاوران اظهار داشت: کلام ما در تکمیل بحث شیطان شناسی از نگاه قرآن، به شیطان شناسی از نگاه نهج البلاغه رسید و عبارتی که در این زمینه در مقام شناخت جریانات شیطانی جامعه بحث بود جملات اولیه خطبه 22 نهج البلاغه بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی گفت: وقتی به حضرت علی(ع) خبر دادند سلحه و زبیر در حال تدارک جنگ جمل هستند ایشان فرمودند شیطان لشکر خودش را راه انداخته است؛ حضرت علی(ع) نتیجه جریان علی ستیزی و اظهار دشمنی با ایشان را در جریان جنگ جمل تبیین کرده بودند و فرموده بودن باطل به نقطه بالاترین و انتهای خودش می‌رسد.

آیت‌الله علم‌الهدی با اشاره به اینکه نصاب باطل کجاست ادامه داد: در مرحله عمل محوری داریم که با وجود این محور کردار و رفتار و اعمال ما از ولنگاری و بی بندوباری و لاابالی‌گری کنترل می‌شود و این مسئله تقواست؛ تقوا اجازه نمی‌دهد انسان هر جنایتی را به سود خودش مرتکب شود.

وی افزود: تقوا یک نرم‌افزاری است که اگر بر اعمال و کردار ما مسلط شود و مجموعه عملیات و رفتار ما در تحت کنترل تقوا قرار گیرد از ما خلافی در جهت تضییع حقوق دیگران و تجاوز به حقوق سایرین سر نمی‌زند.

آیت‌الله علم‌الهدی عنوان کرد: امروز، روز دانشجو است؛ 16 آذر 2 خصوصیت در جریان اجتماعی جامعه اسلامی ما دارد؛ خصوصیت نخست اینکه 16 آذر یک تابلوی تمام نمای اعلام خطری است که مرتب به ما یادآوری می‌کند که دشمنی آمریکا با ایران و ایرانی یک دشمنی 65 ساله است؛ خاصیت دوم 16 آذر این است که خاطره 16 آذر نسل نخبه جامعه ما را به این فکر و اندیشه وامی‌دارد که در صف مقدم مقابله با استکبار و مقابله با جهانخواری آمریکا قرار دارد.

وی با اشاره به نقش آمریکا در بازگرداندن شاه به ایران در سال 32 و ساقط‌کردن حکومت مردمی و ملی ایران بیان کرد: قرار بود معاون رئیس‌جمهور آمریکا به ایران سفر کند و اثر سیاست شیطانی آمریکا در کودتای 28 مرداد را در ایران از نزدیک مشاهده کند؛ قبل از این سفر تظاهراتی راه‌اندازی شده بود؛ قرار بود 17 آذر نیکسون وارد کشور شود و برای اینکه زمینه آرام شود؛ جلادان شاهنشاهی یک سرکوبی شدید نسبت به جریانات دانشجویی در 16 آذر تمهید کردند.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به شهادت قندچی، شریعت رضوی و بزرگ‌نیا در 16 آذر گفت: در روز 17 آذر معاون رئیس‌جمهور آمریکا به تهران آمد و وارد دانشگاه شد در حالی که هنوز سالن دانشکده فنی دانشگاه تهران به خون این 3 دانشجو رنگین بود و قدم روی خون جوانان این مملکت گذاشت و دکتری افتخاری حقوق از دانشگاه تهران گرفت و عناد و دشمنی آمریکا با این ملت تائید شد.

آیت‌الله علم‌الهدی خاطرنشان کرد: از آن روز تا امروز، 65 سال می‌گذرد و عناد و دشمنی آمریکا در 16 آذر 1332 با دشمنی امروز آمریکا قابل قیاس نیست و این دشمنی چند برابر شده و روزافزون ادامه پیدا کرده است؛ اگر حالا این فکر در مغز هر انسانی به وجود بیاید که در رابطه با آمریکا تجدیدنظر باید کرد؛ یا فکر شیطانی است و یا فکر جنون و مالیخولیایی.

وی ادامه داد: آیا با این جریان معاند 65 ساله اصلا می‌توان فکر دیگری در موردش کرد؟ برادران و خواهران و جوانان عزیز توجه کنید روز 16 آذر روز آغاز جنبش دانشجویی است که تا امروز ادامه دارد و مظاهر زیادی در این کشور داشته؛ حرکات ما باید جهت دار باشد؛ امروز نسل دانشجو و دانشگاهی در این کشور به صورت یک عامل و عنصر عامل و فناور و فعال و اندیشه ور در تعالی و توسعه دانش فعالیت می‌کند اما باید این توسعه علم و فناوری دارای جهت باشد و جهت آن مقابله با استکبار و برخورد با آمریکا باشد.

نماینده ولی‌فقیه در استان خراسان‌رضوی با اشاره به اینکه اگر بناست در عرصه گسترش فناوری کار شود باید استکبارستیزی نیز در کنار آن باشد اظهار داشت: رابطه ما با دنیای غرب از نظر اقتصادی باید قطع شود و باید روی پای خود بایستیم و باید این جنبش دانشجویی ضد استکباری در این راستا حرکت کند و این همان جهتی است که مقام معظم رهبری نیز روی آن تاکید دارند.

آیت‌الله علم‌الهدی گفت: امروز سیاست خارجی ما نیز باید دارای یک محور باشد و آن جنگ و ستیز با آمریکا است؛ 65 سال دشمنی در برخورد آمریکا با این ملت وجود دارد و البته انگلیسی‌ها پای آنها را به کشور باز کردند؛ اروپا چیزی جدا از آمریکا در دشمنی با ما نیست.

وی خاطرنشان کرد: 7 ماه است آمریکا از برجام خارج شده و اینکه فقط روی اروپا حساب کرده‌اید آیا 7 ماه تجربه کافی نیست؟ اگر نسخه رهبری عملی می‌شد امروز مشکل ارز و معیشت نداشتیم. روز به روز معیشت تنگ‌تر شده و گرانی بیشتر شده؛ یخچال 2 میلیونی، 15 میلیون شده و مردم مشکلات اولیه زندگی را نمی‌توانند حل کنند و شما به اروپا چسبیده‌اید.
کد مطلب: 404519