تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۲
 

نامه‌نگاری دادستان تهران با وزیر امور خارجه درباره ادعای پولشویی/یکی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در مظان پولشویی بود

Share/Save/Bookmark
نامه‌نگاری دادستان تهران با وزیر امور خارجه درباره ادعای پولشویی/یکی از مذاکره‌کنندگان هسته‌ای در مظان پولشویی بود
 
محسنی‌اژه‌ای گفت: از دادستان تهران خواسته‌ام از وزیر امور خارجه درباره ماجرای پولشویی توضیح بخواهد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حجت‌الاسلام محسنی‌اژه‌ای در ادامه نشست خبری امروز خود درباره ادعای وزیر امور خارجه درخصوص پولشویی در کشور، گفت: بنده به دادستان تهران نامه‌ای ارسال کردم و خواستم براساس مسائلی که به آقای ظریف منسوب است توضیح بخواهید. یک نامه هم دادستان کل نوشت که آقای ظریف جواب داد.

وی ادامه داد: بحث این نبود که پولشویی وجود دارد یا نه، پولشویی در کشور ما هم مانند سایر کشورها وجود دارد و افرادی محکوم شدهاند. مثلا فردی که با تیم مذاکرات هستهای همراه بود در مظان پولشویی قرار داشت. سوال از آقای ظریف این بود که گویی مطالب به گونهای مطرح شده که افراد مرتبط با لوایح چهارگانه متهم به پولشویی شدهاند که آقای ظریف در نامه خود گفتند نخیر، شخص خاصی را مورد نظر نداشته است.

سخنگوی قوه‌قضاییه تأکید کرد: هرکسی حتی از مسئولین اگر حرفی برند که کسی را متهم کند یا موجب تشویش اذهان عمومی شود احضار می‌شود تا ادعای خود را اثبات کند.

وی گفت:‌ همه مردم و مسئولان می‌دانند که دشمن در مقام نفوذ به دستگاه‌هاست و الان این تلاش برای نفوذ را تشدید و شیوهها را تغییر داده است. میخواهند در تصمیمسازی و تصمیمگیریها نفوذ کنند که تحت پوشش انجام میشود.

الان موارد متعددی را اعلام میکند که از موسساتی نام میبرند که سرویسهای جاسوسی پست سر آنهاست که هدفشان هم ضربه زدن به نظام است. الان یک نفر بازداشت است. یه نفر احضار شده و کسانی هم که متوجه نبودند و در آستانه لغزش بودند تذکر گرفتند.

معاون اول قوه‌قضاییه درباره احیای حقوق عامه گفت: مدتهاست از زبان مسئولان قوه قضاییه مطرح شده که یکی از وظایف، احیای حقوق عامه است و اگر در جایی خلاف عمل شود یا زمین بماند دادستان‌ها وارد می‌شوند. از مدتها پیش قوه‌قضاییه به موضوع ورود کرده که اصلا دایره شمول این حقوق کجاست و ضروری‌ترین آنها که هم مربوط به حقوق مردم است کدام است. اگر هم به جرمی برخورد کنند، دادستانها برخورد لازم را می‌کنند.

م
کد مطلب: 404544
مرجع : تسنیم