تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۴۵
 

وکیل سابق ترامپ: ترامپ به من دستور داد به آن «دو زن» پول بدهم

Share/Save/Bookmark
وکیل سابق ترامپ: ترامپ به من دستور داد به آن «دو زن» پول بدهم
 
وکیل شخصی سابق رئیس‌جمهور آمریکا می‌گوید ترامپ به‌خاطر هراس از اظهارات احتمالی دو زنی که با آنها در رابطه نامشروع بوده، به او دستور داده بود که به آنها پول بدهد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: مایکل کوهن، وکیل شخصی و کارچاق‌کن سابق رئیس‌جمهور آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری «ای‌بی‌سی» گفته که دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به او دستور داده بود که ترتیب پرداخت پول به دو زنی را که پیش از این با آنها رابطه نامشروع داشته بدهد؛ چرا که نگران این بود که گفته‌های آن دو در انتخابات ریاست‌جمهوری 2016، افکار عمومی را تحت تاثیر قرار دهد.
این اولین سخنان کوهن پس از آن است که چند روز قبل به سه سال زندان محکوم شد. اتهاماتی که کوهن به‌خاطر آنها مجرم شناخته شد، جرایم مالی، دروغ‌گویی به کنگره و دو مورد نقض قوانین مالی مربوط به کمپین‌های انتخاباتی بود؛ یعنی پرداخت پول به «کارن مک‌دوگال» و «استورمی دانیلز»، دو زنی که می‌گویند رئیس‌جمهور آمریکا با آنها در ارتباط بوده است.
وی در مصاحبه با «جورج استفانوپولوس»، مجری ارشد ای‌بی‌سی تصریح کرده که «من می‌دانستم کاری که می‌کنم نادرست است ... در برابر جهان ایستادم و مسئولیت کارهایی را که انجام داده بودم پذیرفتم.»
وقتی مجری از کوهن پرسید که آیا ترامپ می‌دانسته پرداخت پول‌ها نادرست است، او پاسخ داد: «البته».
وی افزود که نسبت به آنچه انجام داده از دست خود عصبانی است اما آن را به‌خاطر وفاداری کور به ترامپ صورت داده است.
کوهن ادامه داد: «من به کسی وفادار بودم که به واقع لیاقت وفاداری را ندارد.»
شخص ترامپ هنوز به‌خاطر پرداخت پول به دو زن فوق‌الذکر رسما متهم نشده است. رئیس‌جمهور آمریکا اتهامات را در این خصوص رد کرده اما توضیحات او در خصوص زمان پی بردنش به قضیه متناقض بوده است. وی همچنین ابراز داشته که توافقات با آن دو زن خصوصی بوده و ارتباطی با مبارزات انتخاباتی نداشته است و اگر هم تخلفی صورت گرفته، مسئولیت آن با کوهن است.
ترامپ به مایکل کوهن حمله کرده و گفته که او به‌خاطر دریافت حکم زندان کمتر به‌دنبال به دردسر انداختن رئیس‌جمهور است. کوهن اما می‌گوید «این اصلا درست نیست. من به‌هیچ‌وجه نمی‌خواهم رئیس‌جمهور را به دردسر بیندازم. او واقعیت را می‌داند و من نیز می‌دانم.»
وکیل سابق رئیس‌جمهور ایالات متحده همچنین در جای دیگری از گفت‌وگوی خود با ای‌بی‌سی می‌افزاید: «هیچ چیزی در شرکت ترامپ انجام نمی‌شد مگر با نظارت خودش. او به من دستور داد که پرداخت‌ها را انجام دهم و وارد این موضوعات شوم.»
کوهن تصریح کرد: او واقعیت را می‌داند. من نیز می‌دانم و دیگران هم می‌دانند. و واقعیت این است که مردم آمریکا و مردم جهان به آنچه او می‌گوید باور ندارند؛ و این غم‌انگیز است که من باید مسئولیت اقدامات کثیف او را به‌عهده بگیرم.

م
 
کد مطلب: 404601
مرجع : فارس