تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۶:۵۶
 

عفو بیش از 16 هزار ارتشی فراری از سوی بشار اسد

Share/Save/Bookmark
عفو بیش از 16 هزار ارتشی فراری از سوی بشار اسد
 
رئیس‌جمهور سوریه 16500 نیروی ارتش این کشور را که در خلال جنگ با تروریسم، به شکل غیر قانونی ارتش را ترک کرده بودند، مورد عفو قرار داد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: رئیس دادگاه نظامی سوریه اعلام کرد که از زمان صدور فرمان عفو نیروهای فراری ارتش در نهم اکتبر گذشته تاکنون 16500 تن بخشوده شده‌اند.
به گزارش السومریه نیوز، «محمد غنجو حسن» در این خصوص گفت که از زمان صدور فرمان عفو رئیس‌جمهور سوریه، فراریان ارتش برای درخواست عفو در اداره دادگاه نظامی حاضر شده‌اند.
او همچنین اعلام کرد که فراریان ارتش چهار ماه پس از صدور فرمان فرصت دارند درخواست عفو خود را به صورت مکتوب اعلام کنند و برای کسانی که از کشور خارج شده‌اند؛ این مهلت شش ماه در نظر گرفته شده است.
به گفته او، نیروهای ارتش ۲۴ ساعت پس از دریافت عفو، می‌توانند به یگان‌های خود بازگردند.
رئیس‌جمهور سوریه در تاریخ ۱۷ مهر (نهم اکتبر) با صدور فرمانی، دستور عفو تمامی فراریان از ارتش را اعلام کرد. البته این دستور شامل کسانی که از دست عدالت فراری هستند، نمی‌شود.
با پیشروی‌های ارتش و متحدان سوریه و آزادی بخش وسیعی از خاک این کشور و همچنین آزادی تمامی استان‌های جنوبی، بسیاری از نیروهای ارتش که در سال‌های ابتدایی بحران فرار کرده بودند؛ دوباره خواستار ورود به ارتش شده‌اند.

م
کد مطلب: 404603
مرجع : فارس