تاریخ انتشار : جمعه ۲۳ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۸:۳۸
 
رئیس انجمن قطعه‌سازان:

قطعه‌سازان خودرو 37 درصد از نیروهای خود را تعدیل کردند

Share/Save/Bookmark
قطعه‌سازان خودرو 37 درصد از نیروهای خود را تعدیل کردند
 
رئیس انجمن صنایع همگن نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با اشاره به اینکه قطعه‌سازان خودرو از ابتدای امسال 37 درصد نیروهای خود را تعدیل کرده اند، گفت: : این در حالی است که با تکیه بر دانش و توان داخلی می‌توان بسیاری از نیازها را مرتفع کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: محمدرضا نجفی منش با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور به شدت تحت فشار است، گفت: با توجه به افزایش قیمت ارز و سایر مسائل،  قیمت مواد اولیه صنعت قطعه‌سازی خودرو  300 درصد افزایش یافته است که این مسئله مشکلات فراوانی برای این صنعت بوجود آورده است. 
رئیس انجمن صنایع همگان نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با بیان اینکه تامین مواد اولیه داخلی و خارجی این صنعت به سختی امکان‌پذیر است، گفت: مواد اولیه داخلی باید از بورس کالا تهیه شود که قیمت اغلب آنها مثل آلمینیوم، مس و مواد پتروشیمی افزایش یافته است. 
وی بیان داشت: برای تهیه مواد اولیه خارجی هم پروسه‌های بسیار طولانی باید طی شود که شامل طی کردن مراحل ثبت سفارش، وزارت صمت، بانک مرکزی و امثال آن است؛ ضمن اینکه ممکن است بعد از طی این مراحل نتیجه مطلوب هم حاصل نشود. 
نجفی منش در ادامه با بیان اینکه از ابتدای امسال تاکنون 37 درصد نیروهای انسانی قطعه‌سازی‌ها تعدیل شده است، افزود: صنعت قطعه‌سازی یکی از صنایع با ارزش افزوده بالا در کشور است و حدود 150 هزار نفر در این صنعت و صنایع مربوط به خودروسازی شاغل هستند. 
وی با تاکید بر اینکه باید تامین مواد اولیه این صنعت به موقع انجام شود،گفت: باید نمایشگاهی از نداشته‌هایمان را  برپا کنیم و در این نمایشگاه‌ها کمبود‌های صنعت قطعه‌سازی را به معرض نمایش بگذاریم تا متخصصان و شرکت‌های دانش بنیان داخلی این کمبودها را شناسایی کنند و با توجه به توانایی‌های داخلی آنها را مرتفع سازند. 
رئیس انجمن صنایع همگان نیرو محرکه و قطعه‌سازان کشور با اشاره به اینکه 3500 شرکت دانش بنیان در کشور وجود دارد، بیان داشت: به اعتقاد من بیش از 50 درصد مشکلات و کمبودها در صنایع قطعه‌سازی با تکیه بر توان داخلی قابل حل است و با این کار قطعا در شرایطی مثل تحریم صنعت ما دچار مشکلات کمتری خواهد شد. 

م
کد مطلب: 404607
مرجع : فارس