تاریخ انتشار : يکشنبه ۲۵ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۸
 

رایزنی‌های دو دیپلمات بلندپایه روسیه با مقامات ایران درباره سوریه

Share/Save/Bookmark
رایزنی‌های دو دیپلمات بلندپایه روسیه با مقامات ایران درباره سوریه
 
وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، "الکساندر لاورنتیف" نماینده ویژه پوتین در امور سوریه و "سرگئی ورشینین" معاون وزیر خارجه این کشور در دیدار با " جابری انصاری" مشاور وزیر امور خارجه ایران در تهران، روند تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه را بررسی کردند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به گزارش خبرگزاری «نووستی»، وزارت امور خارجه روسیه امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که یک هیئت بلندپایه به سرپرستی "الکساندر لاورنتیف" نماینده ویژه رئیس جمهوری روسیه در حل و فصل مسائل سوریه و "سرگئی ورشینین" معاون وزیر خارجه این کشور روز شنبه در تهران با "حسین جابری انصاری" مشاور ارشد وزیر امور خارجه ایران در مسائل سیاسی، دیدار کرده و ابعاد مختلف روند حل و فصل سیاسی اوضاع در سوریه و بخصوص روند تشکیل کمیته قانون اساسی این کشور را مورد بررسی قرار دادند.
در این بیانیه یادآوری شده که دیپلمات‌های روسی و ایرانی درباره مشکلات موجود برای حل و فصل اوضاع سوریه تبادل نظر کرده و شکل گیری هر چه سریعتر کمیته قانون اساسی سوریه، مطابق با تصمیم کنگره گفت‌وگوهای ملی بین سوری‌ها و قطعنامه شماره 2254 شورای امنیت سازمان ملل را بسیار با اهمیت ارزیابی کردند. دو طرف تاکید کردند که از تمامی امکانات خود برای تسریع در روند تشکیل این کمیته استفاده خواهند کرد.

لازم به یادآوری است که این هیئت روسی پیش از این مذاکراتی را با مقامات ترکیه و سوریه در این باره انجام داده و با "بشار اسد" رئیس جمهوری سوریه نیز دیدار و گفت‌وگو کردند.

م
کد مطلب: 404635
مرجع : تسنیم