تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۱۳
 

آمریکا: نمی‌خواهیم بشار اسد را از قدرت ساقط کنیم

Share/Save/Bookmark
آمریکا: نمی‌خواهیم بشار اسد را از قدرت ساقط کنیم
 
یک مقام ارشد دولت آمریکا دوشنبه شب تصریح کرد که دولت این کشور دیگر قصد ندارد «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه را از قدرت عزل کند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: یک مقام ارشد دولت آمریکا دوشنبه شب تصریح کرد که دولت این کشور دیگر قصد ندارد «بشار اسد»، رئیس‌جمهور سوریه را از قدرت عزل کند. 
به نوشته خبرگزاری فرانسه، «جیمز جفری»، نماینده ویژه دولت آمریکا در امور سوریه در نشستی در اندیشکده آتلانتیک درباره دولت سوریه گفت: «می‌خواهیم حکومتی را [در سوریه] ببنیم که از اساس متفاوت است. دنبال براندازی نیستیم؛ نمی‌خواهیم از شر اسد خلاص شویم.»
جیمز جفری در ادامه سخنانش گفت که کشورهای غربی و نهادهای بین‌المللی به دولت سوریه برای بازسازی این کشور کمک نخواهند کرد. 
او گفت: «آمادگی زیادی از سوی کشورهای غربی وجود دارد که برای آن فاجعه پول جمع‌آوری نکنند، مگر آنکه دولت آماده مصالحه باشد و بنابراین، در سال‌های پیش رو بحران دیگری ایجاد نکند.»
دولت آمریکا از زمان آغاز ناآرامی‌های سوریه در سال ۲۰۱۱ به صراحت خواستار کناره‌گیری بشار اسد شد. واشنگتن بعد از موفقیت‌های ارتش سوریه در بازپس‌گیری مناطق این کشور از گروه‌های تروریستی موضعش را تغییر داده و گفته به دنبال براندازی نظام سوریه نیست.
جفری در بخش دیگری از گفت‌وگوهایش با تکرار اتهامات اثبات‌نشده خواستار خروج نیروهای ایران از سوریه شد. او گفت که واشنگتن پذیرفته ایران تا حدی در حل دیپلماتیک بحران سوریه نقش ایفا کند.  

م
کد مطلب: 404653
مرجع : فارس