تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۷ آذر ۱۳۹۷ ساعت ۱۱:۲۴
 

آمریکا در جلسه سازمان ملل درباره پناهندگان منزوی شد

Share/Save/Bookmark
آمریکا در جلسه سازمان ملل درباره پناهندگان منزوی شد
 
دولت آمریکا و با مجارستان تنها کشورهایی بودند که در نشست مجمع عمومی سازمان ملل با یک برنامه داوطلبانه برای حل بحران پناهندگان مخالفت کردند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:  آمریکا یک بار دیگر در جلسه مجمع عمومی سازمان ملل متحد منزوی شد. دولت این کشور همراه با مجارستان تنها کشورهایی بودند که با یک برنامه داوطلبانه برای حل بحران پناهندگان مخالفت کردند. 

به نوشته رویترز، در جلسه دوشنبه تنها مجارستان از آمریکا حمایت کرد و به یک قطعنامه سالانه درباره آژانس پناهندگان سازمان ملل رأی مخالف داد. ۱۸۱ کشور به قطعنامه مورد نظر رأی مثبت دادند و ۳ کشور رأی ممتنع دادند. این قطعنامه طی بیش از ۶۰ سال گذشته با اتفاق آرا به تصویب رسیده است.
اما قطعنامه سال جاری با سال گذشته تفاوت دارد و در آن برنامه‌ای برای پناهندگان گنجانده شده است. این برنامه را «فیلیپو گراندی»، رئیس آژانس پناهندگان سازمان ملل تدوین کرده است. قطعنامه سال جاری از کشورها می‌خواست این برنامه را اجرا کنند. 
آمریکا ماه گذشته که اولین مذاکرات بر سر این قطعنامه مذاکره انجام شد و مورد تأیید کمیته حقوق بشر مجمع عمومی قرار گرفت، تنها کشوری بود که با پیش‌نویس آن مخالفت کرد. واشنگتن ادعا می‌کرد برخی از مفاد موجود در قطعنامه اعم از رویکرد جهانی نسبت به پناه‌جویان و مهاجران با منافع این کشور در تضاد است. 
قطعنامه‌های مجمع عمومی غیرالزام‌آور هستند اما می‌توانند بار سیاسی داشته باشند. 

م
کد مطلب: 404654
مرجع : فارس