تاریخ انتشار : دوشنبه ۳ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۳:۰۴
 

یک پیشنهاد ویژه برای ایام کریسمس: ملاقات با «مسیح در شب قدر»

Share/Save/Bookmark
 
«مسیح در شب قدر»، روایت دیدار رهبرمعظم انقلاب با خانواده شهدای ارامنه است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:«مسیح در شب قدر» عنوان دومین کتاب از مجموعه «خورشید در مهبط ملائکة الله»، روایتی از حضور مقام معظم رهبری در منازل خانواده‌‎های شهدا است. در این کتاب، حضور مقام معظم رهبری در منازل شهدای مسیحی کشورمان، در 23 بخش روایت شده است.
رهبر معظم انقلاب با توجه به اهمیت و ارزش بالای خانواده‌های شهدا و لزوم احترام و توجه ویژه نسبت به آنها، از همان ابتدای جنگ، عنایت خاصی به این خانواده‌ها داشتند و از سال 63، برنامۀ مرتب خودشان را برای حضور در منازل شهدا و ابراز محبت و توجه و گفت‌وگوی رو در رو و صمیمانه با خانواده‌های شهدا، شروع می‌کنند، برنامه‌ای که هنوز هم ادامه دارد و جزو سنت‌های حسنه‌ای است که توسط معظم‌له ایجاد شده است. از جذاب‌ترین دیدارهای معظم‌ٌله با خانواده‌های شهدا، موارد مربوط به شهدای مسیحی است. رهبر معظم انقلاب از همان سال 63، در ایام عید مسیحیان و میلاد حضرت مسیح، میهمان خانواده‌های شهدای مسیحی می‌شوند.

کتاب «مسیح در شب قدر» با قلمی ساده و روان روایتگرِ حس‌وحال شیرین این دیدارهاست. اگرچه موضوع واحد است، اما هر دیدار نکته و مطلبی خاص دارد و همین، کتاب را از یکنواختی و بیان حرف‌های تکراری خالی کرده است. عکس‌های رنگی هم که از دیدارها در کتاب آمده، بر جذابیت کتاب افزوده است.
در انتهای کتاب نیز، فهرستی از تمام شهدای مسیحی (ارمنی و آشوری) به‌همراه عکس، تاریخ ولادت، تاریخ شهادت، و محل شهادتشان وجود دارد که این کتاب را تبدیل کرده است به کتابی مرجع‌‌گونه دربارۀ شهدای مسیحی ایران عزیز.
در بخش‌‌هایی از این کتاب می‌خوانیم:
شب کریسمس ارمنی
معمولاً رهبر انقلاب، شب‌های جمعه به دیدار خانواده‌های شهدا می‌روند، اما این‌بار برنامه کلاً متفاوت است. سه‌شنبه‌‌شب، پانزدهم دی‌ماه سال هفتادویک. در تقویم‌ها هیچ مناسبتی ــ نه شمسی و نه قمری و نه میلادی ــ برای این شب و فردای آن ذکر نشده. اما ایشان خودشان خواسته‌اند که برای امشب، برنامه‌ریزی شود؛ برنامه‌های مختص خانواده شهدای ارمنی، و این به‌خاطر آشنایی رهبر انقلاب با آداب و رسوم و اعتقادات هم‌میهنان ارمنی است.
ایشان خوب می‌دانند که در بیست و پنج دسامبر، یعنی پنج روز مانده به پایان سال که همه‌جا به‌‌عنوان عید کریسمس شناخته می‌شود و در رسانه‌ها گفته می‌شود، در منازل ارامنه ایران که عمدتاً پروتستان هستند، هیچ خبری نیست، و به‌عوض، کریسمس آنها روز ششم ژانویه است، تقریباً ده روز بعد از کریسمس معروف. البته آشوری‌های ایران که عمدتاً کاتولیک هستند، همان عید معروف را می‌گیرند. میلاد مسیح که پیامبر امید و محبت بود، برای مسلمانان نیز مبارک است.

امشب دقیقاً شب ششم از ماه اول سال 1993 میلادی است؛ یعنی شب عید ارامنه. و رهبر انقلاب می‌خواهند به سه خانواده شهید ارمنی سر بزنند. ارامنه در تهران، در چند منطقه خاص زندگی می‎کنند و برنامه‌ریزی سه دیدار در یک محدوده نزدیک به هم، کار مشکلی نیست.
دو سه اتومبیل ساده، بدون هیچ تشریفات و سروصدایی، از دفتر رهبری به‌سمت خیابان دماوندِ تهران حرکت می‎کنند. هیچ مسیری بسته نشده و همه‌چیز عادی است. اتومبیلی که رهبر انقلاب در آن هستند، از کنار صدها اتومبیل دیگر می‌گذرد و پشت چند چراغ قرمز توقف می‌کند تا به مقصد برسد.
منزل اول، خانه شهید ویگن کاراپتیان است. اتومبیل تقریباً چسبیده به در متوقف می‌شود تا آیت‌الله خامنه‌ای، بدون جلب توجه وارد خانه شوند... .
این کتاب را علاوه بر کتاب‌‌فروشی‌‌های معتبر، می‌‌توانید از طریق سایت اینترنتی انتشارات صهبا به‌نشانی WWW.JAHADI.IR/NA نیز خریداری کنید.

م
کد مطلب: 404736
مرجع : تسنیم