تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۳۸
 

حمله پهپادی بی‌سابقه ارتش سوریه به نشست النصره و وحشت تروریست‌ها

Share/Save/Bookmark
حمله پهپادی بی‌سابقه ارتش سوریه به نشست النصره و وحشت تروریست‌ها
 
در پی حمله پهپادی بی سابقه ارتش سوریه به محل برگزاری نشست تروریست‌های النصره در حومه شمالی حماه خسارات و تلفات سنگینی به این گروه تروریستی وارد شد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به گزارش اسپوتنیک، ارتش سوریه با یک پهپاد حامل مواد منفجره نشست گروه تروریستی النصره در حومه شمالی حماه را هدف قرار داد.
یک منبع نظامی گفت که نیروهای رصد و شناسایی ارتش سوریه موفق شدند تجمع و نشست عناصر مسلح در اطراف شهرک اللطامنه در حومه شمالی حماه را رصد کنند.
بر اساس این گزارش، اللطامنه پایگاه اصلی عناصر "جیش العزه" بارزترین گروه تروریستی وابسته به النصره در حومه شمالی حماه به شمار می رود.
به گفته این منبع نظامی نیروهای ارتش سوریه ابتدا با با یک فروند هواپیمای بدون سرنشین محل برگزاری نشست گروه تروریستی جیش العزه و تجمع عناصر مسلح این گروه تروریستی را رصد کردند و سپس با یک پهپاد حامل مواد منفجره محل برگزاری این نشست را هدف قرار دادند که در پی این حمله خساراتی سنگین به تروریست‌ها وارد شد.
این منبع در پاسخ به سؤالی درباره دلیل استفاده پهپاد در این حمله گفت: ما نیازمند شناسایی دقیق محل برگزاری این نشست و هدف آن بودیم و این اقدام از طریق سلاح‌ها و امکانات جنگی کلاسیک و غیر دقیق میسر نبود و به همین دلیل با استفاده از پهپاد تروریست‌ها را غافلگیر کردیم.
وی افزود: ما همیشه از سلاح‌های سنگین برای هدف قرار دادن تروریست‌ها استفاده می کردیم اما این بار از تکنولوژی پهپاد استفاده کردیم به گونه‌ای که این حمله موجب رعب و وحشت عناصر مسلح شد.
گروه تروریستی النصره که روز پنجشنبه بعد از نبرد با گروه‌های برخوردار از حمایت ترکیه موفق به پیشروی در استان ادلب شده است از بامداد جمعه حملات خود به پایگاه‌های ارتش سوریه را تشدید کرده است.
 نیروهای ارتش سوریه روز گذشته تروریست‌های النصره را در حال انتقال تجهیزات نظامی به محور دو شهرک "جرجناز و الغدقه" در حومه جنوب شرقی ادلب رصد کرده و سپس این تجهیزات نظامی را هدف حملات توپخانه‌ای و موشکی خود قرار دادند که در پی این حملات چندین خودروی نظامی منهدم و شماری از عناصر تروریست به هلاکت رسیدند.
نیروهای ارتش سوریه همچنین تلاش عناصر جیش العزه به سمت مناطق نظامی سوریه در محور شهرک اللطامنه در شمال حماه را ناکام گذاشتند و مواضع آنها را هدف حملات گسترده خود قرار دادند که در پی این حملات شماری از تروریست‌ها به هلاکت رسیده و ما بقی به سمت مناطق تحت اشغال خود در شمال حماه عقب نشینی کردند.

م
کد مطلب: 405014
مرجع : تسنیم