تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۰۸
 

ایتالیا بازگشایی سفارت خود در سوریه را بررسی می‌کند

Share/Save/Bookmark
ایتالیا بازگشایی سفارت خود در سوریه را بررسی می‌کند
 
وزیر خارجه ایتالیا با بیان اینکه وضعیت سوریه در حال تبدیل به حالت طبیعی خود است، بازگشایی سفارت رم در دمشق را مهم عنوان کرد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: دولت ایتالیا اعلام کرد که بحث و بررسی را برای بازگشایی سفارت خود در دمشق آغاز کرده است.
«انزو موئاورو میلانسی» وزیر خارجه ایتالیا به خبرگزاری رسمی این کشور (انسا) گفته که رم در تلاش است دست به چنین اقدامی بزند و در راستای زمانبندی آن فعالیت می‌کند.
میلانسی تأکید کرد که با توجه به «انتقال وضعیت سوریه به حالت طبیعی» چنین اقدامی طبیعی و مهم است.
در همین ارتباط، منابع خبری 13 دی ماه جاری از آغاز به کار فعالیت‌های مربوط به ترمیم سفارت انگلستان در سوریه خبر دادند و به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که یک گروه برای ترمیم، وارد ساختمان سفارت انگلستان در سوریه شدند تا بزودی درهای آن را باز کنند.
«کارولین کوکس» عضو مستقل مجلس اعیان بریطانیا 28 دسامبر 2018 گفته بود که انگلستان باید سفارت خود در دمشق را بازگشایی کند.
کوکس که پیشتر متصدی منصب نائب رئیس مجلس اعیان انگلیس بود، اما گفته بود که دولت انگلیس هنوز نپذیرفته است که سفارت خود را در دمشق بازگشایی کند.
«اگنس واندر مول» سخنگوی وزارت خارجه فرانسه 17 ماه جاری گفت که این کشور قصد بازگشایی سفارت خود در دمشق را ندارد.
فرانسه در سال 2011 و در اقدامی یکجانبه پس از وقوع  درگیری‌ها در سوریه، سفارتخانه خود را در این کشور  بست اما روابط دیپلماتیک خود با سوریه را قطع نکرد. فرانسه با وجود بسته شدن سفارتخانه‌اش در این کشور همچنان به فعالیت‌های تجاری خود در سوریه ادامه داده است.
 به دنبال موفقیت دولت سوریه در مقابله با تروریست‌های داعش و آزاد شدن بخش‌های مختلف این کشور از اشغال تروریست‌ها، برخی کشورهایی عربی چون بحرین و امارات از باز شدن سفارتخانه‌های خود در سوریه خبر دادند.
در همین ارتباط، امارات عربی متحده هفته گذشته و پس از هفت سال، سفارت خود را در دمشق بازگشایی کرد.
بحرین نیز پس از امارات اعلام کرد که سفارت «منامه» در دمشق همچنان به فعالیتش ادمه خواهد داد و فعالیت این سفارت متوقف نشده بود؛ اقدامی که به معنای ازسرگیری روابط منامه دمشق تعبیر شد.

م
کد مطلب: 405017
مرجع : فارس