تاریخ انتشار : شنبه ۲۲ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۲:۴۱
 

۵.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر تحویل شبکه شد

Share/Save/Bookmark
۵.۵ میلیارد کیلووات ساعت برق تولیدی نیروگاه اتمی بوشهر تحویل شبکه شد
 
مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به تولید ۶.۱ میلیارد کیلووات ساعت در این نیروگاه گفت:از این میزان تولید از ۱۱ اردیبهشت امسال تاکنون ، ۵.۵ میلیارد کیلووات ساعت آن تحویل شبکه سراسری برق شد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حسین غفاری صبح امروز در نشست شورای پدافند غیرعامل استان بوشهر با بیان اینکه رزمایش پرتوی امسال  در بوشهر برگزار می‌شود اظهار داشت: نیروگاه اتمی بوشهر با ظرفیت  تولید یک‌هزار مگاوات برق از سال 1390 وارد مدار بهره‌برداری و از سال 92 برق آن تحویل شبکه سراسری شد.
وی، با بیان اینکه 163 بسته مجتمع سوخت در نیروگاه اتمی بوشهر بارگذاری می‌شود گفت: سال 1390 نخستین بار در نیروگاه اتمی بوشهر این مجتمع‌های سوخت بارگذاری و پس از آزمایش‌های گوناگون برق تولیدی از واحد یکم نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه سراسری تحویل شد.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به تولید  برق در نیروگاه اتمی بوشهر تصریح کرد:نیروگاه اتمی بوشهر در سال گذشته با تولید 7.4 میلیارد کیلووات ساعت و تحویل 6.8 میلیارد کیلووات ساعت انرژی الکتریکی به شبکه برق سراسری رکورد جدیدی را در زمینه تولید برق ثبت کرد.
غفاری با بیان اینکه پس از سوخت گذاری و تعمیرات، نیروگاه اتمی بوشهر از 11 اردیبهشت امسال وارد مدار تولید شد افزود:  امسال تاکنون 6.1 میلیارد کیلووات ساعت در این نیروگاه برق تولید شده که از این میزان، 5.5 میلیارد کیلووات ساعت آن تحویل شبکه سراسری برق شد.
وی از تولید 34 میلیارد کیلووات ساعت تولید برق در نیروگاه اتمی بوشهر  تاکنون خبرداد و تصریح کرد: از زمان اتصال نیروگاه اتمی بوشهر به شبکه برق  در شهریور سال 1390 تاکنون، 34 میلیارد کیلو وات ساعت برق  تولید و 32 میلیارد کیلووات ساعت آن به شبکه سراسری برق تحویل شده است.
مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر با اشاره به اینکه امسال باید 297 شبانه‌‌روز موثر نیروگاه اتمی بوشهر در مدار تولید باشد افزود: تاکنون 253 شبانه‌روز موثر و مفید وارد مدار تولید بوده و بر اساس برنامه‌ریزی دهه نخست اسفند امسال فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر برای تعویض سوخت و تعمیرات مورد نظر متوقف می‌شود و پس از تعمیرات فعالیت خود را از سر می‌گیرد.
غفاری با اشاره به صرفه‌جویی از محل عدم استفاده از سوخت فسیلی بیان کرد: با تولید 34 میلیارد کیلووات  ساعت برق هسته‌ای در نیروگاه اتمی بوشهر از بیش از 50 میلیون بشکه نفت در مصرف سوخت‌های فسیلی صرفه‌جویی شده است.
وی، عدم تولید گازهای آلاینده زیست محیطی را از دیگر مزیت‌های تولید برق از نیروگاه اتمی بوشهر دانست و تصریح کرد: تاکنون به میزان 29 میلیارد تن کاهش انتشار آلاینده زیست محیطی به سبب فعالیت نیروگاه اتمی بوشهر ثبت شده است.

مدیرعامل شرکت بهره برداری نیروگاه اتمی بوشهر ایمنی این  نیروگاه را بسیار بالا دانست و افزود: در ساخت نیروگاه اتمی بوشهر از تجهیزات پیشرفته ایمنی استفاده شده و در برابر حوادث طبیعی از جمله زلزله بسیار مقاوم است.
غفاری از تشکیل کمیته پدافند غیرعامل در نیروگاه اتمی بوشهر خبرداد و بیان کرد: این کمیته  متشکل از نیروهای تخصصی است و این در حالی است که در نیروگاه اتمی بوشهر سه مرکز مدیریت بحران با امکانات و تجهیزات مدیریت حادثه فعال است.

م
کد مطلب: 405020
مرجع : تسنیم