تاریخ انتشار : دوشنبه ۲۴ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۴۷
 
حمایت علنی آمریکا از داعش در افغانستان:

ارتش آمریکا 40 زندانی داعش را فراری داد

Share/Save/Bookmark
ارتش آمریکا 40 زندانی داعش را فراری داد
 
نیروهای ویژه ارتش آمریکا با حمله به یک زندان تحت سیطره طالبان افغانستان 40 تن از عناصر گروه تروریستی وهابی داعش را فراری دادند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: گروه طالبان ادعا کرد نیروهای ویژه ارتش آمریکا صبح امروز  به زندان این گروه در شمال غرب افغانستان حمله کرده و 40 زندانی داعش را آزاد و به مکان نامعلومی منتقل کرده اند. 
به نوشته خبرگزاری آناتولی، «ذبیح الله مجاهد» سخنگوی طالبان در بیانیه‌ای اعلام کرد که کماندوهای آمریکایی و نیروهای ارتش افغانستان به زندان این گروه در منطقه «جواند» بادغیس حمله کرده و 40 زندان گروه داعش را آزاد کردند. 
وی اضافه کرد: نیروهای ویژه مشترک آمریکا و افغانستان به زندان طالبان حمله کرده و ضمن کشتن دو نگهبان این زندان، 40 عضو داعش را آزاد کردند که به نظر می رسد که نیروهای آمریکا تنها به دلیل آزاد کردن این افراد این عملیات را طراحی کرده بودند. 
ذبیح الله مجاهد خاطر نشان کرد: هر زمان که طالبان با گروه داعش وارد مبارزه شده، نیروهای آمریکایی به حمایت از آنها پرداخته و مواضع طالبان را بمباران  هوایی و گلوله باران شدید توپخانه ای کرده‌اند. 
مجاهد ادعا کرد زمانی که طالبان گروه داعش را در منطقه جوزجان محاصره کرده بود نیروهای آمریکا از طریق بالگرد 200 داعشی را از میدان نبرد خارج و به منطقه نامعلوم منتقل کردند. 
به گزارش فارس، همچنین در آگوست سال 2018 بعد از درگیری سنگین میان داعش و طالبان در منطقه جوزجان 200 عضو داعش خود را تسلیم نیروهای افغان کرده و از مهلکه گریختند. این در حالی است که پیش از این تصاویر و اسناد متعددی از حمایت های مشابه ارتش آمریکا از گروه تروریستی وهابی داعش در عراق و سوریه در جریان عملیات مشترک نظامی ارتش های این کشورها منتشر شده است.
لازم بذکر است که گروه تروریستی وهابی داعش بس از شکست سنگین نظامی در عراق و سوریه از نیروهای محور مقاومت، با همکاری آمریکا و برخی کشورهای عربی اقدام به انتقال سازمان رزم خود به افغانستان کرده است. بنابر آخرین ارزیابی های اطلاعاتی، تمرکز فعالیت های داعش در مناطق شمالی و شرزقی افغانستان قرار گرفته است. سازمانهای اطلاعاتی بین المللی طی گزارش هایی هدف آمریکا از انتقال داعش به این مناطق را انتقال بحران و نا امنی به افغانستان، چین، کشورهای حوزه" CIS " و همچنین مناطق شرقی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرده اند.


م
کد مطلب: 405066
مرجع : فارس