تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۱
 

بعیدی نژاد به جرمی هانت چه گفت؟

Share/Save/Bookmark
بعیدی نژاد به جرمی هانت چه گفت؟
 
سفیر ایران گفت: در جلسه صریحا به وزیر خارجه انگلیس گفتم مداخله در وضعیت یک تبعه ایرانی، دخالت در امور داخلی ایران است، بویژه آنکه خانم زاغری به دلیل جاسوسی برای دولت شما در زندان است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: حمید بعیدی نژاد سفیر ایران در لندن درباره خبر منتشر شده در خصوص احضارش به وزارت خارجه انگلیس در صفحه توئیترش نوشت: «دفتر بنده هنوز برای قطعی کردن ساعت جلسه با دفتر وزیر خارجه انگلیس در گفتگو بود که ما خبر احضار را از رسانه ها شنیدیم. معلوم شد خبر زودتر به بی بی سی داده شده و همه جا پخش گردیده بود.»
وی عنوان کرد: «در واقع در حالیکه هنوز دو ساعت به جلسه مانده بود، همه فکر میکردند جلسه برگزار و تمام شده است.»
سفیر ایران در لندن اضافه کرد: «در جلسه صریحا به آقای وزیر خارجه گفتم مداخله در وضعیت یک تبعه ایرانی، دخالت در امور داخلی ایران محسوب شده و مردود است، بویژه آنکه خانم زاغری به دلیل جاسوسی برای خود دولت شما در زندان است. توصیه های افراد خارج از زندان به وی هم با مقاصد سیاسی است و کمکی به وی نمی کند.»
به گزارش فارس، «اسپوتنیک» امروز به نقل از شبکه «بی‌بی‌سی» از احضار سفیر ایران در لندن به وزارت خارجه انگلیس در ارتباط با وضعیت «نازنین زاغری» خبر داد.
طبق این گزارش، «جرمی هانت» وزیر خارجه انگلیس به دلیل آنچه «نگرانی‌ها درباره وخامت اوضاع» این تبعه انگلیسی-ایرانی در زندان خوانده شده، آقای «حمید بعیدی‌نژاد» را به وزارت خارجه انگلیس احضار کرده است.
برخی رسانه‌های انگلیسی پیشتر ادعا کرده بودند که این محکوم امنیتی در اعتراض به وضعیت خود دست به اعتصاب غذا زده است.
نازنین زاغری به دلیل ارتکاب به جرایم امنیتی در ایران محاکمه و به ۵ سال زندان محکوم شده و هم اکنون در حال گذراندن دوران محکومیت خود است.
او در خرداد ماه ۱۳۹۵ هنگام خروج از ایران در فرودگاه امام خمینی (ره) بازداشت شده بود. مقام‌های ایران بعد از بازداشت زاغری اعلام کردند که او با مؤسسات معاند همکاری و در فعالیت‌های براندازی نرم حضور داشته است.
بعد از بازداشت و محکوم شدن نازنین زاغری، رسانه‌های غربی با به راه انداختن  پروپاگاندای شدید علیه ایران مدعی شدند که سفر او به ایران بابت بازدید خانوادگی صورت گرفته بود و او هیچ مأموریت رسانه‌ای یا کاری نداشته است. 
به رغم این هجمه رسانه‌ای علیه ایران، آذرماه سال 1396 بود که «بوریس جانسون» وزیر خارجه وقت انگلیس  در پارلمان این کشور اذعان کرد که  بازداشت زاغری هنگام آموزش روزنامه‌نگاران در ایران صورت گرفته است. 
اظهارات جانسون که در تقابل مستقیم با تبلیغات رسانه‌های غربی بود، در انگلیس با انتقادهای گسترده مواجه شد و وزیر خارجه وقت این کشور را مجبور به عذرخواهی کرد.

م

 
کد مطلب: 405082
مرجع : فارس