تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۳۷
 

نیویورک‌تایمز: تور ضدایرانی پامپئو به سد اختلافات خاورمیانه‌ای خورد

Share/Save/Bookmark
نیویورک‌تایمز: تور ضدایرانی پامپئو به سد اختلافات خاورمیانه‌ای خورد
 
یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی اختلافات و تنش‌های میان کشورهای منطقه غرب آسیا را مانع تحقق اهداف ایران‌ستیزانه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا دانسته است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:  یک روزنامه آمریکایی در تحلیلی اختلافات و تنش‌های میان کشورهای منطقه غرب آسیا را مانع تحقق اهداف ایران‌ستیزانه «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا دانسته است. 
روزنامه نیویورک‌تایمز نوشته هدف پامپئو در سفر به هشت کشور خاورمیانه ظرف یک هفته اخیر ضرورت مقابله با «تهدید ایران» بوده است. به نوشته این روزنامه او در سفر از پایتخت کشوری به کشوری دیگر بر ضرورت همکاری میان کشورهای عربی برای کاستن از نفوذ ایران تأکید کرده است.
این روزنامه نوشته است: «اما در حالی که این سفر روز دوشنبه به پایان خودش نزدیک شد مشخص نبود که آیا او پیشرفتی در این حوزه داشته است یا خیر. موانع پیش روی ایجاد چنین ائتلافی [علیه ایران] عظیم هستند.»
مقام‌ها و تحلیلگران کشورهای عربی گفته‌اند برای این کشورها به دلیل پیچیدگی روابط در منطقه، همکاری‌های نزدیک در جهت سیاست‌های ضدایرانی دشوار خواهد بود. علاوه بر این، مقام‌های آمریکایی در پیش بردن سیاست‌هایشان به فراسوی تحریم‌های اقتصادی با مشکل مواجه بوده‌اند. 

مناقشات میان کشورها در منطقه غرب آسیا مثلا میان عربستان سعودی و قطر، ناتوانی در یکپارچه کردن ارتش کشورهای عربی، نبود ساختارهای متحد فرماندهی عواملی هستند که موجب می‌شوند تشکیل ائتلاف علیه ایران ممکن نشود.

م
کد مطلب: 405089
مرجع : تسنیم