تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۵ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۵
 

صادرات نفت ایران به کره جنوبی از سر گرفته شد

Share/Save/Bookmark
صادرات نفت ایران به کره جنوبی از سر گرفته شد
 
یک خریدار کره ای قرار است حدود ۲ میلیون بشکه میعانات گازی ایران را در ژانویه دریافت کند. این محموله اولین واردات نفت خام ایران توسط کره پس از ۴ ماه است.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: به گزارش رویترز، کره جنوبی بعد از وضع دوباره تحریم های آمریکا در ماه دسامبر برای چهارمین ماه هیچ نفتی از ایران نخرید .
پنجمین وارد کننده بزرگ نفت خام دنیا در ماه نوامبر یک معافیت شش ماهه از واشنگتن دریافت کرد که طبق آن اجازه داشت مقدار محدودی از نفت ایران را بخرد ولی در حال کار بر روی مسائل مربوط به پرداخت و بیمه است . آمریکا در ماه نوامبر دوباره ایران را تحریم کرد تا این کشور را برای پایان دادن به برنامه هسته ایش و مهار حمایت از جنگ طلبان در سوریه و یمن تحت فشار قرار دهد .
خریداران کره جنوبی اجازه دارند تا 200 هزار بشکه در روز نفت ایران را طی این معافیت بخرند که بیشتر آن را میعانات گازی تشکیل می دهد. انتظار می رود واردات نفت کره از ایران در ماه جاری آغاز شود .
یک خریدار کره ای قرار است حدود 2 میلیون بشکه میعانات گازی ایران را در ژانویه دریافت کند. این محموله اولین واردات نفت خام ایران توسط کره پس از 4 ماه است.
انتظار می‌رود اولین محموله با ظرفیت 960 هزار بشکه میعانات گازی، یک نوع از نفت خام سبک که به همراه گاز طبیعی تولید می‌شود، در همین هفته به بندر اینچئون کره جنوبی برسد.
سیلویا 1،  کشتی حامل  955 هزار بشکه نفت ایران قرار است در 15 ژانویه به کره جنوبی برسد .محموله دوم شامل 990 هزار بشکه هم در ماه جاری وارد کره می شود .
واردات نفت کره جنوبی از ایران در 2018 به 7.15 میلیون تن کاهش یافت .کره در 2017 ، 18.07 میلیون تن نفت از ایران خریده و ایران را به سومین عرضه کننده نفت کره تبدیل کرده بود.
در کل، کره جنوبی 12.38 میلیون تن نفت خام در دسامبر وارد کرد که 6.6 درصد نسبت به 13.25 میلیون تن سال قبل کاهش داشت .
در 2018، کره 146.60 میلیون تن نفت خام وارد کرده بود که 0.1 درصد نسبت به 148.68 میلیون تن 2017 کمتر بود .
عربستان سعودی با صادرات 43.60 میلیون تن نفت خام در 2018 همچنان برترین عرضه کننده نفت به کره است که 1.3 درصد نسبت به 43.06 میلیون تن سال قبل افزایش داشت .
در نبود نفت ایران، محموله‌های نفتی از آمریکا تقریبا چهار برابر شد و به 7.87 میلیون تن در 2018 رسید.
اطلاعات نهایی واردات نفت خام در همین ماه توسط شرکت ملی نفت کره اعلام خواهد شد .

م
کد مطلب: 405093
مرجع : تسنیم