تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۴۸
 

آمریکا برای کاهش قیمت نفت، معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران را تمدید می‌کند

Share/Save/Bookmark
آمریکا برای کاهش قیمت نفت، معافیت‌ها از تحریم نفتی ایران را تمدید می‌کند
 
رسانه‌های آمریکایی می‌گویند یکی از اهداف دولت ترامپ پایین نگه داشتن قیمت جهانی نفت است و در این شرایط احتمال دارد برای جلوگیری از افزایش قیمت‌ها، معافیت‌ها از تحریم اعمال شده بر واردات نفت خام ایران را تمدید کند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: دولت آمریکا علیرغم سیاست‌هایش مجبور است اجازه ادامه صادرات نفت ایران را بدهد. در گزارشی که شبکه سی‌ان‌بی‌سی منتشر کرده، آمده است که دولت ترامپ احتمالا فضایی را برای ادامه صادرات نفت ایران فراهم می‌کند، که هدف آن فراهم کردن شرایط لازم برای پایین نگه داشتن قیمت جهانی نفت در ادامه سال جاری میلادی است.
به نوشته این رسانه آمریکایی، برایان هوک، نماینده ویژه ایالات متحده در امور ایران چند روز پیش از تأیید این نکته خودداری کرد که کاخ سفید تحریم‌ها علیه صادرات نفت ایران را مستحکم‌تر اعمال خواهد کرد. وی در عمل مسئله امکان تمدید معافیت‌ها و استثناهای اعطا شده به برخی خریداران بزرگ نفت ایران برای ادامه واردات نفت خام از ایران را همچنان مطرح نگه داشت.
طبق گزارش سی‌ان‌بی‌سی، تصمیم دولت آمریکا در ماه نوامبر برای اعطای معافیت به هشت کشور وارد کننده نفت از ایران، از جمله چین و هند، موجب شگفتی بازارهای نفت شده و در کاهش قیمت جهانی نفت خام در بازه سه ماهه گذشته مؤثر بوده است.
برایان هوک اخیرا در پاسخ به پرسش خبرنگاران در خصوص اینکه آیا دولت آمریکا معافیت‌های را تمدید خواهد کرد، پاسخ داد که فعلا نمی‌تواند به این پرسش پاسخی دهد. وی گفت: «تمام آن چیزی که می‌توانم بگویم این است که ما بر این باوریم ... زمانی که یک بازار نفت با [میزان] عرضه بهتری داشته باشیم، آن شرایط ما را در وضعیت بهتری برای تسریع مسیر صفر [کردن صادرات نفت ایران] قرار می‌دهد.»
به نوشته سی‌ان‌بی‌سی، این اظهارات برایان هوک نشان می‌دهد تصمیم آتی دولت آمریکا تاحدودی به قیمت جهانی نفت خام در هنگام منقضی شدن مدت زمان معافیت‌ها (در اوایل ماه مِی) بستگی خواهد داشت.

م
کد مطلب: 405103
مرجع : تسنیم