تاریخ انتشار : چهارشنبه ۲۶ دی ۱۳۹۷ ساعت ۱۵:۱۰
 
برای عملیات مشترک علیه داعش صورت گرفت

آماده‌باش نیروهای عراقی برای ورود به خاک سوریه

Share/Save/Bookmark
آماده‌باش نیروهای عراقی برای ورود به خاک سوریه
 
نیروهای الحشدالشعبی و ارتش عراق با استقرار در مرز مشترک با سوریه، آماده اعلام ساعت صفر برای انجام عملیات مشترک علیه بقایای داعش در خاک سوریه‌اند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: منابع آگاه، امروز چهارشنبه، از آماده‌باش نیروهای ارتش و الحشد الشعبی عراق در مرز مشترک با سوریه برای انجام عملیات علیه بقایای داعش خبر دادند.
 نوشته پایگاه خبری «اذاعة النور» لبنان، یک منبع آگاه نظامی عراق نیز تاکید کرد که بیش از 30 هزار نظامی عراقی خود را به مرزهای سوریه رسانده‌اند تا برای حمله به بقایای داعش در این کشور، وارد خاک آن شوند.
وی تاکید کرد که نیروهای ما منتظر ساعت صفر برای پیوستن به نیروهای ارتش سوریه در نبرد با بقایای داعش هستند. تا این لحظه مشارکت نیروهای الحشد در این عملیات نهایی نشده است اما احتمال می‌رود که این نیروها نیز به صورتی جدی در این عملیات مشارکت کنند. این عملیات بزودی آغاز می‌شود و هماهنگی بالایی میان دمشق و بغداد در این زمینه وجود دارد و قرار است نیروی هوایی روسیه نیز در این عملیات مشارکت داشته باشد.
نظامیان آمریکایی در مرز در حال جاسوسی!
از سوی دیگر، «قاسم مصلح» فرماندهی محور غرب استان «الانبار» در سازمان «الحشد الشعبی» از آمادگی نیروها برای ورود به خاک سوریه برای مقابله با بقایای داعش در این کشور خبر داد.
وی در گفت‌وگو با شبکه «المیادین»، با اشاره به این آمادگی، افزود: نیروهای آمریکایی در پوشش انجام عملیات علیه داعش در مرزهای مشترک عراق و سوریه در حال انجام عملیات‌های جاسوسی هستند.
مصلح تاکید کرد که نیروهای آمریکایی قصد دارند با جمع آوری اطلاعات امنیتی دقیق، به داعش برای حمله علیه نیروهای عراقی کمک کنند.
وی این اقدام آمریکا را نقض حاکمیت ملی عراق توصیف کرد و گفت: نیروهای آمریکایی از مرزهای مشترک میان عراق و سوریه اطلاعات جمع‌آوری می‌کنند و حتی از نیروهای پلیس و ارتش مستقر در مرزها، سوالاتی [نا متعارف] می‌پرسند. این سوالات شامل میزان نقاط جنگی موجود در مرزها، میزان گلوله‌ها و سلاح‌های موجود و ماهیت این سلاح‌ها، شمار نیروهای حاضر در هر منطقه و ...می‌شود. اطلاعات مطلوب آمریکا در این‌ زمینه بسیار خطرناک است و هدف قرار نیروهای حاضر در این منطقه را بسیار ساده می‌کند.
مصلح در ادامه از هماهنگی میان بغداد و دمشق برای غلبه بر داعش در خاک سوریه خبر داد و تاکید کرد که نیروهای الحشد آماده ورود به خاک سوریه‌اند. نیروهای الحشد تاکنون هیچ نوع عقب‌نشینی از نیروهای آمریکایی از مرزهای سوریه ثبت نکرده‌اند و حتی شاهد تقویت حضور آمریکایی‌ها در سوریه‌اند، تا جایی که هواپیماهای آمریکایی از عراق به سوریه پرواز می‌کنند و در مناطقی که مقرهای داعش به شمار می‌آیند، فرود می‌آیند.
وی درباره سفر اخیر «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا به عراق و حضورش در پایگاه هوایی «عین الاسد» نیز گفت که این اقدام رسما اشغال عراق به شمار می‌رود و ما در الحشد الشعبی، اجازه نمی‌دهیم که هیچ نیروی خارجی، پرونده امنیتی را در کشور ما به دست گیرد.

م

 
کد مطلب: 405127
مرجع : فارس