تاریخ انتشار : يکشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۱۴:۱۸
 

محورهای بیانات امام خامنه ای در دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم

Share/Save/Bookmark
محورهای بیانات امام خامنه ای در دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم
 
حضرت آیت الله خامنه‌ای با اشاره به توقعات زیاد از حوزه علمیه قم برای حل مسائل و پاسخگویی به ابهامات گفتند: در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت اما امروز این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام‌ها و مشکلات دینی راه‌حل داشته باشد.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی:محورهای بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان دفتر تبلیغات اسلامی حوزه علمیه قم (1397/11/07) به شرح ذیر است:
1. امروز، دوره انقلاب و روزهای کار و حرکت‌های جهشی است و قم به این‌گونه نگاه­ها و جهت‌گیری‌های نو، بیش از پیش احتیاج دارد.
 1/1. امروزه این انتظار از حوزه علمیه قم وجود دارد که برای ابهام‌ها و مشکلات دینی راه‌حل داشته باشد.
- در گذشته چنین توقعاتی از قم وجود نداشت و حوزه علمیه، سربه‌زیر و مشغول کار خود بود.
2/1. لازم است دفتر تبلیغات با رعایت اولویت­بندی، بر کارهای زمین‌مانده در حوزه علمیه قم تمرکز نماید.
2. ضرورت پاسخ به سؤال­ها و نیازهای فکریِ جوانان، دانشجویان و گروه­های اثرگذار فرهنگی.
- پاسخگویی به ابهام‌ها و سؤال­های متنوعِ دینی که برای دست‌اندرکاران فعالیت‌های فرهنگی و هنری وجود دارد، وظیفه حوزه و دستگاه­هایی همچون دفتر تبلیغات اسلامی است.
1/2. با شناسایی مجموعه‌های مؤثر فرهنگی و پاسخ به سؤال­های دینی، بر غنای فکری این مجموعه‌ها بیفزائید.
2/2. لازم است کتاب‌هایی با موضوع پاسخ‌ به شبهات فکریِ جوانان و دانشجویان، تدوین و انتشار یابد.
3. در فضای مجازی حضور جریان‌ساز داشته باشید.
1/3. بهترین راه شناسایی و ارتباط با گروه­های مؤثر فرهنگی و یافتن سؤال­ها و سرنخ‌های فکری آنان، استفاده از فضای مجازی است.
4. آسیب‌شناسی مقوله تبلیغ لازم است. «اثر و بازخورد تبلیغ» حلقه­ای مهم در فعالیت‌های تبلیغی است.
- صرفِ رفت‌وآمد مبلغان و گروه­های تبلیغی به شهرها و روستاها و تأکید بر خوش‌بیان بودن آن­ها کافی نیست.
1/4. مبلغان باید به‌گونه‌ای آموزش داده شوند که بتوانند پس از پایان دوره تبلیغ نیز ارتباط و تبادل فکری خود را با جوانانِ مستعد استمرار بخشند و در ظرف چند سال، جمعی از همین جوانان را به مبلغان دین در منطقه خود تبدیل کنند.
2/4. نواندیشی و روشنفکری دینی در تبلیغ، امری مغتنم است.
5. جای دفتر تبلیغات در مجموعه‌های اثرگذار کشور خالی است.
- دفتر تبلیغات اسلامی یک واحد زنده و برخوردار از تألیفات پر شمار است
1/5. ضرورت تدوین «دانشِ مددکاری اسلامی».
2/5. لزوم شبکه‌سازی و هم‌افزایی با سایر دستگاه­های فعال در امر تبلیغ.

م
 
کد مطلب: 405432