تاریخ انتشار : سه شنبه ۲۳ بهمن ۱۳۹۷ ساعت ۰۹:۵۹
 

رایزنی مالکی با عبدالمهدی درباره حضور آمریکا/ استاندار بصره: هرگز بخشی از تحریم‌ها علیه ایران نخواهیم بود

Share/Save/Bookmark
رایزنی مالکی با عبدالمهدی درباره حضور آمریکا/ استاندار بصره: هرگز بخشی از تحریم‌ها علیه ایران نخواهیم بود
 
استاندار بصره عراق تأکید کرد بصره هرگز بخشی از تحریم‌های آمریکا علیه ایران نخواهد بود، وی از شرکت‌های بزرگ جمهوری اسلامی ایران دعوت کرد در بازسازی استان بصره مشارکت کنند.
پایگاه تحلیلی خبری هم اندیشی: اسعد العیدانی استاندار بصره عراق در گفت‌وگو با برخی خبرنگاران در جریان برگزاری جشن چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در محل کنسولگری ایران در بصره تصریح کرد: بصره حتی یک روز هم نمی‌تواند بخش و جزئی از سامانه تحریم‌های (آمریکا) علیه جمهوری اسلامی ایران باشد و هرگز نخواهیم پذیرفت که کشور همسایه ما از طریق عراق مورد آزار و اذیت قرار گیرد، عراق باید الگوی صلح در منطقه باشد.
بر اساس گزارش شبکه السومریه،‌ وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران اولین طرفی بود که از عراق در خلال بحران (داعش) حمایت کرد و کنار کشورمان قرار گرفت و شهدایی تقدیم کرد و جانفشانی‌هایی از خود نشان داد و همچنین بسیاری از ملت‌های جهان را هم یاری رسانده است.
العیدانی اظهار داشت» ما به‌عنوان دولت محلی بصره از شرکت‌های بزرگ ایران برای مشارکت در بازسازی این استان دعوت می‌کنیم.
استاندار بصره تأکید کرد پس از گذشت چهل سال از پیروزی انقلاب اسلامی، ایران امروز در اوج قدرت خود قرار دارد با وجود چالش‌هایی که با آن روبه‌رو است، ایران امروز قوی‌تر از 10 سال پیش و 10 سال پیش هم قوی‌تر از بیست سال پیش از آن بوده است.
رایزنی نوری المالکی و عبدالمهدی درباره حضور نظامیان آمریکایی
خبر دیگر اینکه نخست وزیر عراق و رئیس ائتلاف دولت قانون در دیدار با یکدیگر بر ضرورت یکپارچه شدن تلاش‌های گروه‌های ملی برای تکمیل کابینه تأکید کردند.
نوری المالکی رئیس ائتلاف دولت قانون و نخست وزیر اسبق عراق امشب با عادل عبدالمهدی نخست وزیر این کشور در بغداد دیدار کرد که طی آن بر ضرورت یکپارچه شدن تلاش‌های گروه‌های ملی برای تکمیل نهادها و مؤسسات تأکید شد، دو طرف درباره درخواست برای برگزاری نشستی با حضور رهبران گروه‌های سیاسی و سران عراق به‌منظور یکپارچه کردن گفتمان و تصویب رویکردهای اساسی و نیازهای مرحله آتی که تضمین کننده توسعه مدیریت کشور و نهادها و برآورده کننده حقوق ملت و اراده آن در حمایت از پایه‌ها و اصول روند دموکراتیک در کشور باشد، توافق کردند.
بر اساس بیانیه دفتر نوری المالکی، در دیدار نوری المالکی با عادل عبدالمهدی که امشب در دفتر رئیس ائتلاف دولت قانون صورت گرفت، آخرین تحولات مربوط به روند سیاسی و اوضاع امنیتی کشور بررسی شد و دو طرف به تبادل نظر درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز مسئله حضور نظامیان آمریکایی در خاک عراق پرداختند.
این بیانیه آورده است دو طرف بر ضرورت یکپارچه شدن تلاش‌ها میان گروه‌های ملی برای تکمیل تشکیل نهادهای دولت و اجرای طرح‌های بازسازی و بازگشت آوارگان و حمایت از پیشرفت اقتصادی تأکید کردند.

م
کد مطلب: 405514
مرجع : تسنیم